WPŁYW ANGINY NA ZAPALENIE STAWÓW

1. Data: 2002-12-30 01:40:59

Temat: WPŁYW ANGINY NA ZAPALENIE STAWÓW
Od: "koncew" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!!
Mam 22 lata. Moj problem polega na tym że bolą mnie kości i stawy. Byłem u
lekarza: jeden powiedział mi, że po prostu mam przesilone stawy (skarżyłem
się na kolano prawej nogi i biodro), drugi powiedział ze przyczepy mięsni
się odklejają . Pomimo laserów i stosowania maści moje dolegliwości nie
ustępują, staram się nie wykonywać jakich kolwiek forsujących ćwiczeń (nie
mówiąc już nawet o nartach- chyba mam sezon z głowy!). Bolą mnie także inne
grupy kości. dokładnie rok temu przechodziłem anginę i nie dokonca ją
wyleczyłem. Czy możliwe jest, że właśnie przez to nabawiłem się przewlekłego
zapalenia stawów? Czy może przyczyny leżą gdzie indziej.

2. Data: 2002-12-30 10:16:42

Temat: Re: WPŁYW ANGINY NA ZAPALENIE STAWÓW
Od: "Maciej Jędrzejko \(Banana Boat\)" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mozliwe
zrób badania

ASO 3x co tydzien
OB
CRP
Morflogia krwi z rozmazem
wymaz bakteriologiczny z gardła
wizyta u porządnego laryngologa - niech obejrzy dokładnie migdałki.

Nie zaniedbaj sprawy! - pamietaj że ta choroba (reumatyczne zapalenie
stawów) "liże stawy i KĄSA SERCE!"

Leki: wg zalecen lekarza ;)

Ssssciskam
Maciek

3. Data: 2002-12-30 19:42:32

Od: "WiseMan" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hehe, po swietach odbieram aso, morfologie i mocz. Ciekawe co mi wyjdzie :)
A reumatyczne zapalenie stawow nie jest nowoscia w rodzinie i gdy bylem maly
BARDZO czesto chorowalem na ta okropna angine.

--

\/\/ I S E |\/| A N
#GG: 3226283

4. Data: 2002-12-30 22:50:17

Od: "HannaSz" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

i.

> Nie zaniedbaj sprawy! - pamietaj że ta choroba (reumatyczne zapalenie
> stawów) "liże stawy i KĄSA SERCE!"

Czy ktoś z tu obecnych widział gorączkę rematyczną?
A reumatoidalne zapalenie stawów to zupełnie inna bajka
Tu zaś nie ma danych by rozpoznać ni jedno-ni drugie
HannaSz

5. Data: 2002-12-31 00:49:06

Od: "jaba" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś z tu obecnych widział gorączkę rematyczną?

Co to jest i jak się objawia?
Czy moze byc to zwiazane z paciorkowcem na migdalkach?
Pozdrawiam
jab

6. Data: 2002-12-31 01:09:52

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 30 Dec 2002, HannaSz wrote:

> Czy ktoś z tu obecnych widział gorączkę rematyczną?
> A reumatoidalne zapalenie stawów to zupełnie inna bajka
> Tu zaś nie ma danych by rozpoznać ni jedno-ni drugie

widzialem jedno i drugie i to faktycznie prawda,
ze sa to dwie rozne choroby

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

7. Data: 2002-12-31 18:54:28

Od: "HannaSz" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> widzialem jedno i drugie i to faktycznie prawda,
> ze sa to dwie rozne choroby

Widywałeś świeże przypadki gorączki reumatycznej?
Nasz konsultant wojewódzki ds reumatologii twierdzi,że gorączka reumatyczna
to historia; w lubelskiej klinice od -dziestu lat nie było przypadków nowych
zachorowań. A rzs-su jakoby coraz więcej
HannaSz

8. Data: 2002-12-31 19:02:04

Od: "Maciej Jędrzejko \(Banana Boat\)" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> widzialem jedno i drugie i to faktycznie prawda,
> ze sa to dwie rozne choroby

Przepraszam za skrót myslowy - faktycznie wprowadziłem troche zamieszania
ale wynikło to z tego, że uznałem iż omówienie całokształtu diagnostyki
róznicowej tutaj jest bez sensu, i nie mam na to czasu - pomijam, że nie
widziałem pacjenta więc kuszenie sie o jakąkolwiek diagnozę byłoby
nierozsądne.

Celowo napisałem REUMATYCZNE a nie REUMATOIDALNE zapalenie stawów unikajac
jednocześnie słowa GORACZKA REUMATYCZNA ponieważ nie da się na podstawie
tego opisu tak naprawdę stwierdzic przyczyny bólów.

