WYSZLO MI!!!!!!!

1. Data: 2003-06-11 14:36:57

Temat: WYSZLO MI!!!!!!!
Od: "CLARIS" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mowi sie, ze do trzech razy sztuka...
i za trzecim razem wyszlo mi w koncu CIASTO DROZDZOWE!!!!
Pewnie dlatego, ze przepis grupowy, wygooglowany :-)
z truskawkami [oczywiscie] i rewelacyjna kruszonka...
wyroslo cudnie, az z blaszki uciekalo i sie balam, ze bede je gonic po
calym piekarniku

ale jestem z siebie dumna :-)
przepis jakby ktos chcial to posiadam
[robilam z drozdzami suchymi z torebki]
podawany byl przez jakiegos Pana [Waldemar moze to ty?],
ale niestety dokladnie nie powiem, bo mam tylko sciage na kartke
przepisana...

CLARIS /ona/ ktorej od blaszki oderwac nie mozna...
c...@w...pl

1. Data: 2003-06-11 14:41:26

Temat: Re: WYSZLO MI!!!!!!!
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "CLARIS" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> Mowi sie, ze do trzech razy sztuka...
> i za trzecim razem wyszlo mi w koncu CIASTO DROZDZOWE!!!!

A ja zaraz idę bulle Adioli robić.

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-06-11 14:51:17

Temat: Re: WYSZLO MI!!!!!!! - znalazlam autora przepisu
Od: "CLARIS" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "CLARIS" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> przepis jakby ktos chcial to posiadam
> [robilam z drozdzami suchymi z torebki]
> podawany byl przez jakiegos Pana [Waldemar moze to ty?],

No i znalazlam ten przepis, ku mojemu zdziwieniu przepis podawala Pani
Aneta Baran roku panskiego1999/02/22

--
CLARIS /ona/ z drozdzowym ;-)
c...@w...pl

1. Data: 2003-06-11 15:02:04

Od: "CLARIS" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> napisał w
wiadomości news:bc7f2m$v6j$1@absinth.dialog.net.pl...

> A ja zaraz idę bulle Adioli robić.

a z czym robisz? bo skoro ze mnie taki mistrz drozdzowego ;-) to moze i ja
zrobie niebawem...

--
CLARIS /ona/ z drozdzowym
c...@w...pl

1. Data: 2003-06-11 15:20:35

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a z czym robisz? bo skoro ze mnie taki mistrz drozdzowego ;-) to
moze i ja
> zrobie niebawem...

Z cynamonem:)))pychotka!!!!

Mam nadzieję, ze wyjdą:)

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-06-11 16:23:27

Od: "Joasia" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę bardzo o podanie przepisu na ciasto, może i mi wyjdzie, choć jestem
beztalenciem do pieczenia,
pozdrawiam J.

1. Data: 2003-06-11 17:12:44

Od: "CLARIS" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joasia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> Proszę bardzo o podanie przepisu na ciasto, może i mi wyjdzie, choć jestem
> beztalenciem do pieczenia,
> pozdrawiam J.

wyjdzie, wyjdzie..

Przepis Anety Baran:
40 dag mąki [ja dalam 50 dag bo przy 40 ciasto bylo bardzo rzadkie]
10 dag masła
jakieś 6-7 łyżek cukru
1 jajko i 1 żółtko
niepełna szklanka letniego mleka
5 dag drożdży świeżych lub 1 paczuszka suszonych
odrobina zapachu cytrynowego, jeśli ktoś lubi,
paczka cukru waniliowego.

Mieszamy mąkę, cukier i cukier waniliowy. Drożdże, jeśli świeże,
rozpuszczamy
w dwóch łyżkach mleka, suszone dodajemy bez żadnych zabiegów. Wlewamy
drożdże
do mąki. Dodajemy mleko i jajka. Wyrabiamy ciasto ręcznie lub mikserem [
umnie mikser nie dal rady... robilam recznie]
Po trochu dodajemy stopione masło, cały czas wyrabiając, aż do momentu,
kiedy ciasto przestanie się kleić do rąk, a na powierzchni ukażą się
pęcherzyki powietrza. [mnie zajelo to ok 25 minut]. Formujemy kulę,
zostawiamy pod przykryciem na jakieś 2-3 godziny w ciepłym miejscu. Po
wyrośnięciu formujemy na blasze placek i np. układamy połówki śliwek,
cząstki jabłek, rabarbar... itd.[u mnie wystepowaly truskawki] Można dorobić
kruszonkę.

I jeszcze moj przepis na kruszonke:
20 dag maki
10 dag cukru pudru
10 dag masla
make i cukier wymieszac w miseczce, wlac roztopione maslo i dokladnie
polaczyc. potem rozkruszyc na ciescie.

Pieklam to cudo [z truskawkami na wierzchu] ok 40 minut w 200-220 stopniach.
Po wyciagnieciu ciasto powinno wystygnac, bo cieple jest dosc miekkie i
ciezko sie kroi. Ale to latwo powiedziec, gorzej wykonac ..ja chodzilam
wokol ciasta chyba z godzine drazniac smaki...

--
CLARIS /ona/ z polowa drozdzowego
c...@w...pl

1. Data: 2003-06-11 17:23:08

Od: "Joasia" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za przepis, wypróbuje na pewno:)))
J.

1. Data: 2003-06-11 18:23:35

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

CLARIS <c...@w...pl> wrote:

> No i znalazlam ten przepis, ku mojemu zdziwieniu przepis podawala Pani
> Aneta Baran roku panskiego1999/02/22
Super, cieszę się, że ciasto wyszło i że smakuje :-) Dobrze smakuje też ze
śliwkami czy morelami. Polecam też gorąco ciasto z migdałami i lukrem,
przepis wklepała na swoją stronę Dana, czym jestem zaszczycona :-)

http://www.kuchnia.com.pl/DiD/ciasta.html#migdalowe

Anetek (pewnie dlatego wydawało Ci się, że przepis podawał mężczyzna ;-))
.' .. `. Aneta Baran *---* Work: ++41 22 76 74598 A...@c...ch
:`.__.': http://2510053385/~aneta/ *----* Home: a...@a...net
`....' * Anything is good and useful if it is made of chocolate. *

Jedzenie do pracy
Fasolka szparagowa zapiekana z pomidorami(P)
Do przyjaciol Bulgarow
Pamietajcie o ...
Patelnia - precz z tluszczem