Re: [Warszawa] sklep ze sk?adnikami do sushi?

From: lukasz-mac <i...@p...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: [Warszawa] sklep ze sk?adnikami do sushi?
Date: Wed, 24 Dec 2003 14:10:31 +0100

in article brt9g7$qt6$...@n...news.tpi.pl, TiBi at d...@w...com.pl
wrote on 12/18/03 11:23 PM:

> Poza sklepem w Galerii Mokotow i na Poznanskiej jest tez sklepik w
> Wilanowie, w pawilonie przy parkingu przed Palacem - miesci sie tam
> sklep z fajansami, ale w podziemiach mozna kupic oryginalna japonska
> zywnosc (wodorosty, ryz do sushi, sosy sojowe,itp.). Z tego co
> zaobserwowalam zaopatruja sie tam glownie skosnoocy.
> Wybor nie jest duzy, ale przynajmniej produkty sa oryginalne.
>
> Jesli chodzi o ryby do sushi, to polecam surowego tunczyka - uwaga:musi
> byc super swiezy - mozna go dostac w czwartki w duzych supermarketach (w
> [...]

Warto tez zagladac do sklepow MIni-Europa, w tym kolo nowego sadu (ul chyba
Bonifaterska??? - przedluzenie Miodowej) znalazlem wasabi w proszku -
niestety potwornie drogie - ale ta mala puszeczka jest bardzo wydajna.
Tam tez mozna kupic za okolo 100 zl tzw "STARTER-KIT" czyli podstawowe
skladniki zapakowane w ladne pudelko.

Pojawila sie firma BlueDragon ktora sprzedaje ryz, paste wasabi, nori i
imbir w przystepnych cenach. Coraz czesciej widuje to w sklepach.

Ja mam nastepne pytania jesli idzie o sushi, jak wiemy podstawa sushi jest
ryz - jakie znacie przepisy na ryz? Czy ktos widzial moze gdzies w sprzedazy
garnek do gotowania ryzu. Ja mam taki przywieziony z Korei ale juz nie dlugo
pogotuje mi ryz i przydal by mi sie nowy...

dzis jednak zjem smazono-pieczone ryby: Karp w galarecie, smazony losos i
podobne 8^}

Pzdr i zycze milych i spokojnych Swiat.