Re: Top Hits 01/2009 psp

Data: 2010-01-06 09:18:43
Temat: Re: Top Hits 01/2009 psp
Od: "Qrczak" <q...@g...pl>

W Usenecie Stalker <t...@i...pl> tak oto plecie:

> Czołg moja Ty gąsienico ;-)

Oj, bo się zrobię zazdrosna...

> [...]
> To przyznawanie szacunku apriori (li tylko na zasadzie tego kim się jest,
> a nie na zasadzie tego co się robi - to może tez dotyczyć innego wątku z
> oddzielaniem człowieka od jego czynow) jest jednak dosyćcharakterystyczny.
> To IMO w zamierzeniu taki mechanizm "porządkujący" - Szanuj, bo to:
> ksiądz, dowódca, matka...
> Poza tym wydaje mi się, że w dyskusji trzeba by rozwiazać problem
> homonimii pojęcia "szacunek", bo mam wrażenie, że adwersarze posługują sie
> różnymi znaczeniami...
>
> Stalker, ja mam na mysli "szacunek" w sensie "autorytet"

U małego dziecka ten rodzicielski autorytet (vel. szacunek) ma się bardzo
dobrze. Potem zostaje skonfrontowany z grupą rówieśniczą, ze szkołą - wtedy
właśnie rodzice, którzy nie zdołali utrzymać (z różnych powodów) swojej
wysokiej pozycji, mogą chcieć posiłkować się Dekalogiem czy innym
"mechanizmem porządkującym".

Qra, czyli w zasadzie też czołg Ci