Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Wesołych... Re: Wesołych...

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: Wesołych...

« poprzedni post następny post »
Data: 2014-01-02 23:13:50
Temat: Re: Wesołych...
Od: Fragile <s...@o...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki

Dnia Thu, 2 Jan 2014 21:37:37 +0100, intuicjonista napisał(a):

> Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
news:1vpefr0hczhc7$.1vhap6gkipmak.dlg@40tude.net...
>> Dnia Thu, 2 Jan 2014 18:13:17 +0100, intuicjonista napisał(a):
>>
>>> Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
news:njduxs1txsq3$.1lmmkl9alulbi$.dlg@40tude.net...
>>>> Dnia Thu, 2 Jan 2014 16:19:22 +0100, intuicjonista napisał(a):
>>> ..
>>>>> Ale tego inaczej nie da się sprawdzić - pokazujesz
>>>>> komuś stereogram i pytasz co widzi ?
>>>>>
>>>> W przypadku stereogramu każdy widzi to samo. Pozostaje kwestia techniki
>>>> patrzenia, ale ona w sumie nie ma znaczenia. W przypadku interakcji
>>>
>>> jeśli widzi ? a o to tu chodzi
>>>
>> No tak, masz rację. Może nie widzieć ;)
>> Moze nie widzieć, bo nie chce widzieć, lub może nie widzieć, bo nie umie
>> patrzeć...
>
> To raczej nie tak - sugerujesz technike patrzenia.
>
Mój błąd. Zasugerowałam się porónaniem do stereogramu...
>
> A ja o niemożności zobaczenia czegoś czego sie nie zna :
> http://autorytetnauczyciela.wordpress.com/2009/07/09
/stalosc-spostrzezen/
>
> ..
>
Porozumienie na pewnych płaszczyznach nie zawsze, i nie między wszystkimi,
jest możliwe...
>
>>> upraszczając maksymalnie - to jak w tym
>>> przedszkolnym dowcipie o erotomanie i sadyście
>>>
>> Uuu, a w jakim to przedszkolu takie dowcipy serwują? :)))
>
> no to chyba było w drodze z przedszkola do domu
> jak mi kolega opowiadał - ale na poziomie przedszkolnym
> :))))
>
> ...
>
Strach pomyśleć, co było na poziomie szkolnym i później... :)))
>
>> Ano właśnie. I tu imo jest pies pogrzebany. Nawet otrzymując całkiem
>> konkretną odpowiedź, możemy odczytywać ją po swojemu... Co wcale nie musi
>> oznaczać, że dający odpowiedź miał to na myśli, co my myślimy, że miał :)
>> Niuanse, niuanski... :) A już w przypadku rozmów za pośrednictwem słowa
>> pisanego, to w ogóle można polec w interpretowaniu... Dlatego raczej jestem
>> zwolenniczką emotek. Same słowa, bez możliwości usłyszenia intonacji, bez
>> możliwości spojrzenia w oczy, przyjrzenia się mimice, mogą być
>> zinterpretowane na tak wiele sposobów...
>
> nie całkiem tak - Ty mówisz tylko o przypadku
> kiedy odbiorca może odebrać - a nieodbiera
> przez przypadek/nieuwagę/inne_nastawienie
> A mi chodzi o sytuacje kiedy naprawdę nie odbiera
> bo tak jak ten Pigmej nie wie o co chodzi.
>
Takie sytuacje, wbrew pozorom, wcale nie są takie rzadkie...
>
> W warstwie słownej tego nie widać i możesz się
> nie zorientować, że mówicie o innych sprawach.
> Po pewnym czasie nauczył by się twoich słow
> i dalej myśląc po swojemu o owadach
> mówił by bawół. Powstało by wrażenie
> porozumienia - ale fikcyjne.
>
> Oczywiście tam gdzie chodzi o percepcje
> zmysłową ( wspólne podłoże biologiczne)
> to się praktycznie nie zdarza - ale w warstwie
> abstrakcji i obszarów nie odbieranych
> wprost zmyslami to już inna bajka :)))
>
> I teraz skok dalej - zrozumieć, że to tak działa
> i że, nie da się prosto sprawdzić/ustalić
> o czym sie naprawdę rozmawia z partnerem
> jak się nie uzgodni wspólnej płaszczyzny :)))
>
> Tylko jak to zrobić ? No więc ja robie tak
> jak opisałem :)))
>
> ...
>
Mhm...
Ustalenie/sprawdzenie, czy istnieje prawdziwe porozumienie z partnerem, do
łatwych nie należy... Wymaga zaangażowania i czasu. Czasami już, już
wydawać by się mogło, że wiemy, o czym rozmawiamy, że mamy wspólną
płaszczyznę, a tu zonk, niespodzianka... To często przykre chwile, chociaż,
z drugiej strony, myślę sobie, że dobrze, że mają miejsce. Lepsze to, niż
trwanie w błędnym poczuciu porozumienia i zrozumienia.
>
>>> czyli po - jeszcze sam bym wyczołgam się
>>> z jednym okiem nie podbitym ?
>>>
>> Z jednym na pewno :)
>
> no to jest nadzieja :))))
>
Ona zawsze na końcu odpada :)
>>>
>>> czy jak nie zaliczę -
>> Ekhm... Od kiedy to nauczyciel zalicza? :)))
>>> bede mógł/musiał
>>> powtarzać te sprawdzające ćwiczenia ? :))))
>>>
>> Powtarzanie to problem ucznia,
>> nauczyciel tylko sprawdza
>> i wystawia oceny :)
>
> jakos dziwnie to odbierasz ?
>
Staram się tylko podążać za Twoim tokiem rozumowania/skojarzeń :)
Ale być moze odbieram dziwnie, bo ja w ogóle jakaś dziwna jestem :)
>
> Pomijając, że mylisz mnie z jakimś
> nauczycielem - jakies wspomnienia
> WF-mena na drążku ze szkoły ? :)))
> Zakładasz, że nauka to tresura
> a to przeciez nie tak.
>
O i widzisz, to są nieporozumienia wynikające z 'wolnej interpretacji' :)
Skąd przyszło Ci do głowy, że zakładam, iż nauka to tresura, heh? :) Jeśli
nauka zaczyna chociażby odrobinę przypominać tresurę, pora zmienic
nauczyciela... Chyba że ktoś w niej gustuje, ale nie o zboczeniach tu
mowa.
>
> Niepowodzenie
> ucznia to jednocześnie niepowodzenie
> nauczyciela :)))
>
Owszem, ale tak to postrzegają tylko dobrzy nauczyciele :)
>
>>> coraz ciekwaiej sie robi :)))
>> Jak to u psy.. psycho... Jak to na psp :)))
>
> aha :))))
>
>>> pokombinuj sama :))))))
>> Żebym tylko nie przekombinowała ;)
> jak sie nie przewrócisz to się nie nauczysz
> :)))))
>
Taa, no to się nie nauczę :P

