Urząd Skarbowy

21. Data: 2005-05-20 17:34:53

Temat: Re: Urząd Skarbowy
Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Problem maglowania ON tkwi, w tym żę obecnie mało jest ulg i odliczeń a
urząd musi swoje
coś robić, trzeba komuś wysłać wezwanie, dać domiar etc. Właściwie obecnie
zostały dwie ulgi - ulga remontowa i ulga na opłacenie opiekuna i stąd to
czepianie się ON.

Jeżeli Urząd Skarbowy ma wymagać jakiś szczególnych to moim zdaniem musi to
być określone w ustawie.
Ustawodawca, celowo w art. 26 ust. 7c uopodof - odstąpił od dokumentowania
takiej ulgi,
bo trudno, gdy ktoś nam pomoże, a my mu nawet damy parę złotych, zbierać od
niego dane personalne (imię i nazwisko, numer NIP-u, adres) bo nie jeteśmy
ustawowo do tego uprawnieni
a jest w końcu ustawa o ochronie danych osobowych.
Z jednej strony urząd skarbowy może nas tylko POPROSIĆ o wskazanie opiekunów
lub o ich przesłuchanie ale z drugiej strony to na nas ciązy obowiązek
udowodnienia, że takie wydatki faktycznie ponosiliśmy.

Urząd Skarbowy liczy na podatek od korzyści - jakie odniósł opiekun ale
opiekunem mógł być obcokrajowiec, ktoś nam nie znany lub sąsiad pod
warunkiem, że nie dostał od nas pieniędzy.

Przypuszczam, że sprawa znajdzie swój epilog w NSA.

--
Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
www.handbike.pl

22. Data: 2005-05-23 13:47:26

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ONo" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przepisu do Izby Skarbowej - dla naszych członków
>
> A ja i tak walczę dalej, w@#$% rzylam sie i mam tego dosc
> Wiem-
> 1. Naczelnik US
> 2, Izba skarbowa (po dzisiejszej rozmowie juz przyznali mi racje ( a sami
> będą dzwonic do Kierownika Wydziału dlaczego tak postąpili w US
> 3. Sąd - mam nadzieję w takim wypadku nie będzie potrzebny ;-)))
> Pozdrawiam
> Ono
> P.S.
> Bolku, ale te rachunki tak na wszelki wypadek, no wiesz ;-)))) Acha może

I słusznie - jeśli masz rację (a z tego co piszesz to masz) to nie należy
odpuszczać - dla dobra Twojego, ale i innych ON (jak jednego wyrolują,
spróbują kolejnych - a jak się sparzą, to innym też dadzą spokój ;-) ).

Życzę powodzenia - miejmy nadzieję, że sąd nie będzie potrzebny, ale jakby
co - nie daj się :-)

Pozdrawiam

LM

23. Data: 2005-05-23 13:52:08

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Grela (interpio)" <i...@d...pl> napisał w
wiadomości news:d6l7d6$g8g$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> warunkiem, że nie dostał od nas pieniędzy.
>
> Przypuszczam, że sprawa znajdzie swój epilog w NSA.

Myślę, że nie - w Izbie Skarbowej też musieli by siedzić kretyni. Owszem -
wydatki musimy ponieść, ale tak jak nie musimy ich dokumentować, tak nie
musimy umieć wskazać, na rzecz kogo je ponieśliśmy. Normalnie myślącemu
człowiekowi wystarczy wykazać, że takiej pomocy czasem potrzebujemy i że
czasem taka pomoc związana jest z wydatkami. Gdyby trzeba było wykazywać
więcej (np. wskazywać osoby, które za taką pomoc wzięły kasę) to musiałoby
to być jawnie wyartykułowane w ustawie. Przepisy podatkowe nie mogą być
przez organy podatkowe interpretowane rozszerzająco - akurat w tym temacie
było już prawomocne orzeczenie i to bodajże nawet TK, nie tylko NSA.

LM

24. Data: 2005-05-24 12:45:33

Od: "Wiesław" <w...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepisy podatkowe nie mogą być
> przez organy podatkowe interpretowane rozszerzająco - akurat w tym temacie
> było już prawomocne orzeczenie i to bodajże nawet TK, nie tylko NSA.

podaj namiary na ten wyrok
pozdrawiam Wiesław

25. Data: 2005-05-24 14:23:54

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiesław" <w...@i...org.pl> napisał w wiadomości
> Przepisy podatkowe nie mogą być
>
> podaj namiary na ten wyrok
> pozdrawiam Wiesław

Nie pamiętam tak z marszu szczegółów, postaram odnaleźć w materiałach.
Pamiętam, że wyszło to, jak byłem na szkoleniu z ustawy o VAT przed
wejściem do UE, w ramach szkolenia było spotkanie z jednym z sędziów z NSA,
niejakim panem Bębenkiem, który omawiał rozmaite zagadnienia i precedensy,
zarówno polskie jak i unijne. I tam był temat tego, że wszelkie obciążenia
podatkowe mogą być wprowadzone wyłącznie w drodze ustawy (a nie np.
rozporządzenia) oraz że nie wolno stosować w tym zakresie interpretacji
rozszerzającej i że były orzeczenia w tej sprawie. Postaram się wygrzebać w
starych notatkach jakieś konkrety

LM

26. Data: 2005-05-25 11:36:45

Od: "Wiesław" <w...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozporządzenia) oraz że nie wolno stosować w tym zakresie interpretacji
> rozszerzającej i że były orzeczenia w tej sprawie. Postaram się wygrzebać

Będę wdzięczy przyd mi się to ;-)
pozdrawiam Wiesław

INVACARE G40 Plus - naprawa, serwis. Pilne !!!
Porada sercowa:)
symbol choroby a zwolnienie lekarskie
V Marsz organizowany w ramach Europejskiego Dnia Protestu Przeciw Dyskryminacji i o Równouprawnienie Osób Niepełnosprawnych
IV tydzien osob niepelnosprawnych