Trądzik i antybiotyki

1. Data: 2003-11-21 09:29:39

Temat: Trądzik i antybiotyki
Od: "Didlo" <d...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie, mam pytanie czy dostawałyście na trądzik antybiotyki
(tabletki)? Jeśli tak to jakie, w jakich ilościach, przez jaki czas i
jak był skutek. Bo ja zmieniłam już dwa antybiotyki i nic, a od pryszczy
na brodzie ( bo tu mi głównie wyskakują) mam gorączką i nie mogę z bólu
mówić :-( tak mam wszystko opuchnięte.
A stosowałyście jakieś sterydy w maściach? Ja dostałam bodajże
dexametazon, ale nie jest najlepszy, przynajmniej nie dla mnie. Mam
zresztą kiepskiego dermatologa i po nowym roku wybieram sie prywatnie,
bo póki co z kasą kruchą. A teraz może bym coś babie zaproponowała żeby
mi przepisała.
Proszę o wasze opinie.

--
Pozdrufy
Didlo

1. Data: 2003-11-21 10:37:46

Temat: Re: Trądzik i antybiotyki
Od: "Didlo" <d...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

. Próbowałaś badać poziom hormonów? Może pomogłoby ci branie
> tabletek typu Diane 35.

Brałam, i nic nie pomaga, choć wiem że mam zaburzenia hormonalne i
bardzo wysoka prolaktyne.

--
Pozdrufy
Didlo

1. Data: 2003-11-21 10:39:02

Od: Malgorzata Lewicka <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tako rzecze Didlo:
> [...]
> jak był skutek. Bo ja zmieniłam już dwa antybiotyki i nic, a od pryszczy
> na brodzie ( bo tu mi głównie wyskakują) mam gorączką i nie mogę z bólu

Miałam tetracyklinę i nystatynę, brałam długo, ale dawno i nie
pamiętam dawek. Pomagały, ale niewiele.

> [...]
> zresztą kiepskiego dermatologa i po nowym roku wybieram sie prywatnie,
> bo póki co z kasą kruchą. A teraz może bym coś babie zaproponowała żeby

O, wiele, natomiast na twoim miejscu unikałabym sterydów, jak tylko
się da. Próbowałaś badać poziom hormonów? Może pomogłoby ci branie
tabletek typu Diane 35.

Saddie
--
|\ /|
,~~~>>";"<<

1. Data: 2003-11-21 10:53:10

Od: "Justyna" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A stosowałyście jakieś sterydy w maściach? Ja dostałam bodajże
> dexametazon, ale nie jest najlepszy, przynajmniej nie dla mnie.

Przy trądziku przeciwwskazane są sterydy. Wyjątkiem jest acne fulminans
(trądzik z objawami ogólnymi o ciężkim przebiegu)- wtedy podaje się małe
dawki sterydów, ale doustnie...+inne leki.

> Mam
> zresztą kiepskiego dermatologa i po nowym roku wybieram sie prywatnie,
> bo póki co z kasą kruchą.
to przecież nie moze być jedyny państwowy dermatolog w okolicy

1. Data: 2003-11-21 10:57:48

Od: "Justyna" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Brałam, i nic nie pomaga, choć wiem że mam zaburzenia hormonalne i
> bardzo wysoka prolaktyne.

te głęboko umiejscowione pryszcze w okolicach brody są częste szczególnie
przy problemach z hormonami. dopóki nie uregulujesz hormonów, antybiotyki
przyniosą więcej szkody niz pożytku. diane nie jest jedynym możliwym lekiem
hormonalnym- w zależności od rodzaju problemu jest jeszcze androcur,
flutamid, bromergon,...

1. Data: 2003-11-21 13:04:06

Od: Kruszynka \(Wrocław\) <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Didlo" <d...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Brałam, i nic nie pomaga, choć wiem że mam zaburzenia hormonalne i
> bardzo wysoka prolaktyne.

Siostro w wysokiej prolakrynie!! [kiedys lekarz zobaczyl moj wynik i sie
zapytal, czy ja przypadkiem gdzies na lewo nie karmie :)) ]
Na zbicie jej poziomu pomaga bromergon (od lekarza oczywiscie, ale tani jak
barszcz). Przy wysokiej prolaktynie nie poleca sie tabletek
antykoncepcyjnych, bo maja one tendencje do podwyzszania poziomu prolaktyny,
a przeciez chodzi o cos odwrotnego. Tak mi lekarz o tym powiedzial. Odradzal
mi taka antykoncepcje. Natomiast sam bromergon nie poprawia stanu skory.
Wiem, bo bralam przez 3 lata, codziennie i nic. W miare regularne sa wtedy
cykle, troche mniej wypadaja wlosy (nie zdziwie sie, jeslibys powiedziala,
ze masz problem z wypadaniem wlosow i tlusta cera). Natomiast jest lek,
ktory obniza poziom meskich hormonow we krwi (bo tez mialam nieco za
wysoki). Nazywa sie verospiron. Uch, ten to dziala, skora sie piorunem
poprawia, ale jednoczesnie staje sie bardzo sucha. Ja bralam bromergon i
przez krotki czas na spole z nim verospiron.
Mi tak samo jak Tobie nie pomagaja na wyglad skory tabletki typu Diane 35
wlasnie przez wysoka prolaktyne.

Kruszyna

--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-11-21 15:22:07

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> . Próbowałaś badać poziom hormonów? Może pomogłoby ci branie
>
> Brałam, i nic nie pomaga, choć wiem że mam zaburzenia hormonalne i
> bardzo wysoka prolaktyne.

Zanim zabierzesz się za "prawdziwą" kurację, wypróbuj "Castagnus" z
Herbapolu:

http://www.herbapol.pl/lek.php?id=59

Bez recepty. Cena ok. 10złotych.
O.

1. Data: 2003-11-21 16:07:48

Od: "Didlo" <d...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kruszynka (Wrocław)" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> poprawia, ale jednoczesnie staje sie bardzo sucha. Ja bralam bromergon
> przez krotki czas na spole z nim verospiron.

Na poziom jakich hormonów poza prolaktyna robiłaś badania ?

--
Pozdrufy
Didlo

1. Data: 2003-11-21 16:08:45

Od: "Didlo" <d...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to przecież nie moze być jedyny państwowy dermatolog w okolicy

i nie jest, ale to juz trzeci z rzędu, który nic nie robi ( bo nie wie
co lub nie chce mu się)

--
Pozdrufy
Didlo

1. Data: 2003-11-21 16:22:14

Od: Kruszynka \(Wrocław\) <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na poziom jakich hormonów poza prolaktyna robiłaś badania ?

Na wszystkie plciowe + dwa razy robilam badania na poziom hormonow tarczycy
(ale tam nic nie bylo)
Zrobienie badan na wieksza liczbe hormonow jest bardzo wazne. Czesto jej
poziom (znaczy prolaktyny) jest zwiazany z poziomem LH (ktorego jest za
duzo) i progesteronu (ktorego jest za malo).

Warto tez wiedziec, ze spory wplyw na prolaktyne ma... stres. Lekarz mi
powiedzial, sprawdzilam na sobie (mimowolnie oczywiscie, takie zycie) i mial
racje. Mialam fatalne wyniki, zmianila sie sytuacja zyciowa i po paru
miesiacach poziom prolaktyny byl w normie.
Inna przyczyna zbyt wysokiego poziomu maga byc mikrogruczolaki na przysadce.
Warto zrobic rezonans.

Kruszyna
to ja spadam
--