Re: The bests of Bronio.

Data: 2017-05-29 02:38:31
Temat: Re: The bests of Bronio.
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu niedziela, 28 maja 2017 23:01:50 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
> Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> napisał w
> wiadomości news:5c8502c7-2662-4d9a-bfeb-9e8d08c895ef@googlegrou
ps.com...
ieli-polakow-mowi-o-najgorszej-czesci-wyborcow/r2x2h
wn

> Kto pierwszy zaczął mówić o gorszym sorcie? Jedna sekta warta drugiej.

==
> Kogo konkretnie nazwał gorszym sortem? A jak zmieniła tę wypowiedź totalna
> opozycja?

Z tego co wiem, Kaczyński wrzucił federalistów do jednego worka z komuną.
Z kolei teraz Bronek odwraca te oskarżenia, wskazując na brak przygotowania
elektoratu PiS do podjęcia racjonalnego wyboru.

W pewnym sensie ma może i rację, jeżeli uznać, że wykształcenie dostarcza podstaw
filozoficznych do wyboru właściwych rządzących i żeby tę rację
zakwestionować należałoby sfalsyfikować te podstawy, co może nie jest
nieosiągalne, ale piekielnie trudne.

W wątku na PSR dałem trochę argumentów, że falsyfikacja tych podstaw,
sięgających co najmniej luteranizmu - przez niejakiego ks. Guza jest oparta
na bardzo niewłaściwym odczytaniu głównych intencji i nacisków w myśli
Marcina Lutra, a prawdziwy jego błąd nie polega na monizmie deterministycznym,
który wcale nie intencjonalnie, ale ze względu na nieuniknioną swoją
strukturę obciąża Absolut onus culpae. Błąd Lutra polega raczej na negacji
rozumu człowieka, choć i tak jest względny, jako iż o rozumie można powiedzieć,
że jest jeden i indywidualne rozumy zbliżają się do niego i leczone są
z paranoi, kiedy są ćwiczone do odcięcia się od wzorca "małpiego rozumu"
reagującego na pierwszy lepszy bodziec. A to oznacza, że wykształcenie jest
niezbędne do poprawnego rozumowania, że prostak wybiera dobrze tylko dlatego,
iż nie stoją przed nim zbytnio złożone problemy w rodzaju wyboru władcy.
Czyli prostak nie jest najlepszą częścią suwerena, ponieważ nie poznał bytu
umysłów z większą liczbą trybików i przekładni, których misternej konstrukcji
wybrana władza, stawiając przed nimi wyboje - może zaszkodzić.