Tokaj Aszu - ciekawa obserwacja

1. Data: 2000-02-08 22:28:36

Temat: Tokaj Aszu - ciekawa obserwacja
Od: "Marcin M" <h...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pilismy ostatnio Tokaj Aszu - jedna butelka szescioputowego z 1988 roku,
jedna 5 putowego z 1990. Roznica niby niewielka (w roczniku i "putach" :),
ale w smaku zasadnicza.

MM

1. Data: 2000-02-09 00:03:06

Temat: Re: Tokaj Aszu - ciekawa obserwacja
Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin M <h...@k...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:oM0o4.4683$3...@n...tpnet.pl...
> [...]
> jedna 5 putowego z 1990. Roznica niby niewielka (w roczniku i "putach" :),

Mialem okazje pijac te same wina z roznych rocznikow i byla spora roznica.

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-02-09 08:52:48

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

| Pilismy ostatnio Tokaj Aszu - jedna butelka szescioputowego z 1988
roku,
| jedna 5 putowego z 1990.

Zdaje się, że powinno się mówić np. 5putoniowego. To jest jakaś miara
objętości (coś jak korzec). Różnica musi być spora, bo jest tylko
siedem takich stopni, czymś się muszą różnić. Inaczej nie byłoby sensu
tego rozróżniać.

Konrad J. Brywczyński
b...@w...pdi.net v 4...@s...plusgsm.pl
www.kjb.w.pl UIN:27412398

1. Data: 2000-02-09 09:26:27

Od: Marek Smolinski <m...@c...uni.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin M wrote:

> [...]
> jedna 5 putowego z 1990. Roznica niby niewielka (w roczniku i "putach" :),

Zgadza sie, roznica w smaku duza, niestety w cenie tez :(

Marek S.

----------------+
| Marek J. Smolinski E-mail: M...@C...UNI.TORUN.PL |
| OFFICE: NICHOLAS COPERNICUS UNIVERSITY DEPT. OF CHEMISTRY |
| Gagarina 7/112 87-100 TORUN POLAND PHONE NO. (+48) (056) 6114505 |
| FAX NO. (+48) (056) 542477 |
----------------+

1. Data: 2000-02-09 14:38:04

Temat: Odp: Tokaj Aszu - ciekawa obserwacja
Od: "Jakub Jewula" <q...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pilismy ostatnio Tokaj Aszu - jedna butelka szescioputowego z 1988 roku,
> jedna 5 putowego z 1990. Roznica niby niewielka (w roczniku i "putach" :),
> ale w smaku zasadnicza.

A czy ktos pil legendarna Eszencie?
Ja narazie nie trafilem...

--
Jakub Jewuła studio QbA
profesjonalne skanowanie diapozytywów i negatywów

1. Data: 2000-02-09 18:52:45

Od: "Marcin M" <h...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

trafiles w czuly punkt. Nigdzie cholerstwa nie ma, nawet dosc
wyspecjalizowane sklepy sa bezradne. Moze ktos wie, gdzie to kupic? Mozna by
nabyc skrzynke i zrobic zjazd.....

MM

Użytkownik Jakub Jewula <q...@s...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:gZeo4.7146$3...@n...tpnet.pl...

1. Data: 2000-02-10 11:12:00

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

| trafiles w czuly punkt. Nigdzie cholerstwa nie ma, nawet dosc
| wyspecjalizowane sklepy sa bezradne. Moze ktos wie, gdzie to kupic?
Mozna by
| nabyc skrzynke i zrobic zjazd.....

Doskonały pomysł. Bo już zaczynam myśleć, że dziś to tylko legenda :-(

Konrad J. Brywczyński
b...@w...pdi.net v 4...@s...plusgsm.pl
www.kjb.w.pl UIN:27412398

1. Data: 2000-02-10 13:35:56

Od: "Piotr Zajączkowski" <P...@i...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:87s2p3$nef$...@r...torun.pdi.net...
> [...]
> objętości (coś jak korzec). Różnica musi być spora, bo jest tylko
> siedem takich stopni, czymś się muszą różnić. Inaczej nie byłoby sensu

Tak jest to miara objętości, jednak jaka nie jestem w stanie
odpowiedzieć.
Określa ona udział moszczu z winogron typu "aszu" (jagody późno zebrane,
porażone szarą pleśnią Botritis cinerea, charakteryzujące się specyficznym
smakiem i dużym udziałem cukrów fermentowalnych) w moszczu użytym do
sporządzenia tokajskiego wina.

Pozdrawiam
Piotr Zajączkowski

1. Data: 2000-02-10 15:12:07

Od: Rafal <n...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 10 Feb 2000 14:35:56 +0100, "Piotr Zaj?czkowski"
<P...@i...waw.pl> wrote:

> [...]
>dyskusyjnych napisał:87s2p3$nef$...@r...torun.pdi.net...

> Tak jest to miara objętości, jednak jaka nie jestem w stanie

O ile sie nie myle - putton to koszyk, do ktorego zbiera sie sie
grona.

Rafal

1. Data: 2000-02-10 16:10:15

Od: "W.Przybylski" <z...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tokaj Aszu Eszencja i Eszencja to dwie różne rzeczy.
Pierwsza to bardzo skoncentrowane wino produkowane w najleprzych latach -
ostatnio (chyba)1979- praktycznie nie do zdobycia - u producenta kosztowała
kilkaset dolarów i była jego śladowa ilosć.
Sama Eszencja to 80% syrop z winogro.
Pozdrawiam:
Włodzimierz Przybylski

linki do stron o winach