Re: Wiara najbliższa

Data: 2017-06-03 18:00:52
Temat: Re: Wiara najbliższa
Od: "Chiron" <c...@t...ja>

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> napisał w
wiadomości news:e2247668-eaaf-4311-a4e0-7f3c5c26fa59@googlegrou
ps.com...
W dniu sobota, 3 czerwca 2017 13:31:13 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> Buddyzm jest dużo bardziej godny szacunku niż taki hinduizm. Zwłaszcza
> dzięki mnichom takim jak w tej opowiastce. Niestety są tacy buddyści jak
> Krzewicki, którym nie wystarcza buddyzm w tradycyjnych wschodnich
> rejonach ale chciałby aby płomień buddyzmu ogarnął cały świat.

Buddyzm jest i był religią światową, więc twoje uwagi są nie na miejscu.
W Gandharze np. wyznawali go Grecy, którzy zanieśli go do Chin, Japonii
i nawet na wschodnie wybrzeża Ameryki Północnej, gdzie istniała w późnej
starożytności / wczesnym średniowieczu azjatycka kolonia Fusang, która
nie przyjęła się z podobnego powodu, jak kolonia Wikingów na Grenlandii.

Jaki procent ludzi go wyznaje?

Tylko wskutek istnienia mitraizmu jako zapory nie zawędrował na zachód przed
chrześcijaństwem.
Zupełnie pomijasz- po raz n-ty(!!!) Eleuzis, Drogi Panie. Wraz z całym
systemem religijnym, któe niosło ze sobą.

--
Chiron