Re: Uschniety bambus

From: s...@s...pl (Tadeusz Smal)
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Uschniety bambus
Date: 5 May 2005 23:18:10 +0200

Wojtek wrote:
> [...]
> komponowal w
> cienistym zakatku z rozanecznikami, bukszpanem i laurowisnia. Podobal
> mi sie
> szelest lisci na wietrze.
> No a teraz szelesci jeszcee bardziej bo wszystkie liscie uschly.
> Zaczelo sie od tego, ze na zime pozaiwijalem w geowloknine
> rozaneczniki, pierisy
> i laurowisnie. Osloniete przezimowaly w dobrym stanie, nieliczac paru
> uszkodzonych lisci, ktore sie po prostu zle ulozyly.
> Na poczatku nie oslanialem bambusa, zgodnie z zaleceniami jakie
:))
bambus bambusowi nie jest rowny
sa mniej i bardziej odporne
:)
w ubieglym roku jak sam piszesz posadziles go
nie napisales w jakim miesiacu
zbyt pozno posadzony (lub zasilony)
nie zdazyl sie wlasciwie przygotowac do zimy
:)

> Jednak ktoregos dnia przeczytalem w "fachowym czasopismie" ze nalezy
> bambusy
> oslaniac przez zwiazanie wiechy lisci razem i owiniecie geowloknina.
> Poniwaz tego dnia mielismy roztopy po ktorych przyszly mrozy
> (mazowieckie) i na
> lisciach nie bylo juz korzuszka sniegu, ale gruba wastwa lodu, nie
> zwlekajac
> zastosowalem sie do tej rady.
:)))
podobniez polewanie woda i tworzenie okrywy lodowej
gdy brk sniegowej jest jednym ze sposobow zwiekszania mrozoopornosci
bambusow
:)

> W marcu po odwinieciu rosliny okazalo sie, ze wszystkie liscie sa
> uchniete. Jest
> pare listkow zielonych, i lodygi wskazuja na jakies zycie (sa zielone
> elastyczne) ale jak dotad nie zauwazylem nowych lisci.
> Teraz pytanie: wykopac, otrzec lze i zapomniec. Czy moze sciac u
> nasady i
> czeikac na nowe klacza? A moze zostawic takiego suszka i czekac na
> cud? Szkoda
> tylko ze tak pruszy siwizna dookola
:)))
spokojnie
napewno odbije ...
:)
u mnie bezszwankowo zime przetrwaly tylko Fargesie
innym tez sie oberwalo tzn sa zielone do poziomu na ile okrywal jej snieg
:)
u mnie rosna one w polu i mrozne wiatry dokuczyly rowniez innym drzewkom
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal