Tulipany! (((:

1. Data: 2002-05-05 13:19:19

Temat: Tulipany! (((:
Od: <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich....

Wlasnie wrocilam z dluuuugiego wekendu. Ale bylo fajnie. Nareszcie moglam
nacieszyc oko swoimi roslinkami, ktore pierwszy rok zimowaly. Jak na swoje
dyletanctwo w sprawach ogrodniczych, nawet niezle mi poszlo. Do wyrzucenia
mialam tylko jedna roze. Ale za to tulipany.... plakac sie chce. Ledwo zakwitly
tylko trzy. Wszystkie maja jakos dziwnie poskrecane liscie (niestety cebulek
nie moczylam w coptanie). Przerzucilam wszystkie czasopisma ogrodnicze jakie
mam i trudno mi sie zdecydowac co to jest. Prawdopodobnie jakis grzyb. Ale
teraz moje pytanie. Jak wykopie cebulki o wlasciwym czasie, co potem? Czy
ryzykowac i sadzic jesienia, ale w innym miejscu? Czy odpowiednim miejscem jest
kosz? Czy na miejsce tych tulipanow moge posadzic cos innego?

Pozdrawiam
Ania (anbach)

2. Data: 2002-05-05 14:17:31

Temat: Re: Tulipany! (((:
Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

<c...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> nie moczylam w coptanie). Przerzucilam wszystkie czasopisma ogrodnicze jakie
> mam i trudno mi sie zdecydowac co to jest.

Zbyt silny mroz, kiedy juz wyszly z ziemi?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2002-05-05 17:19:07

Od: "Paweł Wanasz" <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie

Wszystkie maja jakos dziwnie poskrecane liscie (niestety cebulek
> nie moczylam w coptanie).

O ile mi wiadomo może to być albo grzyb rizoktonioza tulipana albo szkodnik
z rodziny nicieni - niszczyk zjadliwy.
W pierwszym wypadku oprócz powykręcanych liści pojawiają się chropowate
plamy. Grzyb przenosi się przez glebę, więc ciężko jest go usunąć bez jej
wymiany. Często nowo tworzące się cebule mogą być od razu zainfekowane.
W drugim przypadku żerujące w liściach nicienie powodują ich skręcenie się
oraz wybarwienie liści. Od wewnątrz liście stają się brązowe. Wyczuwalne są
zgrubienia w liściach. Szkodnik atakuje też cebule. - po przekrojeniu widać
ciemne pierścienie. Tulipany kwitną albo później albo wcale. Niestety cebul
nie da się uratować. Zalecałbym jak najszybsze wykopanie i spalenie.
Tyle mogę powiedzieć nie widząc roślin. Być może jest to jeszcze coś innego
o czym mi nie wiadomo.

Paweł Wanasz

Problem z karaganą
Nadwyżki karp dalii i kann