Strona główna Grupy pl.soc.rodzina W RODZINIE... Re: W RODZINIE...

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: W RODZINIE...

« poprzedni post następny post »
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!newsfeed.tpinternet.p
l!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "idiom" <i...@w...pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: W RODZINIE...
Date: Mon, 24 Jan 2005 10:07:10 +0100
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 149
Message-ID: <ct2d70$gks$1@atlantis.news.tpi.pl>
References: <0...@p...pl> <6...@n...onet.pl>
<csj40n$2f7$1@inews.gazeta.pl> <csj91s$4q2$1@nemesis.news.tpi.pl>
<csjd7k$ki0$1@inews.gazeta.pl> <csje9u$pge$1@atlantis.news.tpi.pl>
<csk2mj$38l$1@inews.gazeta.pl> <csl17i$2l3$1@atlantis.news.tpi.pl>
<csua50$c9o$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: vz22.internetdsl.tpnet.pl
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1106556961 17052 80.55.181.22 (24 Jan 2005 08:56:01
GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 24 Jan 2005 08:56:01 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1409
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.rodzina:70804
Ukryj nagłówki


Użytkownik "iosellin" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
news:csua50$c9o$1@inews.gazeta.pl...
> Rozni psychologowie sa roznych zdan :) Moze psychologowie, ktorych sie
> radzilas, wybrali zawod psychologa, bo nie byli w stanie zdecydowac sie na
> cos innego? ;P

Podaj nazwisko (i opracowanie, w którym jest zawarta taka myśl) JEDNEGO
psychologa, który uważa, że w niektórych sytuacjach poniżanie dziecka jest
jedyną skuteczną metodą wychowawczą.


> Pewnie dostawalas w szkole kiepskie stopnie i masz uraz ;) coz, bywa.

Niestety, twoja teoria, że nieudolność nauczycieli zauważają tylko osoby o
złych ocenach jest równie słuszna, jak to, że poniżanie jest skuteczną
metodą wychowawczą.

> Tak z
> ciekawosci, jakie masz wyksztalcenie? I jesli wyzsze, to jakie studia
> konczylas?

Najwyraźniej moja odpowiedź ma funadamentalne znaczenie dla tego wątku,
zatem chcę zobaczyć jaka jest rożnica w zależności od wykształcenia
dyskutanta:


opcja I
mam tylko wykształcenie podstawowe, nie radziłam sobie w normalnej szkole
więc przeniesiono mnie do szkoły specjalnej, gdzie udało mi się skończyć
szkołę w wieku lat 18

opcja II
mam magisterium z filozofii i podyplomowe dziennikarstwo; byłam olimpijką z
maty i fizy, ulubienicą ciała pedagogicznego, przewodniczącą klasy, a
średnią na maturze miałam 5,2

I teraz jestem ciekawa jak się "dwutorowo" rozwinie dyskusja :D

> No popatrz, ja tez jestem corka nauczycielki i znam wielu nauczycieli, do
tego
> mam wlasne obserwacje z praktyk pedagogicznych i jakos KAZDY nauczyciel
> twierdzi, ze obecnie w praca w zwyklym gimnazjum to cos nie do porownania
> z czasami sprzed ok. 10 lat. Z powodu niezwykle ordynarnego zachowania
> uczniow. A takie zachowanie wynika ze sposobu wychowania stosowanego przez
> rodzicow.

Ale, wiesz...
Ja to zdanie (o nieudolności większości nauczycieli) słyszałam od
nauczycieli jakieś 10-15 lat temu....


> Wielkie ROTFL. Do Ciebie chyba nie dociera, ze dziecko ma sie odnosic z
> szacunkiem do *kazdego* doroslego, z ktorym ma stycznosc.

Cóż za wspaniałe zdanie wygłoszone przez niedoszłego pedagoga! Zapewne
dobrego pedagoga (bo źli przecież zdarzają się tak rzadko...)

Do ciebie chyba nie dociera, że dziecko ma się odnosić z szacunkiem do
każdego.
Do starszego, do młodszego i do rówieśnika. I ma prawo, by do niego też
odnoszono się z szacunkiem.

> Nauczyciel, jak sama nazwa wskazuje, ma uczyc, a nie zabiegac o szacunek
> u dzieci.

ROTFL
Zatem może traktować ucznia bez szacunku, bo jemu się szacunek należy, bez
zabiegania o to :D

> A niestety, program nauczania to program nauczania i nie mozna dzieciom
> pod koniec gimnazjum tlumaczyc dodawania na jabluszkach. Sa tematy, ktore
> mozna przedstawiac w sposob niekonwencjonalny i zabawowy, ale przeciez nie
na
> codzien.

A ciekawe, że niektórym to się udaje....

