Tort dla alergika - pilnie poszukiwany

1. Data: 2001-02-13 08:52:39

Temat: Tort dla alergika - pilnie poszukiwany
Od: "MIGDAŁEK" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Od dłuższego czasu czytam wasza grupę , która mi się bardzo podoba .
poszukuje przepisu na tor bezglutenowy i bezjajeczny oraz na tort
bezjajeczny.
Dziękuję za pomoc , przepisy potrzebne mi są dla dziecka na roczek

--
Pozdrowienia MIGDAŁEK

1. Data: 2001-02-13 09:37:43

Temat: Re: Tort dla alergika - pilnie poszukiwany
Od: Marcin Helinski <h...@m...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

"MIGDAŁEK" wrote:
> poszukuje przepisu na tor bezglutenowy i bezjajeczny oraz na tort
> bezjajeczny.
> Dziękuję za pomoc , przepisy potrzebne mi są dla dziecka na roczek

W sklepach ze zdrowa zywnoscia mozna kupic specjalne mieszanki
bezglutenowe na rozne rodzaje ciast. Na biszkopt na pewno tez maja. Z
tylu opakowania jest przepis, tylko nie wiem czy na caly tort czy np.
tylko na biszkopt. Trzeba sprawdzic.

pozdrawiam
Marcin

1. Data: 2001-02-13 19:51:56

Od: "MIGDAŁEK" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bezglutenowe na rozne rodzaje ciast. Na biszkopt na pewno tez maja. Z
> tylu opakowania jest przepis, tylko nie wiem czy na caly tort czy np.

Dziękuję , tylko ,ze ja chciałam sama upiec tort , wiem ze jest taki przepis
tylko niewiem gdzie go szukać.
Migdałek

1. Data: 2001-02-13 19:57:57

Temat: Re: Tort dietetyczny
Od: s...@b...nih.gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

No wlasnie, mysle sobie, jakiez to ciasto zrobic dla mojego szefa na
urodziny w tym roku (niestety mam pecha, ze na mnie ta kolej zawsze
wypada), a trudnosc polega na tym, ze nie jada on z przyczyn zdrowotnych
ani jajek (cholesterol!), ani masla, a w ogole stara sie wszystkie tluszcze
ograniczac. I nawet na wlasne urodziny nie uczyni wyjatku, a przeciez nie
bede przynosic mu ciasta, ktorego nawet nie sprobuje. Przedtem radzilam
sobie tak ze sporzadzalam pseudotorcik na beztluszczowych i
bezcholesterolowych biszkopcikach, na tej warstwie nasaczonej rumem bylo
cos w rodzaju ptasiego mleczka z mleka skondesowanego beztluszczowego z
mnostwem owocow, a warwt roznokolorowych (z roznych kolorow galaretek) bylo
kilka. Ale wypadaloby zrobic cos innego, i nie ciasteczka, tylko wlasnie
cos wygladajace przynajmniej jak torcik. Myslalam o babce makowej (jest ona
tylko na bialkach), ale przeklada sie ja kremem maslanym kawowym...Hm, inny
pomysl to biszkopt niegruby (czy mozna zrobic go tylko na bialkach??) z
warstwa cieniutka kremu budyniowego na czym bylaby kompozycja owocowa,
zalana galaretka.....I tu mi sie pomysly skonczyly...bardzo bylabym
wdzieczna za wszelkie sugestie (a mam nadzieje, ze ktos podrzuci mi jakis
pomysl......)
pozdrawiam niedietetycznie

Agnieszka
--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-02-14 09:50:36

Temat: Odp: Tort dla alergika - pilnie poszukiwany
Od: "Anna Dulny" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moj alergik (do 10 roku zycia bezmleczny, bezjajeczny, bezglutenowy) od
niedawna je jablecznik na kaszy mannej (no wiem - gluten - ale jakos juz
sobie z tym radzi):

6-8 jablek w zaleznosci od wielkosci
1 szklanka maki
1 szklanka kaszy mannej
1 szklanka cukru
1 cukier waniliowy
1 lyzeczka proszku do pieczenia
1/2 kostki masla (jest w nim mniej mleka niz w margarynie - jesli chcesz byc
rygorystycznie bezmleczny, mozna maslo sklarowac - roztopic i zebrac
szumowine a potem zastudzic z powrotem)

Substancje sypkie wymieszac, jablka zetrzec na grubej tarce i podzielic na
dwie porcje.
Do sredniej tortownicy ukladac warstwami: 1 szklanke wymieszanego sypkiego,
1 porcje jablka, 1 szkl sypkiego, druga porcja jablka, ostatnia szklanka
sypkiego. Warstwy jablek mozna posypac cynamonem.
Wierzch pokryc maslem pokrojonym na cieniutkie warswy. Piec w 200 stopniach
do uzyskania zlotego koloru.

Smacznego
Ania
Użytkownik MIGDAŁEK <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...vogel.pl...

1. Data: 2001-02-14 16:59:19

Temat: Re: Re: Tort dla alergika - pilnie poszukiwany
Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Dulny wrote:

> [...]
> 1/2 kostki masla (jest w nim mniej mleka niz w margarynie - jesli chcesz byc
> rygorystycznie bezmleczny, mozna maslo sklarowac - roztopic i zebrac

a nie moze byc maslo roslinne (takie naprawde roslinne, a nie tylko z
nazwy)?

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-02-15 07:18:59

Od: "MIGDAŁEK" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuje wszystkim , którzy byli mi wstanie pomóc , kolezanki córa ma
niedługo konczy 2 latka i chciałam zrobic jej niespodzianke , mała
kompletnie prawie nic nie jada z łakoci , tego niemozna , tamto niedobre .
MIgdałek

1. Data: 2001-02-16 12:33:32

Od: "Anna Dulny" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytalam doswiadczona wegetarianke i powiedziala mi ze nie ma takiego masla
roslinnego, do ktorego nie dodaje sie mleka. Wiec dla bezmlecznych raczej
nie moze byc maslo roslinne.

Pozdrawiam cala grupe - czytam Was od jakiegos miesiaca i juz wiele Wam
zawdzieczam.
AD
Użytkownik Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@m...pw.edu.pl...

1. Data: 2001-02-16 16:57:02

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

a gdyby tak zastapic kasze manne kaszka kukurydziana, czy ryzowa
a maslo olejem?
make to nie wiem, chociaz zainspirowana tym postem zaczelam szukac i czasami w
przepisach uzywa sie maki ryzowej albo sa tez przepisy z maka robiona z
kasztanow jadalnych - pomysl od toskanczykow, ale nie mialam czasu sprawdzic
czy w tutejszych sklepach to istnieje
pozdr

iza

1. Data: 2001-02-19 11:25:14

Od: "Anna Dulny" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaszka kukurydziana - drobniutka powinna być OK. Maka kukurydziana daje
gorzki posmak - nie radze. Z olejem problem - ile go dac - ale mozna
eksperymentowac. Napiszcie o wynikach.
Anna Dulny
Użytkownik <i...@y...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:0...@n...onet.pl...