Re: Wiara i rodzina

Data: 2010-04-18 12:44:14
Temat: Re: Wiara i rodzina
Od: "Chiron" <e...@o...eu>

news:4setphj4lsgl.804ts1ebo358.dlg@40tude.net...

> Ludzie, którzy NOTORYCZNIE traktują nas JEDYNIE jako worki na WŁASNE
> sprawy
> i zwierzenia, nie są warci naszej przyjaźni, nie mamy zatem w stosunku do
> nich poczucia straty i kończymy znajomość sami. Oczywiście bez teatralnych
> gestów itp. Po prostu rozluźniamy stopniowo kontakty az do ich ustania. Bo
> po co one?

My tak nie uważamy...wiesz, ludzie mają swoje wady, zalety. My nie jesteśmy
lepsi od kogoś tylko dlatego, że dotarliśmy głębiej i poszliśmy dalej (jak
nam się zdaje). Pisałaś o kuzynce, która czuje Wasze ciepło rodzinne- i lubi
w nim przebywać. I my mamy kogoś podobnego (a nawet kilka osób). Ostatnio od
kilku lat przybyła nam taka znajoma- sama po przejściach, nie rozumie wcale,
co ją spotyka. Przychodzi do nas i mówi: "ja tu lubię być- bo u was jest
taka cudowna aura. Ja się tu ładuję". No miły komplement, i zapewne ona
sobie coś od nas bierze. Jednak ostatnio dowiedzieliśmy się, że zachowała
się w stosunku do nas...paskudnie. Nie obrażamy się- nawet nie robimy
wyrzutów. Rozmawialiśmy z żoną- zrobiło nam się jej autentycznie żal. Nadal
przychodzi, zwierza się, wypłakuje...no cóż- taką ma potrzebę. Jest samotna.
Odnosimy wrażenie, że chce nam o tym odpowiedzieć- zostawiamy jej na to
przestrzeń. Nam to do niczego nie jest potrzebne. Jej- pewno bardziej.
Zgadzam się z tym (sam to pisałem)- o czym pisze vonBraun w wątku dyskusji
glob- cb. Należy przyjść do drugiego człowieka z sercem, odrzucić własne
ego. Należy mieć w sobie dużo pokory- i trzeba stale kontrolować, co w nas
naprawdę siedzi, czym naprawdę się kierujemy- czyli: czy nie zaczyna górować
ego. Oczywiście- jeśli ta druga osoba jest w stanie wyjść do nas w ten sam
sposób- to wtedy jest to cudowne spotkanie ludzi:-). Jednak- jest to bardzo
rzadka rzadkość, niestety. Jednak- na drugą osobę i jej zachowanie nie mamy
wpływu. Na swoje- i owszem. Jeśli mamy w sobie sporo miłości, jesteśmy w nią
bogaci- możemy ją także obdarzyć innych. Ale tylko wtedy. No i oczywiście- z
podkreśleniem: MOŻEMY.:-)
Co w nas się zmieniło? Na początku naszej wspólnej drogi, porządkowania
naszego życia odrzucaliśmy my wielu znajomych, którzy tak naprawdę byli dla
nas wredni. Odrzucaliśmy- bo nie potrafiliśmy sobie z tym radzić. Dziś już
nam to nie robi problemu. Z czego oczywiście nie wynika, że równie radośnie
gościmy osobę tak naprawdę nam wrogą (bo zawistną) co osobę otwartą i
przyjazną:-)

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron