Trufle czekoladowe - poproszę o porady

1. Data: 2005-12-23 01:41:29

Temat: Trufle czekoladowe - poproszę o porady
Od: "morghul" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mojej Pani chcę w prezencie choinkowym wycudować jutro takie słodkości.
Problem w tym, że jutro mam troche roboty jeszcze i mało czasu na
eksperymenty. Główny przepis jest taki, że stopioną

czekoladę (200g) miesza się z
masłem (30g) i
śmietanką (100ml)

a nastepnie toczy kuli i panieruje w kakao (oczywiście to wersja bazowa,
można w karmelu, orzechach, wiórkach kokos.). Znalazłem też wersję bez
śmietanki a za to z

cukrem pudrem (1/3 szklanki),
czekoladą (300g),
masłem (125g)

i mam mały dylemat, którym przepisem się pokierować.

Chcę użyć czekolady mlecznej z około 6 tabliczek zrobić i kilka wariacji
przygotować, m.in. ze skórką pomarańczową otartą, aromatem rumowym, w
orzechach, karmelu i kakao. Spróbuję też oblać je czystą czekoladą stopioną,
żeby uzyskały taką twardą skorupkę ale nie wiem czy mi wyjdzie :).

Będe widzięczny za wszelkie sugestie i ewentualne pomysłu na wykończenie lub
smaki.

morghul

2. Data: 2005-12-23 01:49:01

Temat: Re: Trufle czekoladowe - poproszę o porady
Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

morghul, dnia pią 23 gru 2005:

> Będe widzięczny za wszelkie sugestie i ewentualne pomysłu na wykończenie lub
> smaki.

Do masy/nadzienia można dodać pokruszone orzechy
(laskowe/arachidowe/włoskie) tylko nie w momencie gotowania tylko jak
już stygnie, inaczej się spalą. :)

Więcej pomysłów nie mam.

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

3. Data: 2005-12-23 01:53:00

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski, dnia pią 23 gru 2005:

> Więcej pomysłów nie mam.

No i do schłodzenia przyda się garnek mocno lodowatej wody...

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

4. Data: 2005-12-23 08:52:37

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le vendredi 23 décembre 2005 ŕ 02:41:29, dans <dofkkd$cr0$1@atlantis.news.tpi.pl>
vous écriviez :

> [...]

> czekoladą (300g),
> masłem (125g)

> i mam mały dylemat, którym przepisem się pokierować.

Jezeli robisz pierwszy raz, to bez wahania polecam ci ten drugi
przepis, bez smietanki. Ze smietanka niedoswiadczonym truflarzom
czesto nie wychodzi (za rzadka masa, ktora w zaden sposob nie chce sie
zestalic, no chyba ze w zamrazalniku...)

> Chcę użyć czekolady mlecznej

Nigdy nie slyszalam (ani nie widzialam) trufli z czekolady mlecznej.
Nie mam pojecia co z tego moze wyjsc.

Ewcia

--
Niesz

5. Data: 2005-12-23 09:55:56

Od: "morghul" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja jeszcze jedenen znalazłem:

150 ml śmietany

3 tabliczki gorzkiej czekolady

3 łyżki rumu

kilka kropli aromatu rumowego

2 łyżki masła

łyżka posiekanych pistacji

Już mam mętlik w głowie ;). Się zobaczy, spróbuje też orzechy dodać.

--
morghul

6. Data: 2005-12-27 19:39:38

Temat: Re: Trufle czekoladowe - przepis
Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

morghul wrote:
> i mam mały dylemat, którym przepisem się pokierować.

Proponuje sprawdzony przepis, z tym, ze ostrzegam, ze zawiera surowe
zoltko, wiec niektorym przepis nie bedzie odpowiadac.

Latwo jest podzielic przepis na pol i zrobic mniejsza porcje.

240 ml smietanki kremowki
375 gr gorzkiej czekolady
3 zoltka
240 ml cukru pudru
2 lyzki pomaranczowego likieru lub 1 lyzeczka ekstraktu pomaranczowego
50 gr masla

2 lyzki kakao
2 lyzki cukru pudru

Polamac czekolade na kawalki. W malym, ciezkim garnku zagotowac
smietanke i dodac czekolade. Zdjac z ognia, mieszac, az polaczone,
ostudzic. Ubic zoltka z polowa cukru. Dodac maslo do wystudzonej
czekolady, ubic mikserem 2 minuty. Dodac ubite zoltka, reszte cukru,
likier, i ubic razem nastepna minute. Przelozyc do worka cukierniczego
lub worka plastykowego z odcietym rogiem. Wyciskac kulki wielkosci
orzecha lub mniejsze na blache pokryta pergaminem. Schlodzic kilka
godzin.

Przesiac kakao i cukier przez sitko kilka razy, zeby sie wymieszaly.
Kazda schlodzona kulke rolowac w dloniach, zeby powierzchnia sie
roztopila i nastepnie rolowac ja w mieszance kakao z cukrem pudrem.
Schlodzic przez godzine. Doprowadzic do temperatury pokojowej przed
podaniem, idealnie 22°C.

Magdalena Bassett

Makaron z warzywami na ostro...
tuńczyk na grilla - gdzie?