WikiKuchnia.org - otwarta książka kucharska

31. Data: 2006-06-05 15:50:03

Temat: Re: WikiKuchnia.org - otwarta książka kucharska
Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
news:e61ih7$kr5$2@atlantis.news.tpi.pl...

> ???

Musi to byc AUTORSKA i UNIKALNA całość. Trudno zrobic przepis autorski na
ugotowanie ryżu. Wiele też nie ma oznaczonego autora, bo trudno udowodnić,
żeby ktoś był autorem przepisu na krupnik.

Najłatwiej udowodnić to przy autorskich drinkach, ale wiekszość dań z
"kuchni codziennej", jest poza zapisami prawa autorskiego.

DJD

32. Data: 2006-06-05 15:56:56

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin napisał(a):
> Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
>
> O ile przepis jest chroniony. A wiekszość nie jest.

Wydrukowane?
Zawsze, co najmniej 50 lat.
pozdr. Jerzy

33. Data: 2006-06-05 15:58:19

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin napisał(a):
> [...]
>
> Najłatwiej udowodnić to przy autorskich drinkach, ale wiekszość dań z
> "kuchni codziennej", jest poza zapisami prawa autorskiego.

No cóż, laik jesteś, obyś miał szczęście w życiu.
pozdr. Jerzy

34. Data: 2006-06-05 16:11:55

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wydrukowane?
> Zawsze, co najmniej 50 lat.

O ile sa dziełem autorskim. O tym piszę własnie.

Hm... może się rozmijamy dlatego, ze ja "fuzion" i innych wymyslanych
obecnuie bzdur nie uznaję, preferując kuchnie tradycyjną, gdzie prawo
autorskie nie sięga.

DJD

35. Data: 2006-06-05 16:13:29

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No cóż, laik jesteś, obyś miał szczęście w życiu.

Komentarz jak komentarz, co nie zmienia faktu, że prawo autorskie obejmuje
dzieła autorskie. A zatem przepis musi byc dziełem autorksim. Do nowomodnych
pomysłów typu "fuzion" czy inszych paskudztw może sie to i sprawdza, ale nie
do tradycyjnych przepisów.

DJD

36. Data: 2006-06-05 16:26:36

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin napisał(a):
> [...]
> pomysłów typu "fuzion" czy inszych paskudztw może sie to i sprawdza, ale nie

Się mylisz.
pozdr. Jerzy

37. Data: 2006-06-05 16:51:47

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Się mylisz.

Ty się mylisz. prawo autorskie chroni tylko dzieła autorskie, a nie
wszystko, co wydrukowane.

A jesli uważasz, ze masz rację, to bądź łaskaw napisac coś więcej.

DJD

38. Data: 2006-06-05 19:30:30

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le lundi 5 juin 2006 ŕ 17:50:03, dans <e61jn1$m2f$1@news.onet.pl> vous écriviez :

> Musi to byc AUTORSKA i UNIKALNA całość. Trudno zrobic przepis autorski na
> ugotowanie ryżu.

Wbrew pozorom, bardzo latwo. Wystarczy opisac wlasnymi slowami.

> [...]

> Najłatwiej udowodnić to przy autorskich drinkach, ale wiekszość dań z
> "kuchni codziennej", jest poza zapisami prawa autorskiego.

Prawem autorskim objete sa teksty, a nie dania.

Ewcia

--
Niesz

39. Data: 2006-06-05 19:53:03

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości

> Le lundi 5 juin 2006 ŕ 17:50:03, dans <e61jn1$m2f$1@news.onet.pl> vous
> écriviez :

> Wbrew pozorom, bardzo latwo. Wystarczy opisac wlasnymi slowami.

Ale ten opis musi być unikatowy. Nic w stylu "Wziąć ryż i zalać wodą". To
tez opisałem własnymi słowami, a tego prawo autorskie nie obejmuje.

No, ale gdy ktos to opisze np. wierszem... to owszem, zgadzam sie
całkowicie.

> Prawem autorskim objete sa teksty, a nie dania.

Owszem - jw. Napisałem, ze łatwo jest przy drinkach, bo jesli ktos jest
autorem receptury i ja opisał, to ma do tego niezbedny wkład własny.

Ale owszem, można każde danie np. opisac wierszem. I prawo autorskie bęzie
to chronic. Ale tez IMHo zbytnio sie to do ksiązki kucharskiej typu wiki nie
nadaje.

DJD

KTO MA MALO SOLI?
czysta woda