Waga łazienkowa

11. Data: 2005-05-17 11:30:35

Temat: Re: Waga łazienkowa
Od: "deuter" <deuter@USUN_TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

PeJot wrote:
> Macie jakieś spostrzeżenia n.t. wag łazienkowych ? Chodzi mi o typy
> elektroniczne, tj. z wyświetlaczem. Na ogół wagi mechaniczne
> pokazywały bzdury, a co z tymi elektronicznymi - którymi warto się
> interesować ?

Ja mam od kilku lat wagę Tanita z pomiarem tkanki tłuszczowej. Jak ją
kupowałem to była nowość i cena była makabryczna, teraz są znacznie tańsze.
Co do dokładności to jest bez zarzutu. Kilka wejść z rzędu pokazuje ten sam
wynik, jak wejdę na nią z dzieckiem na rękach to pokazuje dokładną sumę
naszych wag, zważonych odzielnie. Nie wiem na ile prawidłowy jest pomiar
tkanki tłuszczowej. Z całą pewnością prawidłowa jest tendencja. Rzeczywiste
schudnięcie powoduje spadek ale np. wypocenie się na saunie - wzrost.
Generalnie polecam.

12. Data: 2005-05-17 12:53:18

Od: --+ sA+An +-- <s...@6...il> szukaj wiadomości tego autora

Jacek napisał(a):
> Mylisz dwa pojęcia: dokładność i rozdzielczość.

Możliwe, wytłumacz mi, bo chyba faktycznie nie rozumiem. :)

pozdr

13. Data: 2005-05-17 14:42:25

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przykład: waga "x" ma 2-cyfrowy wyświetlacz. Pokazuje od 1 do 99 kg. Nie
odróżnisz wagi np 60,01 kg od wagi 60,99 kg. To jest rozdzielczość w tym
przypadku 1 kg. Gdyby waga miała zamiast 2-cyfrowego wyświetlacza wskazówkę
i skalę co 1 kg to zawsze możesz ocenić na oko te dekagramy.
Prawdziwe wagi mają z reguły 4 cyfry, ale ich program narzuca rozdzielczość
np. 100, 200, 400 gramów. Waga nie pokaże np. 60,01 kg tylko 60,0 a 60,99
zaokrągli do 61,0.
To tak jak liczenie na kalkulatorze, gdzie zasłonimy sobie wszystkie cyfry
po przecinku oprócz jednej.

Co innego dokładność. Jest to błąd tzw. systematyczny, jakim jest obarczony
każdy przyrząd pomiarowy. Jedna waga może stale zawyżać np. o pół kilo, a
inna np. o 0,5% ważonej masy.

14. Data: 2005-05-17 16:25:11

Od: "ytorkin [wawa]" <a...@d...people.usun.to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek po głębszej zadumie, wystukał/a cichutko co następuje:

> Co innego dokładność. Jest to błąd tzw. systematyczny, jakim jest
> obarczony każdy przyrząd pomiarowy. Jedna waga może stale zawyżać np.
> o pół kilo, a inna np. o 0,5% ważonej masy.

Czyli jeżeli ktoś waży 60,3 kg a waga pokaze 60 to jest ok. Ale jeżeli
weźmie do ręki 1kg a waga pokaże 61,7 to juz nie jest ok. W jednym przypadku
zaniżyła o 0.3 a potem zawyżyłą o 0.7. I o to chodziło z tym kilogramem.
Dzięki temu kilogramowi cukru można bardzo dobrze określić dokładność wagi.

Pozdrawiam A.

15. Data: 2005-05-17 16:40:19

Od: --+ sA+An +-- <s...@6...il> szukaj wiadomości tego autora

Jacek napisał(a):

> To tak jak liczenie na kalkulatorze, gdzie zasłonimy sobie wszystkie cyfry
> po przecinku oprócz jednej.

no tak, 60,9 to dla niego 60, a nie 61

> Co innego dokładność. Jest to błąd tzw. systematyczny, jakim jest obarczony
> każdy przyrząd pomiarowy. Jedna waga może stale zawyżać np. o pół kilo, a
> inna np. o 0,5% ważonej masy.

Już rozumiem, dzięki!

Lodówka Siemens
Jakim lakierem deske barliniecka? (i czy wogole)
Pleśń w pralce mechanicznej - czy jest na nią sposób?
fajne lozko, ale za drogie..
mieszkać w domku kanadyjskim ?