Re: Udział w mieszkaniu lokatorskim (TBS)

From: "giga" <t...@v...arg.cy>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Udział w mieszkaniu lokatorskim (TBS)
Date: Sun, 19 Jun 2005 22:02:18 +0200

> Jest to mieszkanie lokatorskie a więć nie mogę go sprzedać na wolnym
rynku.
> Wycofując się ze spółdzielni dowiedziałem się że na pieniądze mogę czekać
> ponad rok czasu...
> i to w dodatku bez rewaloryzacji po 5 latach!!!

Hmm.. Art. 29a znowelizowanej w zeszłym roku "Ustawy o o niektórych formach
popierania budownictwa mieszkaniowego" mówi wyraźnie:

"3. W przypadku zakończenia najmu i opróżnienia lokalu kwota partycypacji, o
której mowa w ust. 1, podlega zwrotowi najemcy nie później niż w terminie 12
miesięcy od dnia opróżnienia lokalu. W dniu zwrotu kwota partycypacji
powinna
odpowiadać kwocie stanowiącej odsetek aktualnej wartości odtworzeniowej
lokalu równy udziałowi wniesionej przez najemcę kwoty partycypacji w
kosztach
budowy lokalu.
4. W przypadku gdy umowa najmu uzależnia termin zwrotu kwoty partycypacji od
zawarcia umowy najmu danego lokalu z następnym najemcą, zwrot kwoty
partycypacji następuje z dniem zawarcia tej umowy, jednak nie później niż w
terminie, o którym mowa w ust. 3."

Zatem mają 12 miesięcy i ani dnia wiecej, a kwota partycypacji powinna być
przeliczona według wartości odtworzeniowej z dnia opuszczenia mieszkania.

Ustawę znajdziesz tutaj:
http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html

--
giga