Wegetariańska propozycja

1. Data: 2000-01-11 05:20:59

Temat: Wegetariańska propozycja
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Co myślicie o pomyśle oznaczania w jakiś wyraźny
sposób artykułów dotyczących potraw wegetariańskich?
Na przykład wstawką [wege] w tytule artykułu...

Większość osób żyjących zgodnie z ideą wegetariańską
ma opory przed czytaniem/postowaniem do tej grupy
gdyż obrzydliwe są dla nich potrawy wykorzystujące
mięso, ryby czy smalec... Jako, że mają opory przed
pisaniem przepisów kucharskich na tą grupę piszą
je na inne grupy, na których przepisy nie są dozwolone
i generują problemy i spięcia. Odróżnienie "bezpiecznych"
przepisów już na etapie tytułu pozwoliłoby na pewien
kompromis... i uniknęlibyśmy potrzeby podziału grupy
przez utworzenie news:pl.rec.kuchnia.wegetariańska

Napiszcie proszę, co o tym myślicie. Każdy głos się
liczy, nawet "popieram"/"nie popieram" ale uzasadnienie
byłoby mile widziane...
Na grupie news:pl.news.nowe-grupy toczy się właśnie
dyskusja na temat założenia nowej grupy, czyli
podzielenia tej na przepisy wege i nie-wege.
Liczą się więc bardzo Wasze opinie jako najbardziej
zainteresowanych...

Kopię wysyłam również na pl.soc.wegetarianizm,
gdzie grasują i rozrabiają Ci niegrzeczni kucharze
Choć zwracam się w drugiej osobie do osób z pl.rec.kuchnia
to opinia wegetarian też byłaby warta wysłuchania.

1. Data: 2000-01-11 12:08:25

Temat: Re: Wegetariańska propozycja
Od: "Grzegorz Chyla" <c...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sweetek <s...@d...lublin.pl> wrote in message
> JEST ODDZIELNA GRUPA WEGETARIANSKA

tak, ale Pszemol zakazał przepisów ;-(((

--
Grzegorz 'Czajla' Chyła
51*06.324'N 17*02,057'E

1. Data: 2000-01-11 12:50:25

Od: "Sweetek" <s...@d...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-01-11 14:37:28

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Chyla" <c...@f...onet.pl> wrote in message

> Sweetek <s...@d...lublin.pl> wrote in message
>
> tak, ale Pszemol zakazał przepisów ;-(((

Kolega Słodzik miał zapewne na myśli grupę DLA wegetarian
a nie pl.soc.wegetarianizm. Widzisz, wegetarianie są bardzo
prężną grupą i wobec faktów i rzeczywistości widocznych na
http://www.usenet.pl/opisy/pl.soc.wegetarianizm założyli
własną grupę na news://news.ircx.pl/ircx.pl.polskavege

Tam możesz sobie dowoli gadać o podpłomykach czy vegebutach.
Tu? Tu, na pl.soc.wegetarianizm jest to NTG!

1. Data: 2000-01-12 19:34:50

Temat: Re: Odp: Wegetariańska propozycja
Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <k...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

KROPKA wrote:

> a my sie go boimy, na palcach chodzimy, stary niedzwiedz mocno spi
> :)))))))))

:))))))))))))))))))))))))))

BTW: przelamalas sie wreszcie czy to wypadek przy pracy? :)

Pozdrawiam,
Cooler

1. Data: 2000-01-12 19:35:02

Temat: Odp: Wegetariańska propozycja
Od: "KROPKA" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

moj e-mail to: m...@a...net.pl
Użytkownik Grzegorz Chyla <c...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:85f6k9$dun$...@o...ict.pwr.wroc.pl...

1. Data: 2000-01-13 12:04:30

Temat: Re: Wegetariańska propozycja... i pączki... ;-)
Od: "Ewa Helpa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Daruma napisał(a) w wiadomości:
<387B3FFA.B5B0A753@no_spam.poczta.fm>...
vegebutach.

