Vinegrette z octu balsamicznego

1. Data: 2001-11-12 20:47:32

Temat: Vinegrette z octu balsamicznego
Od: "FeLicja (Kasia)" <I...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie niedawno wyprobowalam wlasnej roboty vinegrette i zdaje sie, ze
teraz juz tylko takie bede uzywac ;)
1 szklanka wody lub wywaru warzywnego
2 lyzki skrobii kukurydzianej, lub maki ziemniaczanej
1/2 szklanki octu balsamicznego
1-3 zabki czosnku
1 1/2 lyzeczki soli
mozna dodatkowo dodac 2 lyzki brazowego cukru

Wode i skrobie (make) wymieszac, zagotowac ciagle mieszajac, az stanie sie
gesty. Zdjac z ognia, dodac pozostale skladniki, wymieszac, przelac do
naczynia, np butelki i wstawic do lodowki. Z mojego doswiadczenia 3 zabki
czosnku to troche za duzo (a lubie czosnek) i zdecydowanie vinegrette
smakuje lepiej po dniu, niz zaraz po wykonaniu.
W lodowce mozna przechowywac przez kilka tygodni.
pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2001-11-12 20:50:39

Temat: Re: Vinegrette z octu balsamicznego
Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> smakuje lepiej po dniu, niz zaraz po wykonaniu.
> W lodowce mozna przechowywac przez kilka tygodni.

a oliwa??????

a pieprz?????

pozdrawiam
Kalina

1. Data: 2001-11-12 21:12:05

Od: "FeLicja (Kasia)" <I...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

n...@m...ch wrote:

> a oliwa??????
>
> a pieprz?????
>
> pozdrawiam
> Kalina

To jest taki bez oliwy, na linie dobry ;) a pieprzu niet, bo jest tam
czosnek (ale przeciez mozna sobie dodac cokolwiek, no nie?) Kalinko, na
prawde sprobuj, ja sie tez dziwilam, teraz juz nie ;)
Kasia

1. Data: 2001-11-14 13:29:50

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Tak przy okazji może macie jakies propozycje do czego mozna stosowac OCET
BALSAMICZNY? Do czego pasuje itepe. Bede wdzięczna za wskazówki.

m.

1. Data: 2001-11-14 13:32:21

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"FeLicja (Kasia)" wrote:

> [...]
> 1-3 zabki czosnku
> 1 1/2 lyzeczki soli
> mozna dodatkowo dodac 2 lyzki brazowego cukru

hm..maka ziemniaczana zamiast oliwy i musztardy? interesujace :)
agi

1. Data: 2001-11-14 22:22:11

Od: "FeLicja (Kasia)" <I...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

m...@p...onet.pl wrote:

> Witam,
> Tak przy okazji może macie jakies propozycje do czego mozna stosowac OCET
> BALSAMICZNY? Do czego pasuje itepe. Bede wdzięczna za wskazówki.
>
> m.

Ja dodaje do najnormalniejszej salaty zielonej z ogorkiem, pomodorkiem i
czym tam jeszcze pod reka. Ale nie wiem, moze grzesze? ;)
Kasia

tzw. detaliczny opis spotkania cz. 2
Chrapka na Sękacz
OT Cafe Za Slupem