Trojglicerydy

1. Data: 2007-02-24 07:28:40

Temat: Trojglicerydy
Od: "Dariusz Z" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Prosze o poinformowanie mnie o skutkach i przyczynach posiadania
trojglicerydow w granicach 450 do 500.

Z tego co wyczytalem norma jest do okolo 100

Czyto moze wskazywac ze wystepuje cokrzyca ?

Z gory dziekuje

Pozdrawia serdecznie

Dariusz Z

2. Data: 2007-02-24 07:58:42

Temat: Re: Trojglicerydy
Od: Juanitos <j...@p...me.uk> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz Z napisał(a):
> [...]
> trojglicerydow w granicach 450 do 500.
>
> Z tego co wyczytalem norma jest do okolo 100
>
> Czyto moze wskazywac ze wystepuje cokrzyca ?

Raczej może wskazywać, że występuje skleroza :-)

Juanitos

3. Data: 2007-02-24 10:31:12

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Juanitos" <j...@p...me.uk> napisał w wiadomości

> [...]

Norma jest do 150, niewielkie przekroczenia normy nie są tak istotne, bo
podwyższony poziom triglicerydów jest słabiej związany z rozwojem
miażdżycy niż hipercholesterolemia, gdy wysoki jest LDL. Często
podwyższenie TG współistnieje z podwyższeniem glikemii lub cukrzycą
(razem występują w zespole metabolicznym).
Przy tak wysokich poziomach TG konieczny jest kontakt z lekarzem i
zaplanowanie leczenia, bo występuje duże ryzyko zapalenia trzustki.
Powyżej 500 w leczeniu oprócz diety stosuje się fibraty.
W diecie konieczne ograniczenie kaloryczności, tak by zredukować nadwagę
lub otyłość i ograniczenie węglowodanów, głównie prostych i tłuszczów
zwierzęcych. Wskazane zastąpienie ich tłuszczami roślinnymi w postaci
olejów, których nie musi być tak mało - skoro ograniczeniu ulegną
węglowodany, to coś je musi zastąpić:-)

4. Data: 2007-02-25 22:15:30

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Li" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zwierzęcych. Wskazane zastąpienie ich tłuszczami roślinnymi w postaci
> olejów, których nie musi być tak mało - skoro ograniczeniu ulegną

Ryzyko zapalenia trzustki przy takim stężeniu TG nie jest jeszcze jakieś
bardzo znacznie podwyższone.
Co do leczenia dodalbym tylko, że warto policzyć ile alkoholu pacjent
spożywa. Bez ograniczenia picia do piwa bezalkoholowego ciezko w takich
sytuacjach uzyskac Tg w normie.

5. Data: 2007-03-01 15:36:38

Od: "Dariusz Z" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za odpowiedz

Jeszcze tylko prosze o jakies dane powiazania cokrzycy z tak wysokim TG
Lekarz u jakiego bylem powiedzial mi ze jest to mozliwosc albo wrodzonej
zdolnosci powstawania TG albo ze sa to poczatki cokrzycy.

Jesli mozna prosze o ustosunkowanie sie do tej wypowiedzi

Jeszcze raz dziekuje Darek

6. Data: 2007-03-02 03:42:05

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz Z" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Lekarz u jakiego bylem powiedzial mi ze jest to mozliwosc albo
> wrodzonej zdolnosci powstawania TG albo ze sa to poczatki cokrzycy.

Według badań około 1/3 populacji polskiej ma triglicerydy powyżej normy
(>150). Oczywiście nie jest częsty wynik 400-500, który podawałeś, ale
bywa:-) Widziałem też wyniki po parę tysięcy.
Co do skojarzenia TG i cukrzycy. Mogą występować w zespole
metabolicznym, gdzie ich wspólnym podłożem jest insulinooporność. Aby
stwierdzić zespół metaboliczny trzeba mieć otyłość brzuszna i co
najmniej dwa z 4 innych (wysokie: glikemię, RR, TG i niskie HDL). Nie
można mówić o początkach cukrzycy, jeśli są prawidłowe glikemie (jeśli
są prawidłowe). Jeśli glikemia na czczo jest nieprawidłowa (i zależy
jeszcze jak nieprawidłowa) - wskazane jest wykonanie testi z 75 g
glukozy. Oczywiście testu nie wykonuje się gdy glikemia na czczo ponad
125, bo dwukrotne stwierdzenie wyniku 126 lub wyższego pozwala na
rozpoznanie cukrzycy. Test z glukoza powinieneś mieć wykonany właśnie z
powodu hiperTG, bo wszystkie osoby z nieprawidłowościami w lipidogramie
powinny mieć corocznie kontrolowane czynniki ryzyka miażdżycy.

Nowotwór - dieta na raka...
guzki schmorla
Łysienie plackowate
soczewki Optix