Uszkodzona antena a odpowiedzialność wspólnoty mieszkaniowej.

1. Data: 2009-02-21 18:03:00

Temat: Uszkodzona antena a odpowiedzialność wspólnoty mieszkaniowej.
Od: Kuba Fingas <f...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, mam takie pytanie:
dziś topiące się sople lodu, spadając z dachu uszkodziły moją antenę
satelitarną.
Czy mogę oczekiwać od mojej wspólnoty mieszkaniowej jakiegoś
zadośćuczynienia ?
Zasadniczo gdyby uszkodzony został samochód, albo obrażenia poniósł
człowiek, wiem że wtedy właściciel budynku ponosi odpowiedzialność - jak
w tym przypadku sprawa wygląda ?

Z góry dziękuję za wsparcie,
Kuba

2. Data: 2009-02-22 11:23:58

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kuba Fingas pisze:

jak
> w tym przypadku sprawa wygląda ?

Jak na mój gust... tak samo, jak w przypadku samochodu.
Teraz zastanów się...
Czy to duża wspólnota - o wymiarze spółdzielni mieszkaniowej, czy mała -
kilka rodzin i kto jest administratorem.
Jeżeli działanie nie naruszy znacząco jakichś dobrosąsiedzkich
stosunków, to walcz - sprawa raczej wygrana.
Natomiast jeżeli to miałoby popsuć na długie lata święty spokój, to
warto się zastanowić, czy warto..?

pozdrawiam
robercik-us

3. Data: 2009-02-23 08:19:19

Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Wspólnota zapewne ubezpieczyła nieruchomość, zgłoś na pismie przyczynę i żądanie
naprawienia szkody, może ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie.
JaC

-----

4. Data: 2009-02-23 20:34:13

Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Kuba Fingas pisze:

> Czy mogę oczekiwać od mojej wspólnoty mieszkaniowej jakiegoś
> zadośćuczynienia ?

Możesz, jeśli wspólnota wyraziła zgodę na montaż anteny na elewacji.
Jeśli zgody nie wyraziła albo nie zgłosiłeś wspólnocie instalacji
anteny, możesz mieć problem. Elewacja jest częścią wspólną budynku,
pamiętaj.

Sebcio

5. Data: 2009-02-23 22:31:14

Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

IMHO bzdury piszesz.
JaC

-----

6. Data: 2009-02-24 16:26:53

Od: mk <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobrze pisze...role mogą sie odwrócić i "poszkodowany" możne jeszcze
zapłacić za zniszczenie elewacji.

Pytanie do użytkowników przydomowych oczyszczalni ścieków
Blat z kompozytow w Lodzi
Gdzie kupic baterie umywalkowa dwuotworowa?
Jak usunąć opiłki metalu z szyby ?
piwnica z zaworem wody