Re: Torbiel piersi, sprawa b. powazna

Data: 2001-10-18 19:51:09
Temat: Re: Torbiel piersi, sprawa b. powazna
Od: "Karolina" <k...@b...wroc.pl>

Użytkownik NakaiSuzuki <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:X...@1...156.4.11...
> "Karolina" <k...@b...wroc.pl> wrote in

> IMHO nie wtedy kiedy nie ma pewnoœci (badanie radiologiczne jej nie daje)
> ale gdy powstwaje podejrzenie nowotworu, albo chce się postawić
> jednoznaczne rozpoznanie. Jednoznaczne rozpoznanie zmiany w sutku to
> dopiero bad. kliniczne + bad. obrazowe j.w. + biopsja

Chyba troche sie zagalopowales>Nie robi sie biopsji w kazdym przypadku aby
miec jednoznaczna odpowiedz.Jezeli na usg wychodzi mala torbiel to nie u
kazdej pacjentki sie ja nakluwa i aspiruje plyn tylko czesto sie zmiane
obserwujei robi sie kontrolne usg.A u 56 letniej pacjentki o ktorej pisal
inczuczu na pewno nie wystarczy samo usg.W tym wieku jest niezbedna
mammografia bez wzgledu na wywiad czy inne czynniki ryzyka u pacjetki.W tym
wieku stwierdzenie samej torbieli w usg absolutnie nie powinno uspokajac a
to ze zmaiana jest niewyczuwalna palpacyjnie tez o niczym nie swiadczy.
Pozdrawiam Karolina