Re: Upadek narodowy

Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.sci.filozofia
Date: Wed, 8 May 2013 08:25:55 -0700 (PDT)
Subject: Re: Upadek narodowy
From: LaL <r...@g...com>

On 8 Maj, 15:52, Maciej Woźniak <m...@w...pl> wrote:
> Użytkownik "LaL"  napisał w wiadomości grup
g2000vbl.googlegroups.com...

g2000vbl.googlegroups.com...

> Hę?
> No, cóż, moja wiedza o historii prowadzi do wręcz przeciwnego
> wniosku.

Masz tu wielkie odkrycia naukowe, masz tu jakąkolwiek filozofię nie
zachodnią, masz tu jakikolwiek twór który cokolwiek znaczy w świecie.?
Masz za to alergię do świata, rozwijającej się i zmieniającej
kultury, alergię na myślenie, na tworzenie, alergię do jakiegokolwiek
przemyślenia swojego bytu w kontekscie historycznym i społecznym.
Bo przecież lepiej się modlić, niż rozwijać niż myśleć.
Ci co chcą coś zmienić w tym nieruchliwym bagienku są prześladowani,
więc odkrycia sprzedają obcym korporacją, bo tu tworzenie jest wbrew
bierności bagienka katolickiego. Jakieś ckliwe wierszopisze na
sztandarach narodowych, co skowyczą ku chwale tylko tego
uwstecznionego bagienka.
Kraj który nie rozwija się w zmieniającej się historii leci z
szabelkami na czołgi, co rzeczywiście zatrzymało niemców- ze
zdziwnienia. My tymi szabelkami cały czas wojujemy z rozwijającym się
zachodem, taki kraj jałowy upada.