Re: Wiatr i modrzew

From: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Wiatr i modrzew
Date: Wed, 09 Apr 2003 14:50:37 GMT

<l...@w...pl> wrote in message news:7b02.000006d9.3e93ce82@newsgate.onet.pl...
> Mam pięknego, gestego modrzewia rosnącego średnio 1m rocznie (ma już jakieś
> 5m). Mam również piekielne wiatry wiejące od łąki. Efekt - modrzew jest tak
> krzywy, że zastanawiam się ile jeszcze będzie rósł. Nie ma już możliwości
> podpierania go czy prostowania. Sąsiedzi radzą ściąć mu czubek aby więcej nie
> rósł. A może się jednak nie złamie ani nie przewróci pod naporem wiatrów? Nie
> chcę kaleczyć drzewa "dla jego dobra". Czy ktoś ma doświadczenie w tej sprawie?

Kiedys wiatry ustawicznie przekrzywialy mi klon. Mial wtedy chyba ze 3 metry.
Podwiazalem go (sznurek do drzewa przywiazany przez oslonke plastikowa,
zeby drzewa nie poranil, a z drugiej strony do kolka w ziemi). Po paru latach
klon pdrosl, ustabilizowal sie i rosnie juz bez problemow.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz