Homoseksualizm nie jest chorobą?

61. Data: 2002-07-11 14:40:48

Temat: Re: W obronie wlasnej tolerancji - homoseksualizm
Od: "amnesiac_wawa" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Kruzel":

> Proste rozwiazanie, tyle, ze jak panstwo bedzie nadal nieskuteczne,
> a bandziory beda ostrozniejsi i bardziej bezwzgledni to co?
> To ostatnia deska ratunku, bo coz zostaje? Dozywotnie tortury?

Nie sądzę, aby byli bardziej bezwzględni z powodu stosowania kary śmierci.
IMO strach przed "realną" śmiercią jest w przypadku zdecydowanej większości
ludzi bardzo skuteczną "motywacją". Dla potencjalnego mordercy strach przed
torturami nie będzie większy niż strach przed śmiercią, gdyż będzie miał
świadomość, że w przypadku złapania, będzie mógł popełnić samobójstwo.

> Proponuje od razu zsylac na biegun poludniowy.;)

Ha ha. IMO taka kara nie odstraszyłaby nawet złodziei samochodów. Zwłaszcza
w lipcu... ;-)))

pozdrowienia
amnesiac

62. Data: 2002-07-11 16:09:58

Od: Marek Kruzel <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 11 Jul 2002 16:40:48 +0200 "amnesiac_wawa"
<a...@p...onet.pl> <agk58n$t44$1@news.onet.pl>:

> [...]
> strach przed śmiercią, gdyż będzie miał świadomość, że w przypadku
> złapania, będzie mógł popełnić samobójstwo.

Rozumiem, ze optujesz za, bo to szybkie i tanie rozwiazanie.
Jestes pewien, ze nie beda bardziej bezwzgledni? Wyobraz sobie
np. usuwanie potencjalnych swiadków.

> Ha ha. IMO taka kara nie odstraszyłaby nawet złodziei samochodów.
> Zwłaszcza w lipcu... ;-)))

ale problem z glowy ;)

Pozdrawiam
Marek

--
Nie oszukujmy sie - wszyscy jestesmy jak dzieci.:)

63. Data: 2002-07-11 16:21:57

Od: "amnesiac_wawa" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Kruzel":

> Rozumiem, ze optujesz za, bo to szybkie i tanie rozwiazanie.

Nie! Wcale nie dlatego!

> Jestes pewien, ze nie beda bardziej bezwzgledni? Wyobraz sobie
> np. usuwanie potencjalnych swiadków.

Przede wszystkim będzie ich mniej, bo część zostanie "odstraszona". Poza tym
już teraz z reguły każdy morderca stara się zrobić wszystko, by nie było
świadków.

> ale problem z glowy ;)

Nie!!! I tu trafiłeś w istotę rzeczy! IMO głównym celem kary śmierci NIE
JEST eliminowanie konkretnych zbrodniarzy, tylko odstraszanie innych!!!

pozdrawiam
amnesiac

64. Data: 2002-07-11 16:50:40

Od: Marek Kruzel <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 11 Jul 2002 18:21:57 +0200 "amnesiac_wawa"
<a...@p...onet.pl> <agkb6g$auf$1@news.onet.pl>:

> Nie! Wcale nie dlatego!

Skuteczniejsze niz zwiekszenie wykrywalnosci?

> Przede wszystkim będzie ich mniej, bo część zostanie "odstraszona". Poza
> tym już teraz z reguły każdy morderca stara się zrobić wszystko, by nie
> było świadków.

Na ile jestes tego pewien? IMHO, zeby zrobic cos takiego trzeba miec
nierowno pod sufiem.

> Nie!!! I tu trafiłeś w istotę rzeczy! IMO głównym celem kary śmierci NIE
> JEST eliminowanie konkretnych zbrodniarzy, tylko odstraszanie innych!!!

Zapomnialem.:) W jakich okolicznosciach powinna byc orzekana ta "kara"?

Pozdrawiam
Marek

--
Nie oszukujmy sie - wszyscy jestesmy jak dzieci.:)

65. Data: 2002-07-11 17:23:04

Od: "amnesiac_wawa" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Kruzel":

> Skuteczniejsze niz zwiekszenie wykrywalnosci?

Zauważ, że "skuteczność" zwiększenia wykrywalności zależy od "poziomu
strachu" przed karą.

> Na ile jestes tego pewien? IMHO, zeby zrobic cos takiego trzeba miec
> nierowno pod sufiem.

Co mianowicie? Trzeba mieć nierówno pod sufitem, żeby zatrzeć ślady? Nie
rozumiem.

> Zapomnialem.:) W jakich okolicznosciach powinna byc orzekana ta "kara"?

