W hitlerowskich Niemczech, jak i w stalinowskiej Rosji aborcja była zakazana.

1. Data: 2012-04-18 01:29:22

Temat: W hitlerowskich Niemczech, jak i w stalinowskiej Rosji aborcja była zakazana.
Od: Nemezis <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Niemy krzyk" - sztuka manipulacji
W biuletynach Federacji wielokrotnie zwracałyśmy uwagę na wpływ
języka, jakim mówi się o aborcji, na to, czy i w jakim stopniu
akceptuje się prawo kobiet do przerwania ciąży. Nie jest obojętne, czy
w trakcie rozmów na ten temat będziemy mówić o ciąży, zarodku i
płodzie, czy też o"dziecku poczętym". Na odpowiedź na pytanie o opinie
w tej sprawie wpływ ma też niewątpliwie sposób, w jaki zostanie zadane
pytanie. Stąd prawdopodobnie sprzeczności w wynikach sondaży opinii
publicznej, gdy ankietowani opowiadają się jednocześnie za "ochroną
życia poczętego" i za prawem kobiety do przerwania ciąży w określonych
sytuacjach. Słowo nie jest oczywiście jedynym narzędziem oddziaływania
na przekonania. W przypadku aborcji niezwykle silnym środkiem
zwalczania prawa kobiet do samostanowienia stał się obraz. Niemalże
automatyczne ilustrowanie przez media informacji i dyskusji
dotyczących przerywania ciąży zdjęciami płodów, narzędzi
ginekologicznych i zakrwawionych kubełków jest być może nie do końca
uświadomionym uleganiem wpływom kampanii antyaborcyjnej. Są jednak
przekazy, które celowo przygotowane zostały do manipulacji. Jest nim
amerykański film "Niemy krzyk" nakręcony w połowie lat 80. ubiegłego
wieku, wyświetlany w Polsce nie tylko jako obowiązkowy element
programu prowadzonych przez Kościół nauk przedmałżeńskich, ale często
również podczas lekcji religii w szkołach publicznych.
Autorem "Niemego krzyku" jest lekarz - doktor Nathanson - który po
latach działalności na rzecz prawa do aborcji i po wykonaniu kilku
tysięcy zabiegów przerwania ciąży zmienił poglądy i stał się cennym
nabytkiem dla ruchów zwalczających prawo do aborcji. Film przedstawia
zabieg przerwania ciąży oglądany na monitorze aparatu USG.
Z komentarza widz dowiaduje się, że pokazany płód cierpi, ucieka przed
narzędziem lekarskim, krzyczy z bólu i strachu. Filmowi wielokrotnie
zarzucano manipulację i fałszerstwo. Zrobił to m.in. prof. Beaulieu,
któremu autor filmu wytoczył proces o zniesławienie. Prof. Beaulieu
wygrał jednak sprawę, co świadczy o tym, że udowodnił prawdziwość
swych zarzutów.
"Niemym krzykiem" zainteresowała się również organizacja Planned
Parenthood (Planowane Rodzicielstwo), która zwróciła się do siedmiorga
ekspertów, wśród których byli profesorowie ginekologii, położnictwa i
neurologii, z prośbą o opinię na jego temat. Przyjęli oni stanowisko,
w którym zarzucili filmowi pięć"nieścisłości medycznych" oraz trzy
"stwierdzenia fałszywe lub przesadne". Poniżej przytaczamy za
Biuletynem Stowarzyszenia NEUTRUM (nr 2/1993) jegopełny tekst. [A.S.]
Nieścisłości medyczne w "Niemym krzyku"
"12-tygodniowy płód odczuwa ból". W tym stadium ciąży mózg i system
nerwowy są jeszcze na bardzo wczesnym etapie rozwoju. Zawiązek mózgu
składa się ze szczątkowego wzgórza i rdzenia kręgowego. Większość
komórek mózgowych jeszcze się nie rozwinęła. Bez kory mózgowej nie
można otrzymywać ani odczuwać bodźców bólowych. Ponad to eksperci
stwierdzili, że nawet wcześniaki urodzone po 24-25 tygodniach ciąży o
