Re: Wiata na drzewo - jak podejść do tematu?

From: Fieta <m...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Wiata na drzewo - jak podejść do tematu?
Date: Sat, 26 Sep 2009 22:28:28 -0700 (PDT)

On 25 Wrz, 08:59, "wolim" <n...@t...pisz> wrote:
> Witam.
>
> Planuję w najbliższym czasie postawić sobie wiatę na drzewo. Ponieważ
> zostało mi sporo dachówek z domu, to chcę je wykorzystać na wiatę.
>
> Wiata ma być w kształcie prostokąta - szeroka na ok. 2 metry i głęboka na
> dwie dachówki Brassa (ok. 60 cm), tak aby weszły dwa rzędy klocków do niej.
>
> Myślę sobie, że wkopię 4 słupy drewniane (stęple - które zostały mi z
> budowy). Od góry przykręcę do tego dwie łaty - do krótszych boków i na te
> łaty przykręcę 3 łaty po długości, na które położę dachówki. Ewentualnie
> [...]

Jeżeli drewno nie jest impregnowane ciśnieniowo (a stemple pewnie nie
są), lepiej żeby nie miały kontaktu z ziemią. Zabetonowanie
rzeczywiście działa, ale tylko wtedy, kiedy impregnacja jest uczciwa i
klasy IV (mój klient robi tak od ponad 30 lat i nie ma reklamacji).
Gdybym ja to robił, zabetonowałbym coś stalowego w ziemi, do tego
dopiero przyśrubował drewno tak, żeby pozostawało kilka centymetrów
nad gruntem. Co do słupków stalowych: można kupić słupy drewniane
puste w środku, nakładasz je na stalowe i masz słup drewniany ładny z
rdzeniem stalowym mocnym...

pzdr, mf