Nie bardzo rozumiem. Co to znaczy "w jakich okolicznościach"? IMO kara
śmierci powinna być orzekana przez sąd po udowodnieniu winy (popełnienie
morderstwa).

pozdro
amnesiac

66. Data: 2002-07-11 18:27:13

Od: Marek Kruzel <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 11 Jul 2002 19:23:04 +0200 "amnesiac_wawa"
<a...@p...onet.pl> <agkep2$i3b$1@news.onet.pl>:

> Zauważ, że "skuteczność" zwiększenia wykrywalności zależy od "poziomu
> strachu" przed karą.

To predzej zaleznosc odwrotna. Zwiekszenie wykrywalnosci moze dotyczyc
takze innych przestepstw. Zwroc uwage, ze najgorsza jest zorganizowana
przestepczosc, a pionki maja prawo bac sie smierci takze z rak mocodawcow.

> nie

> Co mianowicie? Trzeba mieć nierówno pod sufitem, żeby zatrzeć ślady? Nie
> rozumiem.

Za duzo wycialem. Przy niskiej wykrywalnosci odstraszanie jest watpliwe.

Mechaniczna selekcja?

Pozdrawiam
Marek

--
Nie oszukujmy sie - wszyscy jestesmy jak dzieci.:)

67. Data: 2002-07-11 19:04:31

Od: "amnesiac_wawa" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Kruzel":

> To predzej zaleznosc odwrotna.

Nie bardzo rozumiem. Przestępca boi się tego, że go złapią, PONIEWAŻ boi się
kary. Gdyby nie bał się kary, to nawet 100-proc. wykrywalność na nic się nie
zda.

> Zwroc uwage, ze najgorsza jest zorganizowana
> przestepczosc, a pionki maja prawo bac sie smierci takze z rak mocodawcow.

Szczerze mówiąc osobiście bardziej się boję przestępczości
"niezorganizowanej". Rozboje na ulicach chyba stosunkowo rzadko "robione są"
przez organizacje mafijne. Ale masz rację: "pionek", wiedząc, że "szef" bez
skrupułów go zabije, a państwo z pewnością nie, tym bardziej będzie skłonny
wypełniać wytyczne swojego szefunia, a nie kodeksu karnego.

> Za duzo wycialem. Przy niskiej wykrywalnosci odstraszanie jest watpliwe.

Oczywiście, to jasne. Choć - dodajmy - przy niskiej wykrywalności i niskich
karach jest jeszcze bardziej wątpliwe.

What?
Jaka "mechaniczna selekcja"???

amnesiac

68. Data: 2002-07-11 22:04:06

Od: Marek Kruzel <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 11 Jul 2002 21:04:31 +0200 "amnesiac_wawa"
<a...@p...onet.pl> <agkkng$1o$1@news.onet.pl>:

> Użytkownik "Marek Kruzel":

> Nie bardzo rozumiem. Przestępca boi się tego, że go złapią, PONIEWAŻ boi
> się kary. Gdyby nie bał się kary, to nawet 100-proc. wykrywalność na nic
> się nie zda.

Nie wiem czemu sie nie rozumiemy. Wykrywalnosc tez jest straszakiem.

> [...]
> "szef" bez skrupułów go zabije, a państwo z pewnością nie, tym bardziej
> będzie skłonny wypełniać wytyczne swojego szefunia, a nie kodeksu

Ale trzebienie mafii odstraszy takze tych niezrzeszonych i przypadkowych.

> Oczywiście, to jasne. Choć - dodajmy - przy niskiej wykrywalności i
> niskich karach jest jeszcze bardziej wątpliwe.

Przyjalem, ze jest alternatywa, Ty natomiast twierdzisz, ze nalezy
wykonac obydwa kroki. Nie podoba mi sie taki pomysl, bo watpie
w skutecznosc instytucji kary smierci, natomiast poprawienie
wykrywalnosci jest z pewnoscia korzystene.

> What?
> Jaka "mechaniczna selekcja"???

Zycie to powazna sprawa. Jesli uwazasz, ze kare smierci nalezy
orzekac w kazdym wypadku morderstwa, to chyba upraszczasz.
Poza tym w Stanach jest kara smierci i co to zmienia?

Pozdrawiam
Marek

--
Nie oszukujmy sie - wszyscy jestesmy jak dzieci.:)

69. Data: 2002-07-12 15:24:45

Od: "Pyzol" <p...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"amnesiac_wawa"

każdy przestępca powinien mieć
> świadomość, że za zabicie człowieka czeka go coś "nieporównywalnie"
> gorszego.

Tez zabicie?
A to, rzeczywiscie, "zupelnie nieporownywalne!".

Kaska

70. Data: 2002-07-12 15:27:26

Od: "Pyzol" <p...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"amnesiac_wawa"
> IMO strach przed "realną" śmiercią jest w przypadku zdecydowanej
większości
> ludzi bardzo skuteczną "motywacją".

Sama kara smierci nie wystarczy, aby czlowiek powstrzymal sie przed
morderstwem. Swiadcza o tym statystyki.

Kaska

Nigdy nie rozcinaj tego, co mozesz rozwiazac
ZAŁAMANIA
Lemofilia
Zem znalazl dowod
ksiazki