Jakim lakierem deske barliniecka? (i czy wogole)

1. Data: 2005-05-16 20:09:32

Temat: Jakim lakierem deske barliniecka? (i czy wogole)
Od: "marcin" <m...@m...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
po przeszukaniu archiwum, zauwazylem ze niektorzy sa za lakierowniem deski
barlinieckiem mimo iz nie jest to wymagalne.
zalezy mi przede wszystkim na twarłości (pies), jezeli malowac to jakim
lakierem?

ps. mozna samemu ulozyc, jezeli troche sie na tym znam czy lepiej zlecic
specjaliscie

aha jest to buk
pzd M

2. Data: 2005-05-16 20:32:20

Temat: Re: Jakim lakierem deske barliniecka? (i czy wogole)
Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-05-16 22:09, marcin napisał(a):
> [...]
> lakierem?
>
> ps. mozna samemu ulozyc, jezeli troche sie na tym znam czy lepiej zlecic

Ja na Twoim miejscu bym jej od razu nie lakierował, z tego co wiem są
one juz fabrycznie lakierowane. Po kilku latach użytkowania lakier (jak
wszystko) się ściera i wówczas po wycyklinowaniu podłogi możesz ją
powtórnie zalakierować ale na nową to szkoda kasy na lakier. Niewiele to
desce pomoże a szkody mogą być większe - niekoniecznie lakier będzie się
chciał trzymać już lakierowanej powierzchni, bo przecież chyba nie
będziesz szlifował nowo położonych lakierowanych desek.
A co do położenia to "nie święci garki lepią", więc jak nie jesteś w tym
temacie zielony jak trawa na wiosnę i nie masz dwóch lewych rąk to bez
problemu to zrobisz - możesz sobie wcześniej zapodać jakiś poradnik w
tej dziedzinie lub pożyczyć ze sklepu gdzie kupisz deski, kasetę video z
łopatologicznie pokazanym sposobem montażu i przygotowania podłoża.
i najlepiej uczyć się na własnych błędach.
--
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

3. Data: 2005-05-16 21:35:39

Od: "Darek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marcin" <m...@m...poczta.onet.p
l>
napisał w wiadomości news:d6auee$cvu$1@news.onet.pl...
> [...]
> barlinieckiem mimo iz nie jest to wymagalne.
> zalezy mi przede wszystkim na twarłości (pies), jezeli malowac to jakim
lakierem chemoutwardzalnym, napewno nie wodnym. lekko przetrzyj powierzchnie
i połóż baaardzo cienką warstwę lakieru na desce i troszeczke grubszą na
złączach - będzie bezpieczniejsza jak wyleje ci się jakiś płyn - sprawdzone
!!
> ps. mozna samemu ulozyc, jezeli troche sie na tym znam >czy lepiej zlecic
jeżeli kupiłeś ze złączaniami drewnianymi - żadnego problemu , troszke
gorzej jezeli na złączach jest pilśnia lub jakiś jej odpowiednik - musisz
uważac przy zbijaniu desek zeby nie uszkodzić złącznika
pozdrawiam
darek

4. Data: 2005-05-17 07:16:41

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> barlinieckiem mimo iz nie jest to wymagalne.
> zalezy mi przede wszystkim na twarłości (pies), jezeli malowac to

Fabryczny lakier na DB jest kładziony maszynowo w komorze bezpyłowej,
wydaje mi się, że szkoda go pokrywać odrazu innym, lepiej z tym
poczekać aż się zniszczy i dopiero wtedy. Druga sprawa to fakt, że ten
ich lakier jest utwardzany UV i raczej trudno ci będzie znaleźć coś
odporniejszego.

> ps. mozna samemu ulozyc, jezeli troche sie na tym znam czy lepiej
> zlecic
> specjaliscie

Oczywiście, to nie jest nic trudnego, tak jak koledzy wyżej piszą,
wystarczy wcześniej poczytać.

> aha jest to buk

To jest argument za lakierowaniem jeśli to panele bezklejowe a buk nie
jest parzony. Buk jest bardzo higroskopijny a pijąc wodę trwale się
barwi, więc dodatkowe zabezpieczenie warto zrobić. Jeśli buk jest
parzony już fabrycznie i/lub panele są klejone, to (przy założeniu, że
klej jest dozowany dobrze) przebarwienia już nie są tak groźne.

J.

Pleśń w pralce mechanicznej - czy jest na nią sposób?
fajne lozko, ale za drogie..
mieszkać w domku kanadyjskim ?
Muchy, komary i cała reszta....
piecyk do pieczenia chleba - Wasze opinie