Re: Test przymiotnikowy ACL

From: vonBraun <interfere@o~wywal~2.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Test przymiotnikowy ACL
Date: Mon, 28 Aug 2006 19:44:32 +0200

Agnes wrote
news://news.tpi.pl:119/ecujbf$haq$1@news.onet.pl

> Witam,
> Mam pytanie odnosnie odpowiedzi
>do testu ACL. W odpowiedziach zakreślamy
> przymiotniki, które okreslaja
>nasze ja realne , oraz ja realne. A czy może
> pokrywać się ja realne z ja idealnym. ?
>Nie mogę znaleźć tego w instrukcji .
> Co z osobą , która z w tescie zaznaczyła
>w wiekszości te same przymiotniki w
> ja realnym, co w ja idealnym ?

Pozwolisz, że troche zaszyfruję odpowiedź
Dla psychologa nie powinno być problemu z odczytaniem.

Nie używam, ale brak rozbieżności miedzy "Ja realnym" i "Ja idealnym"
w eksperymantalnej modyfikacji MMPI pojawiał się tylko w jednej
grupie - u osób charakteryzujących się cechami osobowości
które odpowiadały definicji cechy mierzonej skalą "Pp"(Pd)
/przyczym sama osoba jest często jest wtedy na pozór bardzo "poprawna"/

Jeśli się nie potwierdzi, będziesz musiała wymyśleć
inne prawdopodobne przyczyny - z "patologicznych"
przypomnij sobie co mierzy skala "Ma" (zwłaszcza
w zestawieniu z niskim "D")
/tzn. to co taka konfiguracja oznacza w momencie
gdy pojawia się co jakiś czas u pacjenta.../
Też na "zdrowy rozum" powinno to zmniejszać opisywaną różnicę.

Zweryfikujesz to analizując profil MMPI
jeśli go masz i stosujesz (także dlatego użyłem w.wym.
przykładów aby łatwo Ci było sprawdzieć)
+ przede wszystkim i zawsze wywiad - najlepiej także
tzw. "obiektywny" - od osoby trzeciej.

A jeśli nie to, to cała nieskończona gama innych możliwości...

Np.: Może właśnie spotkałaś wyjątkowego człowieka - takiego, któremu
udało się osiągnięcie swojego własnego ideału "ja" ;-))))

>Taki test jest
>dobrze wypełniony czy nie ?

Dziwne pytanie. W jakim sensie dobrze?
Chodzi o zrozumienie - instrukcji?
O to spytaj badanego. Powie ci jak rozumiał instrukcję.
Jak nie rozumiał - wyniki do kosza.

pozdrawiam
vonBraun