(...)

Czytam tylko p.s.w., ale myślę, że mogę się wypowiedzieć na
temat przepisów lub ich braku.

Popieram zmianę opisu - ideologia + przepisy - bo przyznać
trzeba, że to o czym ostatnio tu się wypisuje z ideologią
wegetariańską niewiele ma wspólnego.

Przepisy na wegetariańskie jedzonko, które i tak pojawiają
się tu sporadycznie, byłyby więc czymś co akurat z
wegetarianizmem ściśle się łączy. W przeciwieństwie od
tematów tu obecnie poruszanych.

Generalnie - bitwa niejakiego P. o zakaz przepisów to taka
burza w szklance wody.

Nie ma sensu dzielić pl.rec.kuchnia.
A dlaczego ? A dlatego, że każdy przepis, w którym NIE MA
mięsa, smalcu, żelatyny, etc. jest de facto przepisem
wegetariańskim. Osoby lubiące gotować wszystko i ze
wszystkiego (w tym - również z mięsa) nie zastanawiają się
nad tym, czy przepis jest wegetariański czy nie. Sałatka
szopska jest wegetariańska, ale to co... ? Nie znaczy to
przecież, że jest ona tylko dla wegetarian i trzeba taki
przepis wysłać na jakąś oddzielną grupę. Po co utrudniać
sobie życie ? Taki przepis spokojnie może znaleźć się na
grupie pl.rec.kuchnia.

Grupa z przepisami wegetariańskimi byłaby odwiedzana w
zasadzie wyłącznie przez wegetarian. Bo nie wyobrażam sobie,
choć wyobraźnię mam niezłą, że z grupy pl.rec.kuchnia
zniknęłyby wszyskie przepisy na dania
jarskie/wegetarińskie/wegańskie !!!

W przypadku funkcjonowania podgrupy na p.r.k., zwolennicy
bezmięsnego stylu życia musieliby subskrybować dwie grupy.
To oczywiście nie jest problem, tylko, że nie ma sensu
oddzielać przepisów wegetariańskich od ideologii.

Wegetarianizm łączy się z dietą. Dieta ta wynika z różnych
poglądów, lecz niezależnie od nich, polega na nie_jedzeniu
produktów pochodzenia zwierzęcego.

Jedzenie, jak wiadomo, to określone dania, potrawy. Aby je
przygotować - trzeba mieć przepisy. Akurat ta sfera dyskusji
o wegetarianizmie (przepisy właśnie) należy IMHO do
najprzyjemniejszych... :-) Daje popis kulinarnym fantazjom
oraz szansę na poznanie (głównie mięsożercom) pysznej kuchni
wegetariańskiej. Nic w tym złego.

Dieta jest wynikiem określonych poglądów, ideologii.
Skoro dyskusje o ideologii są tu dozwolone, to 'wyniki' tych
ideologii (przyjęcie określonego stylu życia -
wegetariańskiego, oczywiście, potrawy wegetariańskie, bo tu
ponoć o ideologii_wegetariańskiej miały być dyskusje) też
powinien być dozwolony, nieprawdaż... ?

Kuchnia wegetariańska korzysta z kuchni całego świata. W
każdej z nich można znaleźć odpowiednie przepisy. Czytając
pl.rec.kuchnia można 'wyłapać' wegetariańskie przepisy, lecz
nie każdego z kolei interesują przepisy na pasztet z indyka,
czy rybę po grecku.

Dlatego, przepisy powinny pojawiać się tu, na p.s.w. Są tu
zainteresowane osoby, które chętnie z nich skorzystałyby.
Pozostałe osoby z łatwością mogłyby zignorować wątki np.:
zupa jakaśtam czy pasztet z soczewicy, tudzież podpłomyki.
Nieprawdaż ?

