Wino - "zawiera siarczyny"

1. Data: 2006-05-24 19:30:42

Temat: Wino - "zawiera siarczyny"
Od: MikroBajt <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

kupiłem ostatnio buteleczkę
zachodzę do domu, wczytuję się
a tu na samym dole dopisek: "Zawiera siarczyny" :(

Ktoś fachowo mógłby się wypowiedzieć nt.
Może każde wino zawiera te "cuda"
a tylko nie piszą
(W kazdym razie skojarzyło mi się to w winem marki "Wino" ;)

Czy jest jakaś gwarancja, że jak nie ma tego dopisku
to dany napój nie zawiera ich?
Jak to sprawdzić, jak kupować??

PS.
Smakuje nie najgorzej ;)

2. Data: 2006-05-24 19:50:09

Temat: Re: Wino - "zawiera siarczyny"
Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MikroBajt" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> (W kazdym razie skojarzyło mi się to w winem marki "Wino" ;)
>
> Czy jest jakaś gwarancja, że jak nie ma tego dopisku

Wymóg unijny.
Większość ogromna win i to całkiem niezłych zawiera. Jak nie ma dopisku, to
nie znaczy, że nie zawiera.
Dodatek ma na celu zatrzymanie fermantacji.
To stara sprawdzona metoda francuskich winiarzy ;)
Pij bez obaw.
Pozdrawiam, Agata

3. Data: 2006-05-24 20:23:23

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"MikroBajt" <m...@o...pl> wrote in message
> kupiłem ostatnio buteleczkę
> zachodzę do domu, wczytuję się
> a tu na samym dole dopisek: "Zawiera siarczyny" :(

Poszukaj w archiwum tej grupy - temat juz sie pojawil i zostal opukany.

4. Data: 2006-05-24 23:06:46

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (W kazdym razie skojarzyło mi się to w winem marki "Wino" ;)
>
> Czy jest jakaś gwarancja, że jak nie ma tego dopisku

Są to tradycyjne konserwanty - dużo ich w winach Bordeaux.
Takie wina pije się po godzinnym wietrzeniu pozostawiaj ąć w otwartej
butelce, lub przelewając do karafki, jeżeli mocno zasiarczone to nawet kilka
razy...
Inaczej wątroba...
Obecnie tylko tradycyjne wina są zasiarczone, większość konserwuje się przez
dodanie spirytusu. do mocy około18-20%.

5. Data: 2006-05-25 08:16:47

Od: Kyllyan <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Zawiera siarczyny"
Wszytkie "prawdziwe" wina je zawierają."Od zawsze" siarkuje się beczki,
butelki i wszelkie narzędzia używane przy produkcji wina, aby zabić
wszelkie drobnoustroje, które mogłyby zepsuć wino. Tradycyjnie robiło
sie to paląc siarkę.

ps.Dodawanie siarczynów by przerwać fermentację i konserwowanie
"wina" spirytusem stosuje sie przy prodykcji napojów
winopodobnych typu "patykiem pisane" ;)

--

Sławomir J Marusiński
Gdańsk

6. Data: 2006-05-25 08:39:41

Od: "yuras" <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MikroBajt" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> kupiłem ostatnio buteleczkę
> zachodzę do domu, wczytuję się
> a tu na samym dole dopisek: "Zawiera siarczyny" :(
A ciagle sie zastanawiam dlaczego mam takie dziury na butach :-)))
juras

7. Data: 2006-05-25 10:07:36

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kyllyan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
butelki i wszelkie narzędzia używane przy produkcji wina, aby zabić
wszelkie drobnoustroje, które mogłyby zepsuć wino. Tradycyjnie robiło

ps.Dodawanie siarczynów by przerwać fermentację [...] stosuje sie przy
prodykcji napojów
winopodobnych typu "patykiem pisane" ;)

Nieprawda :)
Pozdrawiam, Agata

--

Sławomir J Marusiński
Gdańsk

8. Data: 2006-05-25 10:08:35

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gusiek" <a...@W...onet.pl> wrote in message

> [...]
> sie to paląc siarkę.
>
> ps.Dodawanie siarczynów by przerwać fermentację [...] stosuje sie przy

Prawda - choć zakazane...

9. Data: 2006-05-28 05:49:03

Od: "Shivman" <s...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał w

> "MikroBajt" <m...@o...pl> wrote in message
> Obecnie tylko tradycyjne wina są zasiarczone, większość konserwuje się
przez
> dodanie spirytusu. do mocy około18-20%.

Pierwszy raz słyszę o winie które by miało 20%
Shivman

10. Data: 2006-05-28 06:31:33

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Shivman" <s...@e...pl> wrote in message
> Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał w

> przez
>>
> Pierwszy raz słyszę o winie które by miało 20%
> [...]

Słusznie, najmocniejsze wino naturalne może osiągnąć do 16% alkoholu.
Wyższego "procentu" drożdże nie wyciągną - umierają.

Zdrowe odzywianie
kuchenne patenty cd
kupilam zielone szparagi i co dalej?
pierś kurczaka poraz setny, ale proszę o pomoc
sałatka z fetą i mandarynkami?