Typowa goraczka reumatyczna jest stanem, który jest bardzo przykry dla
pacjenta, pojawia sie zwykle kilkanascie dni po ostrej anginie
paciorkowcowej wiec termin (rok) nie pasuje do obrazu no i zasadniczo
dotyczy ludzi bardzo młodych i dzieci. Gorączka reumatyczna (ktora liże
stawy i kasa serce) ma udowodniona etiologię ... popaciorkowcową
(autoprzeciwciała krzyzowo reagujące z antygenami pariorkowców i komórek
endomysium serca oraz komórek błony maziowej stawów)

Z kolei przyczyna reumatoidalnego zs nie jest znana - jednak w znanych mi
opracowaniach postuluje sie wpływ immunizacji różnymi czynnikami - miedzy
innymi bakteryjnymi lub wirusowymi - wiec jesli tak to ... w zasadzie -
dlaczego nie patogenami powodujacymi anginę - np paciorkowcami? (oczywiście
anagina jest nie tylko paciorkowcowa) - rzeczywiście tu sie trochę
zapędziłem - nie ma (nie znam) na to dowodów.

Tak czy owak zaproponowane przeze mnie badania są w stanie - niejako
przesiewowo - nadać kierunek dalszym poszukiwaniom. W dalszej kolejnosci
mozna zrobić badania przeciwciał antyDNA, ANCA, czynnika RF itd zdjęcia rtg
nadgarstków itd - tylko że te badania sa specjalistyczne, drogie i moim
zdaniem na tym etapie niepotrzebne, bo przyczyną moze być np subkliniczna
lub skąpoobjawowa infekcja wirusowa, która moze dawać objawy bolesności
stawów jeszcze okolo miesiąc po ustąpieniu objawów kataralnych.

Nie mniej przyczyna bólów stawowych - jaka by nie była - wymaga obserwacji
i analizy, bo konsekwencje autoimmunizacji moga być powazne. Przyznaję że
... lizanie i kąsanie ;))) było chwytem nazwijmy to ... wspomagającym
motywację pacjenta do kontroli u lekarza - prosze o wybaczenie ;) ale miałem
powody ponieważ... niby błahe bóle stawowe, zaniedbane a potem mówimy o
całej gamie późno rozpoznanych (a wiec gorszych do leczenia) chorób dajacych
"objawy stawowe" łącznie dermatozami (np łuszczycą), kolagenozami itd,
powikłaniami boreliozy, chorobami zwyrodnieniowymi itd itd itd.

Na koniec przyznaję, że trochę odruchowo zareagowałem widząc w temacie
pytanie : WPŁYW ANGINY NA ZAPALENIE STAWÓW ponieważ wiemy ze taka zaleznośc
istnieje...
Przepraszam za zamieszanie. Mea maxima culpa.

Ssssciskam
Maciej Jędrzejko

9. Data: 2002-12-31 19:25:58

Od: "Juanito" <j...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Jędrzejko (Banana Boat)" <m...@w...pl> napisał w
wiadomości news:auspa4$695$1@news.tpi.pl...

> Przepraszam za skrót myslowy - faktycznie wprowadziłem troche zamieszania

Ależ Panie Andrzeju, miał Pan 110% racji przyjmując takie stanowisko. W
mojej firmie (150 głów) aż 4 osoby
w ciągu ostatnich 5 lat poszło do piachu z powodu powikłań
popaciorkowcowych. Ja sam mając kiedyś 27 lat uciekłem spod łopaty tylko
dzięki eksperymentom młodej wówczas równiez lekarki z WIML-u.
Angina to straszna choroba...
Pozdrawiam i życzę zdrowia w Nowym Roku :-)
xyz

10. Data: 2002-12-31 20:21:53

Od: Yellow Peril <xanda@wytnij_to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na pozolklej kartce <ausp4s$5jj$1@news.tpi.pl>, datowanej: Tue, 31 Dec
2002 19:54:28 +0100, HannaSz naskrobalo...

> [...]
> to historia; w lubelskiej klinice od -dziestu lat nie było przypadków nowych

Lubelskiej klinice czego? Reumatologii w PSK 4 czy w DSK?
To roznica :-)

--
Yellow Peril
Nigdy zlej woli nie przypisuj tego, co znacznie latwiej wytlumaczyc

cos dziwnego podaczas snu....
Problemy ze skora w miejscu intymnym
Czy czeka ją długie leczenie ?
wizyta u lekarza