Test z VI klasy. Pisał do partacz, czy to ja mam jakieś braki?

21. Data: 2007-10-16 07:17:33

Temat: Re: Test z VI klasy. Pisał do partacz, czy to ja mam jakieś braki?
Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
news:ff1nas$lbk$1@node1.news.atman.pl...

> Haha, dokąłdnie. Duże pole do popisu :-)

> Gdyby liczyć tym sposobem, to równie dobrze można brac pod uwagę wszelkie
> kombinacje z dowolnej liczby (z 6) kwadratów. I tak mamy prostokąty: 1x1,
> 1x2, 1x3,1x4, 1x5, 1x6, 2x2, 2x3 itd....
> ale to nadal nie będzie nieskończenie wiele prostokątów

No właśnie. Na pewno raczej nie chodzi o niekończenie wiele. Chyba że autor
zadania założył, że liczba powyżej 4 jest dla szóstoklasisty
nieskończonością :-)

Qra

22. Data: 2007-10-16 08:27:04

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" <m...@w...pl> wrote in message
> Zadanie z testu dla klasy VI:
>
> Ile prostokątów można ułożyć z 6 jednakowych (przystających) kwadratów?
>
> Odpowiedzi są:
> A 2
> B 3
> C 4
> D nieskończenia wiele.

Narysuj to sobie. Mnie wychodzi, że 4 różne, bo dalej zaczynają się
powtarzać układy. Ale w zadaniu zabrakło słowa "różne" i zabrakło
informacji, że trzeba wykorzystać wszystkie kadraciki, a więc w twoim
pytaniu poprawne są odpowiedzi A, B i C (test pisał zmęczony, niewyspany
partacz w zastępstwie fachowca:)
Anka

23. Data: 2007-10-16 08:29:13

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> informacji, że trzeba wykorzystać wszystkie kadraciki, a więc w twoim
> pytaniu poprawne są odpowiedzi A, B i C (test pisał zmęczony, niewyspany

A czy prostokąt 3x2 i 2x3 to jest ten sam prostokąt czy dwa różne?
Bo imo jeden.

Sylwia

24. Data: 2007-10-16 08:36:34

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szpilka" <s...@s...pl> wrote in message

> A czy prostokąt 3x2 i 2x3 to jest ten sam prostokąt czy dwa różne?
> Bo imo jeden.

Dla mnie jeden, ale jak dla autora testu to nie wiem.
Mnie wyszło 2 + 4, 3 + 3, i 6. To są 4 różne prostokąty, ale w ogóle nie
wzięłam pod uwagę "piętrusów" tak jak Basia Z. Z piętrusami wychodzi mi 6,
bo uważam, że prostokąt z dwóch kwadracików jest tym samym prostokątem
obojętne, czy leży pionowo czy poziomo.
Anka

25. Data: 2007-10-16 08:37:32

Od: "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Foti napisał(a):

> ale jeśli mają być ułożone ze wszystkich to tylko 2
> 6 wzdłuż
> i 2 pary po 3 koło siebie
A cztery koło siebie i dwa koło siebie?
pozdrawiam
Ania (chora :( )

26. Data: 2007-10-16 08:40:26

Od: "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek napisał(a):
> Zadanie z testu dla klasy VI:
>
> Ile prostokątów można ułożyć z 6 jednakowych (przystających) kwadratów?
[...]

Myślę, że chodziło o różne prostokąty i za jednym razem ze wszystkich.

A tak swoją drogą to jak zinterpretowało to zadanie dziecko?
pozdrawiam
Ania

27. Data: 2007-10-16 09:03:02

Od: "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka napisał(a):

> Dla mnie jeden, ale jak dla autora testu to nie wiem.
> Mnie wyszło 2 + 4, 3 + 3, i 6. To są 4 różne prostokąty, ale w ogóle nie
> wzięłam pod uwagę "piętrusów" tak jak Basia Z.
To jeszcze dorzuć, że kwadrat jest prostokątem, to dzieci chyba w V
klasie przerabiają.
pozdrawiam
Ania

28. Data: 2007-10-16 09:06:28

Od: Yakhub <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek myślał, myślał i wymyślił, że:
> Zadanie z testu dla klasy VI:

> Ile prostokątów można ułożyć z 6 jednakowych (przystających) kwadratów?

> Odpowiedzi są:
> A 2
> B 3
> C 4
> D nieskończenia wiele.
> Coś mi się zdaje, że zadanie układał:

> A partacz ;-)
> B zmęczony i niewyspany ;-)
> C ktoś w zastępstwie ;-)
> D nie mam racji ;-)
> Wytłumaczcie mi z łaski swojej, jak rozumieć to zadanie.

Według mojej interpretacji - nieskończenie wiele. Już z 2 kwadratów
można ułożyć nieskończenie wiele prostokątów. Ilustracja:
http://www.szulakiewicz.pl/showimage.php?id=16

--
Nie pisz do mnie, i tak nie sprawdzam tej poczty.
Yakhub

29. Data: 2007-10-16 09:07:10

Od: Yakhub <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Yakhub myślał, myślał i wymyślił, że:
> Jacek myślał, myślał i wymyślił, że:

> Według mojej interpretacji - nieskończenie wiele. Już z 2 kwadratów
> można ułożyć nieskończenie wiele prostokątów. Ilustracja:
> http://www.szulakiewicz.pl/showimage.php?id=16

Oczywiście nie zmienia to faktu, że zadanie jest niejasne i źle
sformułowane, skoro wymaga interpretacji.

30. Data: 2007-10-16 10:11:19

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> wrote in message

> To jeszcze dorzuć, że kwadrat jest prostokątem, to dzieci chyba w V
> klasie przerabiają.

Racja, ale tego to autor chyba w ogóle nie wziął pod uwagę.
Anka

Uczeń - ile nauki w szkole a ile w domu?
Tor samochodowy dla chlopca
Dylematy czterolatka ;-)
zdjecie
Zadanie z j. niemieckiego :(