Tęsknota

11. Data: 2006-01-23 17:02:03

Temat: Re: Tęsknota
Od: "Sarna" <G...@V...net> szukaj wiadomości tego autora

"ksRobak" <r...@w...pl> wrote in message
news:dr2nla$ku7$1@domitilla.aioe.org...

> PS. ludzie tęsknią za sprawiedliwością, godnością, bezpieczeństwem;
> to są cechy człowieka -: zwierzęta nie znają takich odczuć.
> Tak. :)

...uwazasz, ze gdy beda spelnione te podstawowe potrzeby, czlowiek powinien
byc spelniony?
Ok, Tęsknota za czymś wypartym do podświadomości. To jest to, co bardziej
mnie intryguje...
Jak uswiadomic sobie, to co nieswiadome?

Sarna

12. Data: 2006-01-23 17:12:36

Od: "Sarna" <G...@V...net> szukaj wiadomości tego autora

"Flyer" <f...@p...gazeta.pl> wrote in message

> Bleee - wolę de Mello :(

nie rozumiem, dlaczego jednego i drugiego nie mozna ze soba pogodzic..?

Sarna

13. Data: 2006-01-23 17:35:07

Od: "ksRobak" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sarna" <G...@V...net>
.net...
> "ksRobak" <r...@w...pl>

> ...uwazasz, ze gdy beda spelnione te podstawowe potrzeby, czlowiek
> powinien byc spelniony?

Uzyskuje spełnienie w zakresie "dobrego samopoczucia"
gdy czynnik stresogenny nie występuje. :-)

> Ok, Tęsknota za czymś wypartym do podświadomości. To jest to, co
> bardziej mnie intryguje...
> Jak uswiadomic sobie, to co nieswiadome?
>
> Sarna

Takie olśnienie następuje gdy uświadomimy sobie
czego zazdrościmy innym.
Tak
Zazdrość jest zewnętrznym wyrazem tęsknoty o której mowa.
Innym przejawem nieuświadomionej tęsknoty jest naśladownictwo
(m.in. moda).
PS. temat jest zróżnicowany jak osobnicza indywidualność
a tęsknoty dotyczą zarówno sfery materialnej jak i sfer intymnych:
uczuciowości, seksualności intelektu.
Edward Robak*

14. Data: 2006-01-23 18:13:33

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sarna; <43d50e81$0$82640$e...@p...plus.ne
t> :

> "Flyer" <f...@p...gazeta.pl> wrote in message

> nie rozumiem, dlaczego jednego i drugiego nie mozna ze soba pogodzic..?

Za sprawą języka? ;)

Flyer

15. Data: 2006-01-23 20:14:20

Od: AlekS <aloiz@bez_tego.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sarna napisała:
> [...]
> mnie intryguje...
> Jak uswiadomic sobie, to co nieswiadome?

Lekarstwem na tęsknotę, znaleźć spełnianiu cnotę.
Zwykle ta uświadomiona, która dobrze wypełniona.

--
AlekS

16. Data: 2006-01-24 17:23:16

Od: Marek Krużel <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 23 Jan 2006 18:35:07 +0100 "ksRobak" <k...@o...pl> wyśle
<dr344f$ph1$1@achot.icm.edu.pl> zawierający:

> [...]
> Zazdrość jest zewnętrznym wyrazem tęsknoty o której mowa. ...
> Innym przejawem nieuświadomionej tęsknoty jest naśladownictwo (m.in.

naśladownictwo jest naturalnym mechanizmem, zazdrość, ambicja,
ciekawość, wyobraźnia, są siłami napędowymi tego mechanizmu

> PS. temat jest zróżnicowany jak osobnicza indywidualność a tęsknoty
> dotyczą zarówno sfery materialnej jak i sfer intymnych: uczuciowości,
> seksualności intelektu. Edward Robak*

dążenia doraźne, osobnicze, małpowane, stanowią jedynie motor
i 'wypełnienie' procesu w którym powstają nowe jakości. niektóre
z tych jakości są efemeryczne, inne z czasem tracą na wartości,
powszednieją, albo uświadamiamy sobie ich pozorną wartość,
czy ograniczenia jakie narzucają, jeszcze inne wydają się
zbyt trudno osiągalne, wszystko to rodzi tęsknotę za czymś
lepszym, trwalszym, prawdziwszym, własnym... i nieznanym

17. Data: 2006-01-24 18:19:14

Od: "ksRobak" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Krużel" <e...@g...pl>
> [...]

