Trawnik - po suszy

1. Data: 2006-07-26 09:27:36

Temat: Trawnik - po suszy
Od: JareK <k...@b...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Piszę po raz pierwszy więc na początek troszkę o sobie.
Od ponad roku mieszkam domu, który ma dość sporą działkę o bardzo
nieregularnym kształcie. Jedna część jest w kształcie trapezu, a druga
przypomina jakby widziane z boku trzy stopnie schodów. W sumie jest tego
ok 1200 m2. Posadzone są różne drzewka, na obrzeżach różne kwiatki itp.
Tą częścią zajmuje się żona i teściowa :) Wolne miejsca obsiałem w
zeszłym roku trawą. W tym roku niestety trawa uschła całkowicie. Od paru
dni zakładam nawadnianie. Od dwóch dni trawa jest podlewana, nad ranem,
po ok 30 min. I teraz pytanie, po czym poznać, czy trawa jest do
odratowania? Po ilu dniach podlewania, ewentualnie można zaobserwować
efekt "odżywania" trawy. Jak ją podlewać?

Dodam, że jestem kompletny amator jeśli chodzi o ogrodnictwo, ale mam
hopla na punkcie mojego trawniczka :)

JareK

2. Data: 2006-07-26 09:40:03

Temat: Re: Trawnik - po suszy
Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

JareK napisał(a):

> Dodam, że jestem kompletny amator jeśli chodzi o ogrodnictwo, ale mam
> hopla na punkcie mojego trawniczka :)

Ja jedynie ze swoich obserwacji, jak uschła, to juz na amen;-(No, chyba
ze jakos na jesien sie odrodzi

--

Gosia

3. Data: 2006-07-26 09:45:35

Od: "kajko" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czasami trawa potrafi zregenerowac z kłączy.
Nie trac wiary i podlewaj, wlasciwie teraz to caly czas powinna byc lekko
wilgotna.
Efekt, jesli mozliwy, za tydzien.
kajko

4. Data: 2006-07-26 09:50:21

Od: JareK <k...@b...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik napisał(a):

> Ja jedynie ze swoich obserwacji, jak uschła, to juz na amen;-(No, chyba
> ze jakos na jesien sie odrodzi

Słyszałem i czytałem, że trawa w ten sposób zabezpiecza się przed suszą,
schną jej źdźbła. Natomiast korzenie przeżywają. Może też tak być, że
uschnie całkowicie i już nie odrodzi się. Tylko jak to rozpoznać, żeby
nie lać wody niepotrzebnie? Wcześniej mieszkałem na dużym blokowisku i
tam co roku trawa wysychała, a później zieleniła się ładnie.

JareK

5. Data: 2006-07-26 10:00:28

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

JareK napisał(a):

> [...]
> nie lać wody niepotrzebnie? Wcześniej mieszkałem na dużym blokowisku i
> tam co roku trawa wysychała, a później zieleniła się ładnie.

Qurcze, no to mnie nie sluchaj, bo ja za krotko mam trawnik;-)Swoja
droga, rzeczywiscie ta miejska jakos sie regeneruje

--

Gosia

6. Data: 2006-07-26 11:17:47

Od: Piotr Kieracinski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

JareK napisał(a):

> trawa uschła całkowicie. Od dwóch dni trawa jest podlewana, nad ranem,
> po ok 30 min.

Zarty? W ten sposob zraszasz tylko te uschniete zbla.

> Jak ją podlewać?
Musisz lac ok. 4-5 godzin dziennie (orientacyjnie, bo to zaleazy od
wydajnosci zraszacza), zeby dac odrobine wilgoci ziemi; najlepiej noca.
Jesli w ciagu 7-10 dni trawa sie ruszy/zazieleni, tzn. ze jeszcze zyje.
Ja mam nadzieje, ze moja bedzie rosla :-)
pik

7. Data: 2006-07-26 12:07:00

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

>Zarty? W ten sposob zraszasz tylko te uschniete zbla.

>Musisz lac ok. 4-5 godzin dziennie (orientacyjnie, bo to zaleazy od
>wydajnosci zraszacza), zeby dac odrobine wilgoci ziemi; najlepiej noca.
:)
nie jest wazne ile czasu sie podlewa tylko od ilosci wody
jaka sie wyleje
:)
najlepiej jest kupic 'deszczomierz'
i nim mierzyc ilosc wylanej wody
:)
10 mm na skali deszczomierza
10 litrow na metr kwadratowy
i ta ilosc wody wystarcza do nawilzenia mniej wiecej
5-7 cm gleby zasuszonej suchej
7-10 cm gleby lekko nawilzonej
:)
przyjmujac
ze trawa w trawniku korzeni sie na 15 cm glebokosci
trzeba by lac poki deszczomierz nie zlapie ze 20 mm wody
:)
ja u siebie czerpie wode ze studni
pompa daje mniej wiecej stale cisnienie
wiem mniej wiecej po czasie podlewania
ile wody wylalem
:)
podlewajac woda z wodociagow masz bardzo zroznicowane cisnienie
i tylko deszczomierze dadza w miare prawidlowy obraz
czy dostatecznie podlales
:)
z pozdrowieniami i usmeichami
smal

8. Data: 2006-07-26 12:19:11

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> [...]

Wystarczy wodomierz. Wczoraj podałem linki do niedrogich urządzeń do
podlewania - zraszaczami wynurzającymi się z gruntu - po nich, gdy schowane
można przejechać traktorem z kosiarką.

9. Data: 2006-07-26 12:28:02

Od: JareK <k...@b...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> Wystarczy wodomierz. Wczoraj podałem linki do niedrogich urządzeń do
> podlewania - zraszaczami wynurzającymi się z gruntu - po nich, gdy schowane
> można przejechać traktorem z kosiarką.

Tak, czytałem ale instalacje już mam na ukończeniu. Niestety duuużo
drożej :(

JareK

10. Data: 2006-07-26 12:37:16

Od: JareK <k...@b...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kieracinski napisał(a):

> [...]
> Jesli w ciagu 7-10 dni trawa sie ruszy/zazieleni, tzn. ze jeszcze zyje.
> Ja mam nadzieje, ze moja bedzie rosla :-)

Wg moich obliczeń wychodzi mi 3,2 litra na 1 m2 w ciągu pół godzinnego
podlewania. Chyba faktycznie wydłużę czas podlewania, na razie do 1h.
Później, organoleptycznie sprawdzę głębokość przesiąkania wody w głąb
gruntu.

JareK

Lipa i inne
Sumak octowiec - czy zagrożenie dla budynku
MALPA
AGAWA/ALOES - Szukam !!!!
NAWADNIANIE