--
Pozdrawiam,
M.

 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
02.01 Ikselka
02.01 Ikselka
02.01 Ikselka
02.01 zdumiony
02.01 Ikselka
02.01 intuicjonista
02.01 intuicjonista
03.01 Ikselka
03.01 intuicjonista
03.01 Ikselka
04.01 Fragile
04.01 intuicjonista
04.01 Fragile
04.01 intuicjonista
05.01 Fragile
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
Trump jak stereotypowy "twój stary". Obsługa iPhone'a go przerasta
Wspierajmy Trzaskowskiego!
I co? Jest wojna w Europie, prawda?
Sztuczna Inteligencja
Ucieczka z Ravensbruck - komentarz
I pod drzwiami staną i nocą kolbami w drzwi załomocą
Jesttukto?
?
Comprehensive Protection Guide with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Ultimate Performance Optimizer
IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Review and Tutorial
"Prawdziwy" mężczyzna.
Senet parts 1-3
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Polska [masowo - przyp. JMJ] importuje paprykę, a polska gnije na polach
Kol. sukces po polsku: polscy naukowcy przywracają życie morskim roślinom
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Medycyna - czy jej potrzebujemy?
Atak na [argentyńskie - przyp. JMJ] badaczki, które zbadały szczepionki na COVID-19
Xi Jinping: ,,Prognozy mówią, że w tym stuleciu istnieje szansa dożycia 150 lat"
Zbrodnia 3 Maja
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem