Re: Troche o miłosierdziu

Data: 2019-01-07 21:43:48
Temat: Re: Troche o miłosierdziu
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2019 19:00:09 UTC+1 użytkownik Ilona napisał:

> Ale, ten software, to 'sciągają' wszystkie stworzenia, równiez
> jednokomórkowce.
> Także, pojedyncze białka.

Znacznie prostszy.
Dlatego np. odrodzenie ludzkich dyspozycji mentalnych w zwierzęciu spowodowane
zwierzęcym charakterem działań nazwijmy to niegodnych etycznie człowieka - jest
degradacją. W tym znaczeniu, że one są przykute do zwierzęcia.

U człowieka jest jakaś interwencja nie tylko ze sfery przyczynowej, ale także
z umysłu poza-przyczynowego (indeterministyccznego, nieliniowego). Dlatego
widzimy w zachowaniu zwierzęcia zdeterminowanie bardzo prostą logiką
o niewielkiej ilości stopni swobody, podczas gdy mechanika decyzji i działania
człowieka ma tyle stopni swobody, że metodami deterministycznymi jest
nierozwiązywalna z zewnątrz. Istnieje wyłącznie wewnętrzny determinizm, znany
tylko jednostce ludzkiej tu i teraz, na który nie można wpłynąć z zewnątrz albo
go poznać ze strony innej jednostki (no chyba że z grubsza, narzekając, że
Kowalski zachowuje się chaotycznie) - dlatego posługujemy się terminem "wolnej
woli".