Wiara najbliższa

111. Data: 2017-06-05 09:26:44

Temat: Re: Wiara najbliższa
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pinokio <p...@n...adres.pl> wrote:

> To nie ma nic wspólnego z tym, by podsłuchiwać tych, którzy cię
> obgadują. Można by się powiesić gdyby dość do wniosku jakim jestem
> beznadziejnym przypadkiem.
> A znasz bajkę o Żywej Wodzie? Tam należało zatkać sobie uszy by nie
> słuchać strachów. Kto im ulegał, ginął. Bardzo pouczająca historia, nie
> na darmo prosty ludek opowiadał ją swoim dzieciom.

Bingo. Bajki (i przysłowia) są mądrością narodów.

112. Data: 2017-06-05 10:32:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Bingo. Bajki (i przysłowia) są mądrością narodów.

Ciekawa jestem, czy w Europie zadziała mądrość bajki o rybaku i złotej
rybce w stosunku do roszczeń tzw. "uchodźców". O tyle mam wątpliwości, że
to jest rosyjska bajka. Nie europejska. Azjatycka.

113. Data: 2017-06-06 04:24:29

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.06.2017 o 05:49, j...@o...pl pisze:
> choc nie wiem, czy wiesz, ze istnieja co najmniej trzy poziomy Dobroci.

Jakie to poziomy?
Jacek, nie jestem zazdrosny Twoich objawień, jestem z nich dumny,
oczywiście zakładam że są prawdziwe.

114. Data: 2017-06-06 09:00:37

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.06.2017 o 20:01, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Gdyby np. CBA albo inna policja jawna tajna lub dwupłciowa podsłuchująca ich
> telefony zechciała mi za darmo przysyłać ich nagrania, to co miałbym przeciwko
> takiej przysłudze?

Lepiej "daj plonka" oszczercom zamiast ich "podsłuchiwać"

115. Data: 2017-06-20 22:02:59

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 6 czerwca 2017 04:24:27 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> Jakie to poziomy?
> Jacek, nie jestem zazdrosny Twoich objawień, jestem z nich dumny,
> oczywiście zakładam że są prawdziwe.

co ty wiesz pinokio o prawdziwosci?

to co ci w Pismach o swoim civi napisali?

zapytaj ich, czy cokolwiek czuli, czy tylko słowa usłyszane
lub widoki przekazane pisali.

o poziomach Dobroci pisalem juz wczesniej,
nie pamietam w ktorym dniu i kiedy.

nie, nie powiem, ze w nich wspoluczestniczylem,
ale czułem je; po prostu czułem Dobroci Dobroć.

wspoluczestnicze tylko w tej zwyklej Dobroci,
która nikogo wiecznie nie potępia, ani zabić nikogo wiecznie
nie pozwala; to mam w sobie chyba od zawsze.

jacek

116. Data: 2017-06-20 22:20:04

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.06.2017 o 22:02, j...@o...pl pisze:
> wspoluczestnicze tylko w tej zwyklej Dobroci,
> która nikogo wiecznie nie potępia, ani zabić nikogo wiecznie
> nie pozwala; to mam w sobie chyba od zawsze.

Głosisz apokatastazę?

117. Data: 2017-06-20 23:09:34

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 20 czerwca 2017 22:20:01 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> Głosisz apokatastazę?

nie, kochany pinokio. nic nie glosze, oprocz Boga.
i to tylko tyle, na ile Go znam.
oczywiscie chcialbym, aby wszyscy byli kiedys zbawieni,
bo jest to po prostu normalne.
moze inaczej: nikt nie ma prawa zabijac swiatow,
a one w kazdym z nas istnieja.
kazdy czlowiek i kazda istota jest tez takim wlasnie swiatem.
po prostu tak jest, ze jak ktos kogos zabija,
to te swiaty nikna.
a ja, znow po prostu, kocham zycie
i wszelkie przynalezne mu swiaty.
byc moze gorsze, ale byc moze lepsze, od tych naszych.

jacek

118. Data: 2017-06-20 23:18:41

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

znaczy, nawet nie wazne czy gorsze, czy lepsze.
najwazniejsze, aby istnialy.
najlepiej wiecznie.
i to jest wlasnie nadzieja, dobroc i milosc.
jednoczesnie.

jacek

119. Data: 2017-06-20 23:30:00

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora