Tęsknota

21. Data: 2006-01-26 16:09:43

Temat: Re: Re: Tęsknota
Od: "ksRobak" <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Krużel" <e...@g...pl>
news:pan.2006.01.25.22.14.34.630192@go2.pl...
> [...]

> nie.:) btw gdzieś słyszałem że Pany z kozami kopulują...
> co do meritum, pierwotną emocją jest, jak mi się wydaje ciekawość,
> a zazdrość, czy zawód pojawiają się dopiero w zderzeniu ciekawości
> z realiami, w wypadku zazdrości realiami są m.in. czyjeś emocje.
> uświadamianie sobie swoich emocji może nastąpić tylko post factum
> ('post' może być bardzo krótkie), ale znając siebie można emocjami
> sterować. przejawy zazdrości też mogą być sterowane świadomością
> - najpierw ukłócie zazdrości, potem uświadomienie sobie tego,
> potem widoczna reakcja (choćby "zazdroszczę Ci"), albo jej brak

JA jednak będę się upierał przy swoim: zazdrość ma swoje źródło
w podświadomości a nie w mechanizmach - co łatwo wykazać.
Pralka automatyczna jest mechanizmem a bynajmniej nie okazuje
zazdrości gdy piorę skarpetki ręcznie. ;)

> czemu nie... nieziszczalność ma swoje zalety. tęsknię np. do tego,
> żeby nikt nie usiłował mnie wnerwiać, wprawdzie jak mnie wnerwia,
> to mogę sobie ulżyć, ale specjalnie do tego nie tęsknię, co gorsza
> nie zawsze mogę, bo nie zawsze wydaje mi się, że ma to sens

Gdybym chciał się pokusić o podsumowanie to napisał bym, że
tęsknota to słowo dziwne bowiem opisuje coć tajemniczego.
Człowiek domyśla się, że pies tęskni za swoim Panem ale skąd
bierze się ta tęsknota - to ukryte gdzieś poza szkiełkiem i cyrklem. :-)
Edward Robak*

22. Data: 2006-01-28 22:14:54

Temat: Re: Tęsknota
Od: Marek Krużel <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 26 Jan 2006 17:09:43 +0100 "ksRobak" <k...@c...pl> wyśle
<705a0$43d8f446$540a8638$29969@news.chello.pl> zawierający:

> [...]
> podświadomości a nie w mechanizmach - co łatwo wykazać. Pralka
> automatyczna jest mechanizmem a bynajmniej nie okazuje zazdrości gdy

może być tam wyparta jako aspołecznie niepożądana. jak rozumiem
chodzi o osobisty stosunek do czegoś, czyli ktoś czegoś pożąda,
albo ktoś czegoś zazdrośnie strzeże...

ciekawość też już nie ta, ale ona chyba w lepszym stanie... ;)

> [...]
> się, że pies tęskni za swoim Panem ale skąd bierze się ta tęsknota -
> to ukryte gdzieś poza szkiełkiem i cyrklem. :-) Edward Robak*

co w tym tajemniczego? przyzwyczaił się i tyle... tajemnicze to jest to:
dlaczego szkiełko i cyrkiel wydaje się tak miarodajne, czyżby przez
swą powtarzalność, przewidywalność? chodzi o potrzebę bezpieczeństwa? ;)

23. Data: 2006-01-28 22:50:27

Od: "ksRobak" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Krużel" <e...@g...pl>
> [...]

> albo ktoś czegoś zazdrośnie strzeże...
>
> ciekawość też już nie ta, ale ona chyba w lepszym stanie... ;)

no chyba,, :-)
dlaczego to zrobiłeś/aś?
nie wiem.
To coś co steruje (czasami) postępowaniem i ukrywa się w słowach:
nie wiem - to podświadomość.

> [...]
> dlaczego szkiełko i cyrkiel wydaje się tak miarodajne, czyżby przez
> swą powtarzalność, przewidywalność? chodzi o potrzebę

No właśnie. Gdyby tak psa pokroić na plasterki i popatrzeć przez lupę to:
czy zobaczy się jego przyzwyczajenia?
Edward Robak*

24. Data: 2006-01-29 00:19:08

Temat: Re: Tęskonta
Od: Marek Krużel <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 28 Jan 2006 23:50:27 +0100 "ksRobak" <r...@o...pl> wyśle
<drgsfn$gco$1@news.onet.pl> zawierający:

z jednej strony czymś oczywistym wydaje się zabieganie o własny
interes, z drugiej egoizm też nie jest najlepiej widziany.
społeczna hipokryzja? ścieranie się przeciwstawnych interesów?
złudzeń? obaw?

> no chyba,, :-)

a więc zazdrość jest społecznym mechanizmem, zjawiskiem,
jedną z zasad działania

> dlaczego to zrobiłeś/aś?
> nie wiem.
> To coś co steruje (czasami) postępowaniem i ukrywa się w słowach: nie
> wiem - to podświadomość.

po prostu za mało danych, trudno zwerbalizować powody swoich odruchowych
decyzji. pytanie równie sensowne: czemu zdążyłeś złapać tę szklankę?
inna rzecz gdy coś jest wyparte ze świadomości.

> No właśnie. Gdyby tak psa pokroić na plasterki i popatrzeć przez lupę
> to: czy zobaczy się jego przyzwyczajenia? Edward Robak*

pies nie wyjdzie z klatki gdy była wcześniej pod napięciem, bogacz
nie rozda majątku skoro widział sens w gromadzeniu, dla złodzieja
uczciwość to naiwność. ok, zdarzają się 'odwarunkowania'.
dla mnie bez różnicy - to są nieistotne kwestie techniczne ;)
no chyba żeby chcieć wpływać, ale kto zdecyduje kiedy jest to
dopuszczalne??

--
W imię Władzy, i Sławy i Wielkiej Kasiory. Respekt.

25. Data: 2006-01-29 06:59:04

Od: "ksRobak" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Krużel" <e...@g...pl>
> [...]

> interes, z drugiej egoizm też nie jest najlepiej widziany.
> społeczna hipokryzja? ścieranie się przeciwstawnych interesów?

podziały Panie Marek: swój - obcy. "ja" kontra świat.

> a więc zazdrość jest społecznym mechanizmem, zjawiskiem,
> jedną z zasad działania

Tak,tak - dopóki człowiek nie uświadomi sobie, że zazdrości
to mechanizm nie działa. Co nie? A może działa tylko ktoś/coś
sobie tego nie uświadamia? ;-)
Jak najbardziej 'pobudki' podświadome można nazwać "mechanizmem"
bowiem jest przyczyna - podświadomość i jest reakcja - tu: zazdrość. :)

> po prostu za mało danych, trudno zwerbalizować powody swoich
> odruchowych decyzji. pytanie równie sensowne: czemu zdążyłeś złapać
> tę szklankę?
> inna rzecz gdy coś jest wyparte ze świadomości.

Oczywiście. Człowiek który uwierzy, że można grzeszyć myślami
będzie blokował sam w sobie takie myśli - stąd bliziutko do schizy...

> [...]
> dopuszczalne??
> --
> W imię Władzy, i Sławy i Wielkiej Kasiory. Respekt.

No przecież "mechanizm edukacji powszechnej" decyduje: przedszkola,
szkoły, uczelnie, media, multimedia, prawodawcy, pracodawcy, pieniądz.
hehe
no co... (źle powiedziałem?) ;)
Edward Robak*

26. Data: 2006-01-29 07:45:40

Od: "AW" <o...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"ksRobak" <r...@i...pl> wrote in message

Tylko Robunio sam jeden wiernie nam tęskni...

27. Data: 2006-01-29 08:32:47

Od: "ksRobak" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"AW" <o...@h...com>
> "ksRobak" <r...@i...pl>

> Tylko Robunio sam jeden wiernie nam tęskni...

hehe - dobrze. :-)
Właśnie tak.
Złapałem jakąś infekcję grypową więc z obawy przed "doprawieniem się"
nie wychodziłem z domu i dlatego mogłem więcej czasu poświęcić
na realizację mojej tęsknoty za "Usenetem Przyjaznym" :-)
Wzrosła moja aktywność jako użytkownika a przestrzeń w której
zaistnialem poszerzyła się o nowe grupy. Ciekawy wątek z pl.soc.prawo
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.soc
.prawo&tid=8306654
został przeze mnie "sztucznie" zakończony aby nie rozrosnąć się
do gigabajtowych rozmiarów - bo przecież co miało być powiedziane
to zostało powiedziane. Każdy może sprawdzić i 'chłonąć' ;)
Bardzo interesująca jest reakcja Użytkownika "Piotr KUCHARSKI"
który na moderowanej przez samego siebie grupie pl.news.nowe-grupy
napisał:
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Użytkownik "Piotr KUCHARSKI" <c...@s...waw.pl> napisał w wiadomości

Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl> wrote:
> Ano owszem, powinieneś był zgłosić to do Google. Jakoś nie wydaje mi się,
> żeby ktoś od nich czytał tę grupę.

