Wiara najbliższa

21. Data: 2017-06-03 16:53:19

Temat: Re: Wiara najbliższa
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 3 czerwca 2017 16:29:13 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> Trójca - dowód że to religia nie wymyślona przez człowieka

Buddyzm i taoizm też nie:
https://en.wikipedia.org/wiki/Trikaya
https://en.wikipedia.org/wiki/Three_Pure_Ones
trzy elementy tych trójc mają analogie w chrześcijańskich 3 osobach.

Braministyczna Trimurti niestety już nie.

22. Data: 2017-06-03 16:55:41

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.06.2017 o 16:53, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Buddyzm i taoizm też nie:
> https://en.wikipedia.org/wiki/Trikaya
> https://en.wikipedia.org/wiki/Three_Pure_Ones
> trzy elementy tych trójc mają analogie w chrześcijańskich 3 osobach.

Trzy ciała Buddy i trzech bogów.
A nie Trójca gdzie mamy pozorny matematyczny paradoks 1=3

23. Data: 2017-06-03 17:05:47

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 3 czerwca 2017 16:55:41 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> Trzy ciała Buddy i trzech bogów.
> A nie Trójca gdzie mamy pozorny matematyczny paradoks 1=3

Ale funkcje identyczne.
Umysł wszystkich Buddów jest jeden i Tao jest jedno.
Jest więc postać absolutna (pierwotnego umysłu), z której emanują dwie
postaci: fizyczna, goszcząca w ciele ludzi i duchowa (powiedzielibyśmy na
zachodzie "egregor").

24. Data: 2017-06-03 17:39:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pinokio <p...@n...adres.pl> wrote:

> Trójca - dowód że to religia nie wymyślona przez człowieka

Wiara nie wymaga dowodów. Jednak kto chce podważać jej podstawy, zwłaszcza
naukowo, powinien dysponować dowodami. Tzn ja chętnie zobaczę dowód - np.
nieistnienia Boga :-))

25. Data: 2017-06-03 17:44:18

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

> On akurat zbytnio się swemu narodowi nie przysłużył, nie bardzo go
> poważam.

Dlaczego?

--
Chiron

26. Data: 2017-06-03 17:52:02

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> napisał w
wiadomości news:0bae5a81-c847-4cdc-af4e-2cc4717dfe13@googlegrou
ps.com...
W dniu sobota, 3 czerwca 2017 08:02:32 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
> Użytkownik "pinokio" <p...@n...adres.pl> napisał w wiadomości
>
> Bardzo podobną odpowiedź usłyszałem na spotkaniu z Dalaj Lamą Tybetu
>
> --
> Chiron

Dlatego, że nie prowadzili tam misji.
Inaczej powiedziałby mnich zakładający wspólnotę.
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

Mistyków chrześcijańskich swoją drogą czytałem, ale z punktu tego miejsca,
w którym znajdowałem się podczas ich lektury, uznawałem ich i uznaję jako
nauki prowizoryczne, do tego raczej mało interesujące, z niską "stopą
zwrotu"
i stosujące drogę wysoce okrężną zamiast prostej ścieżki.

Poza tym sprzeczne z drogą konkretnego środowiska, z którym się związałem.
Nie da się być dobrym jego reprezentantem profesjonalnym i chrześcijaninem
jednocześnie, a buddystą już się da. Zbyt dużo przeciwwskazań na punkt
startu.

=======
Buddysta- jak wiesz- czci demony. Trudno więc być (z punktu widzenia
chrześcijanina) dobrym katolikiem i buddystą jednocześnie. Tak, wiem,
linkowałeś tu, że w kilku miejscach kultu chrześcijańskiego były figury
diabła- obserwującego ludzkie grzechy. No ale daj pan żyć- nikt tego diabła
nie czcił i szybko tego też zakazano.

--
Chiron

27. Data: 2017-06-03 17:54:53

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> napisał w
wiadomości news:0bdedd1f-feec-434f-9e39-bce5928049f5@googlegrou
ps.com...
W dniu sobota, 3 czerwca 2017 11:42:52 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki
napisał:

> Kiedy jest to granfalon mojej aktywności ;)
PS. Tzw. sztandar/marka rozpoznawcza.

I niby rozumiesz, a jednak starasz się nie pamiętać o tym, że
chrześcijaninem to Ty będziesz całe życie. Żebyś nie wiem jak się starał.
No- chyba, że osiągniesz Satori. :-)

--
Chiron

28. Data: 2017-06-03 17:57:34

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie, a tamtego mnicha stać było aby uszanować chrześcijaństwo

Bo to był buddysta. Jakub to chrześcijanin z krwi i kości- udający buddystę

--
Chiron

29. Data: 2017-06-03 17:59:04

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

=======
> [...]
> diabła- obserwującego ludzkie grzechy. No ale daj pan żyć- nikt tego diabła

Bzdura - buddysta nie czci demonów, on je sobie za pomocą zręcznych środków
podporządkowuje i związuje. Może pozorować tymczasowo ich cześć, robiąc
różne podchody aż do ich związania.

Co buddysta czci naprawdę, to tylko buddów i zaawansowanych bodhisattwów, nie
wolno mu mieć trwałego schronienia poza nimi w światowych bóstwach.

30. Data: 2017-06-03 18:00:52

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> napisał w
wiadomości news:e2247668-eaaf-4311-a4e0-7f3c5c26fa59@googlegrou
ps.com...
W dniu sobota, 3 czerwca 2017 13:31:13 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> Buddyzm jest dużo bardziej godny szacunku niż taki hinduizm. Zwłaszcza
> dzięki mnichom takim jak w tej opowiastce. Niestety są tacy buddyści jak
> Krzewicki, którym nie wystarcza buddyzm w tradycyjnych wschodnich
> rejonach ale chciałby aby płomień buddyzmu ogarnął cały świat.

Buddyzm jest i był religią światową, więc twoje uwagi są nie na miejscu.
W Gandharze np. wyznawali go Grecy, którzy zanieśli go do Chin, Japonii
i nawet na wschodnie wybrzeża Ameryki Północnej, gdzie istniała w późnej
starożytności / wczesnym średniowieczu azjatycka kolonia Fusang, która
nie przyjęła się z podobnego powodu, jak kolonia Wikingów na Grenlandii.

Jaki procent ludzi go wyznaje?

Tylko wskutek istnienia mitraizmu jako zapory nie zawędrował na zachód przed
chrześcijaństwem.
Zupełnie pomijasz- po raz n-ty(!!!) Eleuzis, Drogi Panie. Wraz z całym
systemem religijnym, któe niosło ze sobą.

--
Chiron

Humusy i brody.
Syndrom Amelii