[Warszawa] sklep ze składnikami do sushi?

1. Data: 2003-12-16 00:13:15

Temat: [Warszawa] sklep ze składnikami do sushi?
Od: Paweł Niezbecki <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie orientujecie się przypadkiem, czy w Warszawie jest jakiś
wyspecjalizowany albo niewyspecjalizowany, ale dobrze zaopatrzony, sklep ze
składnikami potrzebnymi do sushi? (odpowiedni ryż, ocet ryżowy, glony nori,
chrzan wasabi, imbir konserwowy różowy benishoga, sos sojowy shoyu, glony
kombu // sezam biały i czarny, rzodkiew konserwowa takuan, śliwki umeboshi,
tykwa suszona kampyo itp.)

I gdzie można w Warszawie dostać surową makrelę?

P.

1. Data: 2003-12-16 00:56:55

Temat: Re: [Warszawa] sklep ze składnikami do sushi?
Od: "Fiona" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Pawle!

Wszystkie (lub prawie wszystkie komponenty do sushi znajdziesz na parterze
Galerii Mokotów (po prawej stronie tuz przy wjezdzie schodami ruchomymi z
garazu).

Sklep Asian Foods jest tez na Poznanskiej, blisko Pieknej.

Ostatnio, na polce miedzy sosami, widzialam wszystkie komponenty w Auchan w
Piasecznie i Geant na Ursynowie.
Niestety ryz jest 4-krotnie drozszy.
Pozostale produkty w cenie porownywalnej do tej ze sklepow azjatyckich.

W sprawie surowej ryby....
No coz? O makrelach nic nie wiem.
Surowego tunczyka kiedys Shrek kupil w Makro.
Ale nie liczylabym, ze jest w ciaglej dostawie.
Poza tym piekielnie drogi.

Do makisushi uzywam sashimi z kraba, lososia wedzonego (ciemnego), wedzonej
makreli lub surowego ogorka.

Paleczki bambusowe do dostania w kazdym markecie.
Niestety chinskie.

HTH,
Fiona

1. Data: 2003-12-17 22:24:07

Od: Paweł Niezbecki <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fiona" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:4936.0000035f.3fde5857@newsgate.onet.pl...
> Witaj Pawle!

Dziękuję Fiono!

P.

1. Data: 2003-12-17 23:56:27

Od: "Kasia Grzybowska" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziękuję Fiono!

Nie ma za co :)

Z nowych doniesien:
W sklepie Chinka, al. Jerozolimskie 25 sa japonskie paleczki (jeslis znawca to
wiesz, ze maja ostre konce, w odroznieniu od chinskich, kt. mozna dostac w
kazdym markecie).
Kilka "fasonow".
Nawet kolorowe, zdobione kwiatuszkami :)

BTW: imbir mozna zrobic samemu.
Kupujesz jedrny (nie moze miec nadplesnialych koncowek) imbir w markecie,
obierasz ze skorki pojedyncze pucki i kroisz w bardzo cieniutkie plasterki
wzdluz wlokien.
wlewasz do polowy wysokosci sloiczka ocet z bialego badz czerwonego winna
dosypujac 2 czubate luzki cukru. Mieszasz.
Upychasz gesto w zalewie plasterki imbiru.
Zdatny do jedzenia nastepnego dnia.
Nie przeplacaj, kupujac gotowy.
Pzdr
Kasia Grzybowska aka Fiona

1. Data: 2003-12-18 00:06:11

Temat: Przepis na marynowany imbir autorstwa Shreka
Od: "Fiona" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapomnialam nadmienic, że autorem przepisu jest Shrek.
Wiec sle jeszcze raz:

F.

1. Data: 2003-12-18 22:23:27

Od: TiBi <d...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poza sklepem w Galerii Mokotow i na Poznanskiej jest tez sklepik w
Wilanowie, w pawilonie przy parkingu przed Palacem - miesci sie tam
sklep z fajansami, ale w podziemiach mozna kupic oryginalna japonska
zywnosc (wodorosty, ryz do sushi, sosy sojowe,itp.). Z tego co
zaobserwowalam zaopatruja sie tam glownie skosnoocy.
Wybor nie jest duzy, ale przynajmniej produkty sa oryginalne.

Jesli chodzi o ryby do sushi, to polecam surowego tunczyka - uwaga:musi
byc super swiezy - mozna go dostac w czwartki w duzych supermarketach (w
czwartki jest dostawa swiezych owocow morza do Warszawy, bo tego dnia
mozna tez kupic swieze ostrygi).Poza tym surowy losos i krewetki.
Podczas kupowania ryb najlepiej spytac sprzedawce, kiegy ryba byla
porcjowana. Jesli tego samego dnia, to OK. Kiedys kupowalam rybe i
powiedzialam sprzedawcy, ze bede ja jadla na surowo - wtedy sam mi
odradzil kupno, bo nie byla swieza.
TiBi

1. Data: 2003-12-24 13:10:31

Temat: Re: [Warszawa] sklep ze sk?adnikami do sushi?
Od: lukasz-mac <i...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

in article brt9g7$qt6$...@n...news.tpi.pl, TiBi at d...@w...com.pl
wrote on 12/18/03 11:23 PM:

> [...]
> porcjowana. Jesli tego samego dnia, to OK. Kiedys kupowalam rybe i
> powiedzialam sprzedawcy, ze bede ja jadla na surowo - wtedy sam mi

Warto tez zagladac do sklepow MIni-Europa, w tym kolo nowego sadu (ul chyba
Bonifaterska??? - przedluzenie Miodowej) znalazlem wasabi w proszku -
niestety potwornie drogie - ale ta mala puszeczka jest bardzo wydajna.
Tam tez mozna kupic za okolo 100 zl tzw "STARTER-KIT" czyli podstawowe
skladniki zapakowane w ladne pudelko.

Pojawila sie firma BlueDragon ktora sprzedaje ryz, paste wasabi, nori i
imbir w przystepnych cenach. Coraz czesciej widuje to w sklepach.

Ja mam nastepne pytania jesli idzie o sushi, jak wiemy podstawa sushi jest
ryz - jakie znacie przepisy na ryz? Czy ktos widzial moze gdzies w sprzedazy
garnek do gotowania ryzu. Ja mam taki przywieziony z Korei ale juz nie dlugo
pogotuje mi ryz i przydal by mi sie nowy...

dzis jednak zjem smazono-pieczone ryby: Karp w galarecie, smazony losos i
podobne 8^}

Pzdr i zycze milych i spokojnych Swiat.

1. Data: 2003-12-25 19:57:48

Od: " w k" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A czy mozna dostac w tych sklepach szafran czerwony ?

Wrocilem...
Sosy do mięs
gary
kukułki help