wiele słabiej reagują na ból niż donoszone noworodki.
"12-tygodniowy płód wykonuje świadome ruchy". W tym stadium ciąży
każdy ruch płodu jest refleksem ruchowym, nie zaś świadomym ruchem.
Aby istniała świadomość, musi istnieć kora mózgowa oraz mielina
rdzenia kręgowego, których w tym wypadku nie ma. Odruch bez
cierpienia stwierdzamy na przykład u noworodków bez mózgowia.Innym
takim odruchem jest u płodu ssanie palca.
Nadaktywność jest odruchową odpowiedzią płodu na ruchy macicy i jej
zawartości spowodowane wtargnięciem narzędzia lekarskiego lub
ultradźwiękami przekazywanymi poprzez powłoki brzuszne. Taki sam typ
odpowiedzi mogłyby wywołać bodźce zewnętrzne.
Ponadto eksperci od echografii i techniki filmowej stwierdzili, że
zdjęcia zabiegu robiono umyślnie w zwolnionym tempie, aby przy
normalnej projekcji powstało wrażenie nadaktywności płodu.
"Echografia pokazuje otwarte usta płodu". Usta płodu nie mogą być
zidentyfikowane bez żadnych wątpliwości na obrazie przekazywanym za
pomocą ultradźwięków. Określenie pokazywanego obrazu jako otwartych
ust płodu jest subiektywne, a interpretacja dr. Natansona błędna. Jego
wniosek nie jest wiarygodny.
"12-tygodniowy płód wydaje niemy krzyk". Krzyk wymaga obecności
powietrza w drogach oddechowych. Choć prymitywne ruchy oddechowe
istnieją już w późniejszym okresie ciąży, płód także w tym stadium nie
może ani płakać, ani krzyczeć.
"Płód jest osobą". 12-tygodniowego płodu nie można w żadnym razie
porównywać do ukształtowanego w pełni człowieka. W tym stadium
istnieją jedynie zawiązki organów. Płód nie może żyć poza organizmem
matki; jest niezdolny do świadomego myślenia.
Stwierdzenia fałszywe lub przesadne
"U płodów pokazanych na ekranie fale mózgowe istnieją od 6 tygodni".
Chociaż zarejestrowano już impulsy elektryczne w 10 tygodniu ciąży,
nie jest to porównywalne z prawdziwą pracą mózgu, która rozpoczyna się
w trzecim trymestrze życia płodowego.
"Tętno płodu przechodzi ze 140 do 200 uderzeń na minutę, a więc
nadmiernie wzrasta, co świadczy o reakcji płodu na śmiertelne
zagrożenie". Pokazane w tym filmie tętno płodu w żadnym momencie nie
ulega istotnej zmianie. Niezależnie od tego tętno wynoszące 200
uderzeń na minutę jest zupełnie normalne u płodu w tym stadium ciąży.
Nieprawdą jest także stwierdzenie, że uderzenia serca przechodzą ze
140 do 200 na minutę: 140 uderzeń to tętno, które występuje dopiero w
drugiej połowie ciąży.
"Bardzo wiele kobiet, które przerwały ciążę, cierpi na poważne i
trwałe zaburzenia psychologiczne". Poważne problemy psychologiczne
związane z przerwaniem ciąży występują rzadko. Większość kobiet mówi o
doznaniu ulgi, chociaż niektóre miewają przejściowe depresje. Poważne
zaburzenia psychologiczne zdarzają się częściej po porodzie niż po
przerwaniu ciąży.
http://www.federa.org.pl/publikacje/biuletyn/biulety
n26/krzyk.htm
***
Osoby, które zastanawiają się czy płód jest zdolny do odczuwania bólu,
odsyłam do podsumowania dyskusji z udziałem czołowych naukowców i
lekarzy z American College of Obstetricks and Gynecology
(Stowarzyszenie Amerykańskich Ginekologówi Położników), którzy
ustosunkowali się do filmu"The Silent Scream". Ich werdykt
jednoznacznie obnaża 'manipulacje' i 'wypatrzenia' jakich dopuścili
się 'producenci' tego propagandowego dzieła.

