Wartości odżywcze grzybów

1. Data: 2002-03-20 08:33:31

Temat: Wartości odżywcze grzybów
Od: <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i polecam ciekawy tekst na ten temat autorstwa Tadeusza Ruchlewicza
(członka internetowego klubu Darz Grzyb)

Na temat wartości grzybów jako pokarmu można spotkać różne opinie. Niektórzy
nie doceniają grzybów, inni przeceniają ich wartości pokarmowe. Warto zapoznać
się z wynikami badań naukowych, które podają skład chemiczny grzybów i
zawartość substancji pokarmowych różnych gatunków.
Potrawy z grzybów traktowane są jako ciężkostrawne. Należy jednak podkreślić,
że ludzie reagują na potrawy z grzybów w sposób zróżnicowany. Jedni zjadają je
ze smakiem w dużych ilościach, bez szkodliwych następstw, inni miewają
zaburzenia gastryczne a czasem zdarzają się osoby uczulone na grzyby, które nie
mogą ich nigdy spożywać. Potrawy grzybowe należy traktować raczej jako przysmak
niż pożywienie. Przesada w spożywaniu pokarmów tego typu może spowodować nawet
reakcję całkowitego odrzucenia grzybów. Znam osobiście przypadek takiej
reakcji. Dziewczynka pochodząca z biednej, wielodzietnej rodziny, karmiona była
ponad miarę grzybami.... więcej na stronie
http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/wartosci_odzywcz
e_grzybow.htm
Proszę o uwagi na ten temat.

Zenit
www.grzybypodhala.prv.pl

1. Data: 2002-03-20 08:48:06

Temat: Re: Wartości odżywcze grzybów
Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/wartosci_odzywcz
e_grzybow.htm
> Proszę o uwagi na ten temat.

W wielu miejscach spotkalem sie z opiniami, ze grzyby sa "odzywczo"
bezwartosciowe. Natomiast maja ponoc ciekawe wartosci lecznicze.

Szczegolnie interesuja mnie grzyby uprawiane w panstwach wschodu
- Japonia, Chiny.
Czy ktos moze zna przypadkiem miejsce dzie mozna by kupic grzybnie
tych gatunkow grzybow?

--
studio QbA Jakub Jewuła
skanowanie filmów do 6x9cm - http://www.skanowanie.com.pl

1. Data: 2002-03-20 22:14:11

Od: <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bezwartosciowe. Natomiast maja ponoc ciekawe wartosci lecznicze.
>
> Szczegolnie interesuja mnie grzyby uprawiane w panstwach wschodu

Witam więcej informacji na temat wartosci leczniczych grzybow na stronie
http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/grzyby_a_zdrowie
.htm
Niestety nie wiem gdzie kupic grzybnie do tych gatunków - mimo apelu o padanie
informacji na ten temat na mojej stronie cisza...

Pozdrawiam

Zenit
www.grzybypodhala.prv.pl polecam ciekawą stronę na temat grzybów w naszych
miastach (Krakow, Warszawa, Opole, Poznań)
http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/grzyby_w_miastac
h.htm

1. Data: 2002-03-21 17:30:39

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szczegolnie interesuja mnie grzyby uprawiane w panstwach wschodu
> - Japonia, Chiny.
> Czy ktos moze zna przypadkiem miejsce dzie mozna by kupic grzybnie
> tych gatunkow grzybow?

A znasz ich nazwy?
--
Pozdr. Jerzy

1. Data: 2002-03-21 22:03:12

Od: <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A znasz ich nazwy?
Witam

mogę podać kilka nazw :
Agrocybe aegerita (Brigantini) Singer
Auricularia Polytricha (Montagene) Saccardo
Coprinus comatus (Muller: Fries) S.F Gray -Czernidlak kołpakowaty
Flammulina velutipes(Curtis: Fries) Singer -zimówka aksamitnotrzonowa
Ganoderma Lucidum (Wm. Curtis: Fries) Karsten
Grifola fondosa (Dicks: Fr.) S.F. Gray
Hericium erinaceus(Buliard: Fries) Persoon
Hypholoma capnoides (Fries) Quelet
Hypholoma sublateritium (Fries) Quelet
Hypsizygnus tessulatus (Bulliard)
Hypsizygnus ulmarius (Bulliard) Redhead
Letinula edodes (Berkeley) Pegler-twardziak, shii-take
Morchella angusticeps Peckcompleks
Morchella atrotomentosa
Pholiota nameko (T.lto) S.lto et lmai in lmai
Pleurotus citrinopileatus Singer
Pleurotus columbinus (Fr.) Quel
Pleurotus conucopiae (Pers) Rolland
Pleurotus cystidiosus O.K.Miller
Pleurotus dijamor (Fries) Boedjim sensu lato
Pleurotus eryngii (Fr.) Kumm.
Pleurotus euosmus (Berkeley,Hussey) Saccardo
Pleurotus florida (Fr.)Kumm.-boczniak florycki
Pleurotus ostreatus (Jacquin,Fries)Kummer-boczniakostrygowaty
Pleurotus plumorarius (Fr.)Quel.
Pleurotus sajor-caju
Polyporus umbelatus Fries
Psilocybe cyanescens Wakefield
Strofaria rugoso-anulata Farlow,Murrill
Volvariella volvacea (Bulliard:Fries) Singer

Są to nazwy grzybów uprawianych na świecie

Pozdrawiam

Zenit
www.grzybypodha.prv.pl polecam ciekawostki o czernidłakach na stronie :
http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/grzyby_w_miescie
_krakow.htm#Czernid

1. Data: 2002-03-21 23:30:26

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mogę podać kilka nazw :
> Są to nazwy grzybów uprawianych na świecie

Naprawdę nie ma ich w sieci?
--
Pozdr. Jerzy

dzem pomaranczowy