Tylko z czystej złośliwości i zawiści, a może nawet z
głupoty można walczyć z przepisami wegetariańskimi na grupie
p.s.w.

Tym bardziej, że na tej grupie rzekomo piszącej o ideologii,
można ostatnio poczytać o oddychaniu przez skórę, anarchii i
myciu części intymnych żółtą gąbką. No i o wyższości
encyklopedii... Brawo !

Ktoś tu mądrze napisał, że w wyniku pewnej 'ewolucji' p.s.w.
warto byłoby zastanowić się nad zmianą jej opisu i z tym
muszę się zgodzić.

Praktyka weryfikuje często jakieś wcześniejsze rozwiązania,
przepisy, aby dostosować je do nowych warunków. Zmieniają
się przecież kodeksy, przepisy drogowe, podatkowe, etc,
dlaczego więc nie może zmienić się opis tej grupy ?

Podsumowując - nowa grupa - NIE
- zmiana opisu p.s.w. - TAK

Pozdrawiam serdecznie,
Ewa

p.s. Przepraszam uczestników p.r.k. za ten głos w dyskusji.
Chętnie podałabym jakiś przepis, ale nic mi do głowy teraz
nie przychodzi.

Ale za to pytanie - co zrobić, aby pączki chłonęły mniej
tłuszczu ? Ponoć można dodać nieco mąki sojowej i to pomaga.
Czy ktoś ma doświadczenia w tej materii ?

E.

1. Data: 2000-01-13 14:20:00

Od: Aneta Baran <b...@c...cern.ch> szukaj wiadomości tego autora

In pl.rec.kuchnia Ewa Helpa <e...@p...onet.pl> wrote:
[bardzo rozsądną wypowiedź nt. przepisów wegetariańskich musiałam
z żalem wyciąć, dodam jedynie tyle, że byłabym rozczarowana, gdyby
wegetarianie je na pl.rec.kuchnia przestali wysyłać...]

> Ale za to pytanie - co zrobić, aby pączki chłonęły mniej
> tłuszczu ? Ponoć można dodać nieco mąki sojowej i to pomaga.
> Czy ktoś ma doświadczenia w tej materii ?
Ja po prostu wrzucam gotowe, wyrośnięte już pączki na chwilę do
wrzącej wody, kładę je na moment na bibule - ot, aby woda obciekła,
i smażę. Nie nasiąkają tłuszczem.

Anetek

FUT: pl.rec.kuchnia
--
A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta/
Anything is good and useful if it's made of chocolate.

1. Data: 2000-01-13 15:37:04

Od: Malgorzata Krzyzaniak <z...@f...cgs.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 13 Jan 2000, Ewa Helpa wrote:

[ciach mądrze o wegetariańskim jedzonku - na pl.rec.kuchnia mile witanym]

> Ale za to pytanie - co zrobić, aby pączki chłonęły mniej
> tłuszczu ? Ponoć można dodać nieco mąki sojowej i to pomaga.
> Czy ktoś ma doświadczenia w tej materii ?

Moja babcia dodawała do ciasta spirytusu - jakieś dwie-trzy
łyżki. Podobno to zabezpiecza pączki przed zbytnim przetłuszczeniem.

Zuzanka

*:.
Małgorzata Krzyżaniak ..... z...@p...eu.org
http://www.venco.com.pl/~zuzanka/
Yeah you wanna go out 'cause it's raining and blowing

1. Data: 2000-01-14 08:37:48

Od: "Ewa Helpa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Malgorzata Krzyzaniak napisał(a) w wiadomości: ...

>Moja babcia dodawała do ciasta spirytusu - jakieś dwie-trzy
>łyżki. Podobno to zabezpiecza pączki przed zbytnim
>przetłuszczeniem.

Bardzo dziękuję, choć nie wiem czy skorzystam... unikam
alkoholu.... :-)

Pozdrawiam serdecznie,
Ewa

Re: GRENADINA