> naśladownictwo jest naturalnym mechanizmem, zazdrość, ambicja,
> ciekawość, wyobraźnia, są siłami napędowymi tego mechanizmu

Wiem co Pan napisałeś a teraz wyjaśnię Panu co JA napisalem:
Na pytanie Sarny: "Jak uswiadomic sobie, to co nieswiadome?"
odpisałem, że człowiek nie jest świadomy tego co nieświadome
dopóki nie postrzega pewnych przejawów swojego postępowania
sterowanych przez podświadomość. Pan 'zazdrość' nazwałeś
naturalnym mechanizmem co nie zmienia faktu, że przejawy zazdrości
nie są sterowane świadomością - mogą być uświadomione.
Gdy człowiek odczuwa zazdrość to odczuwa tęsknotę podświadomą
za obiektem, stanem, zdarzeniem - na którym skupiona jest zazdrość.

> [...]
> zbyt trudno osiągalne, wszystko to rodzi tęsknotę za czymś
> lepszym, trwalszym, prawdziwszym, własnym... i nieznanym

hehe - :)
Niektórzy tęskną za minioną młodością, urodą, zdrowiem
i milionem gwiazdek na niebie albo królewiczu na białym rumaku
którego pamiętają z bajek. ;)
Edward Robak*

18. Data: 2006-01-24 18:25:56

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ksRobak wrote:

> Niektórzy tęskną za minioną młodością, urodą, zdrowiem
> i milionem gwiazdek na niebie albo królewiczu na białym rumaku
> którego pamiętają z bajek. ;)

temu misiu? :]

--
Come In Number 51, Your Time Is Up

19. Data: 2006-01-24 18:32:27

Od: "ksRobak" <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

"gazebo" <g...@w...pl>
> "ksRobak" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

hehe - :)
czemu?

> temu misiu? :]

temu - to dobra odpowiedź. :-)

Edward Robak*

20. Data: 2006-01-25 22:14:36

Temat: Re: Re: Tęsknota
Od: Marek Krużel <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 24 Jan 2006 19:19:14 +0100 "ksRobak" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>
wyśle <dr5r3b$q2e$1@inews.gazeta.pl> zawierający:

> [...]
> zazdrość to odczuwa tęsknotę podświadomą za obiektem, stanem,
> zdarzeniem - na którym skupiona jest zazdrość.

oczywiście się nie zgadzam, mianowicie na nadużywanie wobec mnie
słowa 'Pan'. nie jestem, nie byłem, ani nie mam zamiaru być 'Pan'.
nie.:) btw gdzieś słyszałem że Pany z kozami kopulują...
co do meritum, pierwotną emocją jest, jak mi się wydaje ciekawość,
a zazdrość, czy zawód pojawiają się dopiero w zderzeniu ciekawości
z realiami, w wypadku zazdrości realiami są m.in. czyjeś emocje.
uświadamianie sobie swoich emocji może nastąpić tylko post factum
('post' może być bardzo krótkie), ale znając siebie można emocjami
sterować. przejawy zazdrości też mogą być sterowane świadomością
- najpierw ukłócie zazdrości, potem uświadomienie sobie tego,
potem widoczna reakcja (choćby "zazdroszczę Ci"), albo jej brak

> [...]
> Niektórzy tęskną za minioną młodością, urodą, zdrowiem i milionem
> gwiazdek na niebie albo królewiczu na białym rumaku którego pamiętają

czemu nie... nieziszczalność ma swoje zalety. tęsknię np. do tego,
żeby nikt nie usiłował mnie wnerwiać, wprawdzie jak mnie wnerwia,
to mogę sobie ulżyć, ale specjalnie do tego nie tęsknię, co gorsza
nie zawsze mogę, bo nie zawsze wydaje mi się, że ma to sens

potęga podświadomości
ZSDD
Pomiar frutracji -narzędzia?
Czy ja przesadzam...?