W kwestiach organizacyjnych...

121. Data: 2012-05-13 22:29:16

Temat: Re: W kwestiach organizacyjnych...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 May 2012 00:17:44 +0200, Bożena napisał(a):

> solą wędzoną

A cóż to jest?

122. Data: 2012-05-14 05:38:39

Od: Bożena <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

| A cóż to jest?

Dokładnie i dosłownie wędzona sól - kryształy soli są wędzone dymem. Bardzo
fajna sprawa. Nie widzę w sieci zdjęcia, żeby było taką sól dobrze widać,
ale wygląda na taką niby brudną i ma wyraźny, choc niezbyt silny aromat
dymu. Używam jej do wykończenia potrawy, do typowego solenia też się nadaje,
ale szkoda mi - aromat się rozpływa w potrawie i tyle z tego jest. Fajnie
pasuje właśnie do różnych ciastek typu te z ciasta Kruszyny czy np. do
dojrzałych pomidorów z oliwą. Jeśli gdzieś trafisz, to polecam.

Bożena.

123. Data: 2012-05-14 05:47:18

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-14 07:38, Bożena pisze:

> [...]
> fajna sprawa. Nie widzę w sieci zdjęcia, żeby było taką sól dobrze widać,
> ale wygląda na taką niby brudną i ma wyraźny, choc niezbyt silny aromat

Ja też ją lubię, do pomidorów, mozzarelli, do ciastek jeszcze nie
próbowałam, dzięki za podpowiedź :)
Można kupić przez internet
http://stevia.pl/go/_info/?user_id=1101&lang=pl lub w sklepikach z tzw,
ekologiczną żywnością. Może i w innych, ale nie widziałam.
--
B.

124. Data: 2012-05-14 12:48:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 May 2012 07:38:39 +0200, Bożena napisał(a):

> [...]
> pasuje właśnie do różnych ciastek typu te z ciasta Kruszyny czy np. do
> dojrzałych pomidorów z oliwą. Jeśli gdzieś trafisz, to polecam.

Czyli po prostu sól pokryta syntetycznym aromatem wędzarniczym. Dziękuję,
postoję...

125. Data: 2012-05-14 13:23:54

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli po prostu sól pokryta syntetycznym aromatem wędzarniczym. Dziękuję,
> postoję...
No niekoniecznie, swego czasu byłem na wędzeniu u kolegi w Trąbkach (to taka
wieś niedaleko Wieliczki. On pracuje w Kopalni w Wieliczce). Podczas
wędzenia zauważyłem, że na górnych kijach są zawieszone takie workowe
woreczki. Odpowiedział mi, że obwędza tam sól szybikową. Miałem nawet dostać
taki woreczek, ale z przyczyn towarzyszących wędzeniu i degustacji nic z
tego nie wyszło. Spróbuję się z nim skontaktować, jak będzie miał taką sól
to zdegustujemy... Co jest dobre na dolegliwości podegustacyjne wątroby?
Acha, byłbym zapomniał, tradycje ceramiczne w Bochni trzymają się dobrze,
przynajmniej w dwóch sklepach można dostać różności ceramiczne typu makutry,
donice, czajniki. Podobno jeszcze cuda są w Lisiej Górze - ale to muszę
sprawdzić przy okazji.
pozdr
Stefan

126. Data: 2012-05-14 13:33:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 May 2012 15:23:54 +0200, Stefan napisał(a):

> [...]
> wędzenia zauważyłem, że na górnych kijach są zawieszone takie workowe
> woreczki. Odpowiedział mi, że obwędza tam sól szybikową.

Moze dla siebie. Jednakże w "masowej" produkcji ja takie obwędzanie soli
między bajki kładę.

> [...]
> donice, czajniki. Podobno jeszcze cuda są w Lisiej Górze - ale to muszę

Dzięki, jestem bardzo ciekawa wyników rekonesansu.

127. Data: 2012-05-14 14:32:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 May 2012 15:33:52 +0200, Ikselka napisał(a):

> Moze dla siebie. Jednakże w "masowej" produkcji ja takie obwędzanie soli
> między bajki kładę.

W sumie to mam obwędzane wszystko, m.in. kołki od kiełbas itp - zaraz tam
sól ;-)

128. Data: 2012-05-14 17:05:37

Od: margaretha <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-09 00:00, Ikselka pisze:

> A najgorsze te słodko-ciastkowo-owocowe, ranyyyy....

Te są najfajniejsze :) Ostatnio stałam się posiadaczką obłędnie
czekoladowych perfum, mniam :)

--
MM

129. Data: 2012-05-14 17:08:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 May 2012 19:05:37 +0200, margaretha napisał(a):

> Te są najfajniejsze :) Ostatnio stałam się posiadaczką obłędnie
> czekoladowych perfum, mniam :)

Oboszsz... nieeee!
Po co Ci perfumy, posmaruj się czekoladą.

130. Data: 2012-05-14 17:14:08

Od: margaretha <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-14 19:08, Ikselka pisze:

> Oboszsz... nieeee!
> Po co Ci perfumy, posmaruj się czekoladą.

nie, bo nie będę się mogła na mieście pokazać ;) a po za tym one pachną
lepiej niż czekolada.

--
MM

maj to i się pojawia kwesta: czym nakarmić gości komunijnych
Tak było, bez Ikselek, Dżdżownic.....
batony energetyczne
Gotujcie szczawiową!
make free Calls Online