> No coz. Moja mama, pracujac przez ponad 30 lat, radzila sobie z
rozwydrzonymi
> dzieciakami. Nawet w gimnazjum. Nauczycielka zostala bo chciala, mimo ze
> miala mozliwosc wybrania innego, lepszego zawodu. Po kilku latach pracy w
> gimnazjum, nabawila sie autentycznego obrzydzenia do sporej czesci
uczniow,
> mimo ze wczesniej lubila i rozrabiakow, i z pracy w gimnazjum raz na
zawsze
> zrezygnowala (miala na szczescie taka mozliwosc - nie wszyscy nauczyciele
ja
> maja). Akurat na lekcji mojej mamy uczniowie zachowywali sie spokojnie,
ale
> nie bylo dnia, zeby ktos inny, najczesciej pani od matematyki, nie
> przychodzil na skarge, ze ktos z klasy, gdzie mama byla wychowawczynia,
> nawyzywal owa pania, lub cos jej zabral/oplul ja itp.

I nic to Ci nie mówi? Twoja Mama jest prawdziwym nauczycielem, umie sobie
radzić nawet z tymi uczniami, którzy stwarzają problemy innym nauczycielom.
Ale takich nauczycieli jest niewielu.
I popatrz - nieporadność innych sprawiła, że dla Twojej Mamy praca, z która
sobie świetnie radziła, stała się nie do zniesienia.

> Zapraszam do gimnazjum :) Przekonasz sie na wlasne oczy, jakie cudowne sa
> teraz "dzieci". I zebys wiedziala, ze bardzo znaczny odsetek jest "bee".
> Wiem to zarowno z opowiadan jak i na wlasne oczy sie przekonalam.

Ale powiedz mi - dlaczego Twoja Mama sobie radziła z uczniami, a jej
koledzy/koleżanki - nie? Czy oni są zwykłymi nauczycielami, robiącymi dobrą
robotę?

> Szkoda, ze tego nie zauwazaja rodzice dzieci, ktore w niektorych wypadkach
> zachowuja sie gorzej niz ludy pierwotne. A slowo "kultura" w przytaczanym
> przeze mnie nie raz, standardowym gimnazjum - dla znakomitej wiekszosci
> uczniow nie istnieje.

Ale sama zauważyłaś, że rodzice są pochłonięci sprawami bytowymi. A jeśli na
dodatek ktoś im podpowie, że jak nie mają czasu, to można przylać albo
upokorzyć, to właśnie są takie efekty jakie są.

> Podejrzewam, ze wiekszosc z tego co piszesz, jest tyle warta, co te
> wrazenia ;)

Zobaczymy. Żeby przypadkiem nie okazało się odwrotnie. Z niecierpliwością
czekam na nazwisko psychologa, który popiera upokorzenie jako metodę
wychowawczą :D

> A mnie w sumie jakos szczegolnie nie bawi dyskusja z kims kto nie ma
> *zadnych* argumentow i nie rozumie, co sie do niego pisze.

Już rozumiem, dlaczego nie dyskutujesz sama ze sobą....

> Ale coraz bardziej
> utwierdzasz mnie w przekonaniu, ze jestes wlasnie taka sfrustrowana,
> spieniona mamuska, ktora nie ma za grosz krytycyzmu co do siebie i swoich
> dzieci. Zreszta, czy to nie Ty kiedys, juz spory kawalek czasu temu,
pisalas
> na grupie post w stylu "zabic babcie", bo miala dosc uwag o zlym
zachowaniu
> jej wnuka a Twojego syna?

Tak, to ja. Ale gdybyś przeczytała tamten wątek, to zauważyłabyś, że jednym
z motywów moich postów było to, że nie oczekuję, aby do mojego syna
stosowano taryfę ulgową (która powinna wynikać ze zdiagnozowania
"nadpobudliwości") tylko ma on spełniać normalne wymagania, takie jak inne
dzieci.

Coś ta twoja teoria kupy się nie trzyma.

Monika


 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
24.01 Old Rena
24.01 Margola Sularczyk
24.01 medea
24.01 Old Rena
24.01 medea
24.01 medea
24.01 medea
24.01 Old Rena
24.01 iosellin
24.01 iosellin
24.01 Margola Sularczyk
24.01 iosellin
24.01 medea
24.01 medea
24.01 medea
"Nie będziesz cudzołożył."
Znalazłam kanał na YouTube dla dzieci i nie tylko i poszukuję podobnych
Mechanizmy obronne a zakazowe wychowanie dzieci.
Mechanizmy obronne a zakazowe wychowanie dzieci.
Mechanizmy obronne a zakazowe wychowanie dzieci.
Analiza wyborcza
Deklaracja polityczna - Kukiz'15
Zbrodnie w majestacie prawa
Byle tylko do jesieni i wszystko się zmieni
Zjazd woJOWników
Re: Circuit Court PREDATOR Judge James J. Lombardi
Coś się komuś pomyliło.
Prymitywne Piractwo Prawne
Czy opiekunka dziecięca to dobry zawód?
Rusza rzadowy projekt "Heart" na swoim, wszystkim zostanie zabrane
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Polska [masowo - przyp. JMJ] importuje paprykę, a polska gnije na polach
Kol. sukces po polsku: polscy naukowcy przywracają życie morskim roślinom
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Medycyna - czy jej potrzebujemy?
Atak na [argentyńskie - przyp. JMJ] badaczki, które zbadały szczepionki na COVID-19
Xi Jinping: ,,Prognozy mówią, że w tym stuleciu istnieje szansa dożycia 150 lat"
Zbrodnia 3 Maja
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem