Ulga remontowa - kontrola US w domu?

1. Data: 2006-03-10 21:42:08

Temat: Ulga remontowa - kontrola US w domu?
Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam

Googlałem, ale jakoś nic konkretnie nie moglem wygooglać...

Pytanie: czy zdarzają się przypadki kontroli US w prywatnych
mieszkaniach/posesjach w związku z korzystaniem z ulg remontowych?
Na przyklad czy jest sprawdzane, czy wykazane na fakturach kuchenki, okapy,
umywalki, szafki pod nie, wykladziny, panele, itd., itp., rzeczywiście zostały
zainstalowane?

pozdrawiam -

Stanley

2. Data: 2006-03-11 10:50:31

Temat: Re: Ulga remontowa - kontrola US w domu?
Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10 Mar 2006 22:42:08 +0100, s...@o...pl napisał(a):

> [...]
> umywalki, szafki pod nie, wykladziny, panele, itd., itp., rzeczywiście zostały

Na pewno mogą sprawdzać faktury. A czy rzeczywisty sprzęt?
Nie wiem czy ma to sens - w końcu zawsze można powiedzieć,
że już się popsuło/zużyło i wyrzuciło. Zwłaszcza, że teraz
US odkłada podejrzane sprawy na półkę i "przypomina" sobie
za niecałe 5 lat, wzywa do kontroli i nalicza odsetki :)

Miroo

3. Data: 2006-03-11 12:05:58

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
okapy,
> umywalki, szafki pod nie, wykladziny, panele, itd., itp., rzeczywiście

Jest to sprawdzane w przypadkach budzących wątpliwość.

Tomek

4. Data: 2006-03-11 12:47:47

Od: Stanley P <s...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miroo napisał(a):

> Na pewno mogą sprawdzać faktury.

To dla mnie oczywiste, wiadomym jest, że mogą wezwać z fakturami, IMO
zresztą w kazdej wątpliwej dla nich sprawie.

> A czy rzeczywisty sprzęt?
> Nie wiem czy ma to sens - w końcu zawsze można powiedzieć,
> że już się popsuło/zużyło i wyrzuciło.

Mnie tez na logikę wydaje sie to trochę, że tak napiszę: karkołomne. No
bo skąd urzędas bedzie pewien, czy to co widzi rzeczywiscie jest
kuchenką firmy x o numerze fabrycznym yyy, albo czy na ścianach wisi
farba marki, koloru, ilosci litrów, itp. wykazanych na fakturach.
Musieliby IMO ciagać sztab ekspertow. Ale z drugiej strony nigdy nie
mówię nigdy, zaś z logiką US wolę nie polemizować.

Pytam, bo słyszalem kilka sprzecznych opinii, natomiast jakoś nie
trafilem na wypowiedź (w sieci lub "realu"), gdzie ktoś konkretnie by
potwierdzil, że taką kontrole w domu miał - no i przy okazji opowiedzial
nieco jak to w praktyce wyglądało, co było sprawdzane, itp.

> Zwłaszcza, że teraz
> US odkłada podejrzane sprawy na półkę i "przypomina" sobie
> za niecałe 5 lat, wzywa do kontroli i nalicza odsetki :)

tak, słyszalem o tym, IMO chamstwo wyjątkowe. No ale tak to juz jest w
państwie gdzie "szarego" obywatela traktuje sie jak potencjalnego
złodzieja, gdzie petent jest dla urzednika, a nie urzędnik dla petenta.

pozdrawiam

Stanley

5. Data: 2006-03-11 12:56:37

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Musieliby IMO ciagać sztab ekspertow. Ale z drugiej strony nigdy nie
> mówię nigdy, zaś z logiką US wolę nie polemizować.

Jesteś w błędzie. Sprawdzenie czy to co masz na ścianie jest tym co
odliczyłeś nie jest takim wielkim problemem jak ci się wydaje.

> [...]
> potwierdzil, że taką kontrole w domu miał - no i przy okazji opowiedzial
> nieco jak to w praktyce wyglądało, co było sprawdzane, itp.

Sprawdzane są podejrzane odliczenia. Np. w ciągu kilku lat dwa piece, itd.

Tomek

6. Data: 2006-03-12 09:14:44

Od: "Tomasz" <l...@p...onet.pl_usun> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> okapy,
> umywalki, szafki pod nie, wykladziny, panele, itd., itp., rzeczywiście

US sprawdza w zasadzie tylko faktury i w przypadku gdy masz na nich np.
hurtowe ilosci sprzetu wowczas moze dalej wyjasniac ta sprawe. W praktyce
nawet jesli masz zawyzone ilosci na fakturze (ale w granicach zrowego
rozsadku) to urzedu to nie interesuje.

pozdr.
Tomek

7. Data: 2006-03-12 13:21:29

Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz napisał(a):

> [...]
> praktyce nawet jesli masz zawyzone ilosci na fakturze (ale w granicach
> zrowego rozsadku) to urzedu to nie interesuje.

Bo generalnie na wejście przez pracowników US na kontrolę do domu to
potrzeba trochę więcej niż podejrzenia. :)

--
spp

8. Data: 2006-03-12 14:00:32

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 11 Mar 2006 13:56:37 +0100, Tomek napisał(a):

> Sprawdzane są podejrzane odliczenia. Np. w ciągu kilku lat dwa piece, itd.

Gdy szukałem paneli to w jednym sklepie była promocja,
że ułożenie kilka zł/m2 taniej robią jak się u nich kupi.

Jak się dopytałem to "promocja" polegała na tym, że
to jakiś ich znajomy kupował panele na fakturę na siebie
i odliczał sobie je na ulge remontową.
Jakoś to grubymi nićmi szyte, ale może gościu jest
jednocześnie kumplem naczelnika US? No bo jak wyjaśni
odliczenie kilku tysięcy m2 paneli? :)

Miroo

9. Data: 2006-03-12 14:27:37

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miroo" <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl

napisał w wiadomości news:1kmpp3v8tl37u$.dlg@miroo.miroo.miroo.pl...

> [...]
>
> Jak się dopytałem to "promocja" polegała na tym, że
> to jakiś ich znajomy kupował panele na fakturę na siebie

myślę, że źle zrozumiałeś. Ja instaluję kotły i mam podobną zniżkę dla
klienta ;-)
Polega ona na tym, że stawka VATu przy zakupie materiałów wynosi 22%.
Gdy kupujesz wraz z usługą i całość dotyczy budownictwa mieszkaniowego
stawka wynosi 7%
Jesteś więc do przodu o parę złotych. Bez czekania aż Ci urząd zwróci,
ponadto zwrot przysługuje tylko przy materiałach, które przed wejściem do
UEi miały stawkę 7%.

pozdrawiam Piotr

10. Data: 2006-03-12 17:24:18

Od: "pawelWN" <p...@p...onet.plzzz> szukaj wiadomości tego autora

> ponadto zwrot przysługuje tylko przy materiałach, które przed wejściem do
> UEi miały stawkę 7%.

Mozesz powiedziec skad takie rewelacje wziales ???
Pierwszy przyklad z brzegu: farby Beckersa kupowane w OBI i Castoramie mialy
VAT 22 % (rachunki z roku 99)
Wiec zdziwiony jestem twoim stwierdzeniem.

pawelWN

Drzwi antywlamaniowe wejsciowe do mieszkania - nietypowe pytanie
Sprzedaz mieszkania podarowanego i 10% podatek
Czy warto naprawiać pralkę Candy ctt 82tv taka ładowana od góry
galki jako klamki do drzwi wewnetrznych - gdzie?
WM