____________________

Dla tych co nie wiedzieli jak są oszukiwani przez propagandę pro_live
w niemym krzyku i nie tylko, ze szczegółami jest podane. I mam takie
pytanie do was __Kiedy skończymy z bachorami stalina w polsce?

2. Data: 2012-04-18 09:37:33

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Kwi, 03:29, Nemezis <s...@g...com> wrote:
> [...]

> w niemym krzyku i nie tylko, ze szczegółami jest podane. I mam takie
> pytanie do was __Kiedy skończymy z bachorami stalina w polsce?

nie ogadam takich glupot

3. Data: 2012-04-18 11:34:35

Od: Nemezis <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

J-23 napisał(a):

> nie ogadam takich glupot

W szkołach dzieciom kler to wyświetlał, więc to już przechodzi
wszelkie granice podłości. Dobrze wiedzieć również że systemy
totalitarne zabraniają aborcji, bo w takim systemie człowiek nie ma
prawa do decydowania o własnym życiu, gdyż włażą bydlaki z buciorami w
twoją prywatność.

4. Data: 2012-04-18 11:43:02

Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nemezis"

> gdyż włażą bydlaki z buciorami w
>twoją prywatność.

Globik jesteś pewien tej ingerencji w twoim konkretnym przypadku?

pzdr
olo

5. Data: 2012-04-18 12:02:24

Od: Nemezis <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

olo napisał(a):
> U�ytkownik "Nemezis"

> Globik jesteďż˝ pewien tej ingerencji w twoim konkretnym przypadku?
>
> pzdr
> olo

Tak, głupku, mężczyzn też to dotyczy jakbyś nie wiedział.

6. Data: 2012-04-18 12:35:10

Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nemezis"

>Tak, głupku, mężczyzn też to dotyczy jakbyś nie wiedział.

Wiem, wiem, tylko czy to aby na pewno mężczyzna?
http://www.starflash.pl/ten-mczyzna-urodzi-troje-dzi
eci-11091831.html
Ale nawet jak założymy że tak, to już bardzo trudno mi sobie wyobrazić jakby
mógł taki zajść w NIECHCIANĄ ciążę.

pzdr
olo

7. Data: 2012-04-18 12:41:53

Od: Nemezis <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

olo napisał(a):
> U�ytkownik "Nemezis"

> Wiem, wiem, tylko czy to aby na pewno m�czyzna?
> http://www.starflash.pl/ten-mczyzna-urodzi-troje-dzi
eci-11091831.html
> Ale nawet jak za�o�ymy �e tak, to ju� bardzo trudno mi sobie wyobrazi�
jakby
> m�g� taki zaj�� w NIECHCIAN� ci���.
>
> pzdr
> olo

Ty masz coś z czachą? Mężczyźni "wiesz" mają kobiety "wiesz" i żyją
razem "wiesz", więc wpadają razem "wiesz", a nie osobno " wiesz".
Czyli jesteś z tych mężczyz gdzie ciebie nie interesuje że twoja
partnerka ma problem i kobietę pozostawiasz samą, jakby on dokonała
samozapłodnienia i kobiety niestety narzekają, że nagle zostają same w
tej trudnej dla nich sytułacji. A ja byłem na aborcji_nielegalnej.

8. Data: 2012-04-18 12:45:57

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Kwi, 13:34, Nemezis <s...@g...com> wrote:

> [...]
> totalitarne zabraniają aborcji, bo w takim systemie człowiek nie ma
> prawa do decydowania o własnym życiu, gdyż włażą bydlaki z buciorami w

nie wpuszac kleru do szkol, i po zabawie

9. Data: 2012-04-18 13:11:32

Od: Nemezis <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

J-23 napisał(a):

> nie wpuszac kleru do szkol, i po zabawie

Na zajęciach z religii puszczali, szaleju się dzisiaj najedliście?
Jeden pisze że kobiety dokonują samozapłodnień, drugi _nie wpuszczać
księży do szkół, jak religia jest w szkołach.........idę po oddychać
bo mi nerwy zaraz puszczą.

10. Data: 2012-04-18 13:21:25

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Kwi, 15:11, Nemezis <s...@g...com> wrote:

> [...]
> Jeden pisze że kobiety dokonują samozapłodnień, drugi _nie wpuszczać
> księży do szkół, jak religia jest w szkołach.........idę po oddychać

chodzilem do szkol, w ktorych ksiezy nie bylo, chwale to sobie bo mam
swiatopoglad o orientacji ateistycznej, z duzym naciskiem na
ewolucjonizm. jednym slowem nie pochodze z gliny

W kulturze w której kobieta nic nie znaczy.
Wizerunek firmy rodzinnej...
anti pedofile
te same słowa- inne treści
"Oderwańcy" to mniej empatii.