Przy czym wiesz doskonale, że mają rację mają ci, którzy piszą, że
to nie Google zablokowało pojawianie się postów z Google na polskich
serwerach, tylko polscy administratorzy news na swoich serwerach.

A że zrobili to z powodu zalewu spamu z Google i braku obsługi
abuse przez Google, to już zupełnie inna sprawa.

Choć już jakiś czas temu wnioskowałem o odcięcie Chello z tego
samego powodu albo jednak wpuszczenie Google. :)

p.

42.pl/cfv/ 42.pl/cfv/ 42.pl/cfv/ 42.pl/cfv/ 42.pl/cfv/ 42.pl/cfv/
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
/cytat.

hehe
1. wnioskowałem o odcięcie Chello
- JA aktualnie "nadaję" z Chello :-)
2. jednak wpuszczenie Google
- Tomek "nadaje" z Google

ANKIETA [propozycja]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Czy jesteś za tym by posty ksRobaka i Tomka Wilmowskiego
nie ukazywały się w drzewie wątków na twoim serwerze?
1 - Tak
2 - Oczywiście
3 - Nie
4 - Nie wiem
5 - Pomidor
6 - ksRobak jest gupi i ma wszy
7 - Ładna dzisiaj pogoda
8 - Dópa pisz się przez "rz"
9 - inne

PS. kogo interesuje zdanie Użytkowników Usenetu???????
a może są już DWA Usenety? - jeden który nie blokuje
i drugi który blokuje... (?)
Edward Robak*

28. Data: 2006-02-03 19:40:58

Od: Marek Krużel <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 29 Jan 2006 07:59:04 +0100 "ksRobak" <r...@i...pl> wyśle
<drhoqh$fac$1@news.interia.pl> zawierający:

> [...]
> Jak najbardziej 'pobudki' podświadome można nazwać "mechanizmem" bowiem
> jest przyczyna - podświadomość i jest reakcja - tu: zazdrość. :)

właśnie o to mi chodzi, świadomość jest dodatkowym czynnikiem

> No przecież "mechanizm edukacji powszechnej" decyduje: przedszkola,
> szkoły, uczelnie, media, multimedia, prawodawcy, pracodawcy, pieniądz.
> [...]

realnie system edukacji służy nie ludziom, a nadrzędnemu systemowi
(w tym zawsze jakiejś indoktrynacji), a w ramach tego systemu istnieją
też stare sprawdzone sposoby na niekorzystnie uwarunkowanych, nie ma
więc powodów by sie nimi zbytnio przejmować, zwłaszcza, że to kosztuje,
a w odpowiedzi na zapotrzebowanie społeczne można zaostrzać kary

29. Data: 2006-02-04 07:37:22

Od: "ksRobak" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Krużel" <e...@g...pl>
> [...]

> więc powodów by sie nimi zbytnio przejmować, zwłaszcza, że to kosztuje,
> a w odpowiedzi na zapotrzebowanie społeczne można zaostrzać kary

Bardzo mnie interesuje: jak by Pan odpowiedział (w kontekście całej
naszej wymiany przemyśleń) na pytanie Sarny:
cytat:
Ok, Tęsknota za czymś wypartym do podświadomości.
To jest to, co bardziej mnie intryguje...

30. Data: 2006-02-06 15:05:52

Od: Marek Krużel <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 23 Jan 2006 17:02:03 +0000 "Sarna" <G...@V...net> wyśle
<43d50c08$0$2687$e...@p...plus.net
> zawierający:

> "ksRobak" <r...@w...pl> wrote in message

> ...uwazasz, ze gdy beda spelnione te podstawowe potrzeby, czlowiek
> powinien byc spelniony?

żeby człowiek był człowiekiem? a może należy wymagać od ludzi by
byli sprawiedliwi, traktowali innych godnie i troszczyli się o ich
bezpieczeństwo? ale jeżeli ktoś ma uzasadnione własnymi doświadczeniami
przekonanie o głupocie wybierających taką postawę? a jeśli życie go
nauczyło, że jedynie sensowne są niesprawiedliwość, niegodziwość
i bezwględność??

potęga podświadomości
ZSDD
Pomiar frutracji -narzędzia?