Winogron

21. Data: 2003-07-06 13:57:38

Temat: Re: Winogron
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message
news:be8tm0$rfd$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Hejka. Ja nie jestem Dirka lecz Dirko. Juz trzecia osoba źle odmienia
> mój nick. :-( Lepiej nie odmieniać wcale. ;-) Przecież to proste - Dirko
> odmienia się jak okno, dziecko czy podobny rzeczownik rodzaju nijakiego.

Nie jestem przekonany. Nick chyba powinien odmieniac sie wedlug tych
samych regul co nazwisko? Jesli brac za wzor "dziecko", to bedzie:
Dirko, Dirka, Dirku, Dirko, Dirkiem, o Dirku, Dirko.
Ale wedlug regul dotyczacych nazwisk (za Szoberem [1]) albo traktujemy
je jako polskie przyswojone lub slowianskie i wtedy bedzie:
Dirko, Dirki, Dirce, Dirkę, Dirką, o Dirce, Dirko.
Jesli traktujemy je jako obce nieslowianskie, to bedzie:
Dirko, Dirka, Dirkowi, Dirka (Dirko), Dirkiem, o Dirku, Dirko.

Jak widac, piszac
Piotr po prostu wybral wariant swojski.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

[1] S. Szober, Slownik Poprawnej Polszczyzny, PIW 1963, str. 311

22. Data: 2003-07-06 14:17:12

Temat: Re: Do Dirka- kto nie chce niech nie czyta.
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Siciarski" <p...@r...pl> wrote in message

> W tej chwili nie wiem też czy faktycznie chcesz się wgłębiać we "wnikanie"
> zw.chem. do rośliny, czy faktycznie udowodnić mi, że roślina jest jednym
> nierozłącznym organizmem, który w jakimś miejscu ma centralny system
> zarządzający działaniem np. liścia i korzenia.

A jesli jest to jeden nierozlaczny (chyba, ze za pomoca sekatora) organizm,
ktory nie ma centralnego systemu zarzadzania?

Pozdrowienia,
Michal

23. Data: 2003-07-06 15:24:43

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:mVVNa.383222$VP.56789672@twister.neo.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> [...]
> Jesli traktujemy je jako obce nieslowianskie, to bedzie:
> Dirko, Dirka, Dirkowi, Dirka (Dirko), Dirkiem, o Dirku, Dirko.

Hejka. Wszystko, tylko nie Dirce (jak Irce). To imię obce,
niesłowiańskie, więc Dirkowi. :-)
Pozdrawiam odmieniony Ja...cki

24. Data: 2003-07-06 15:26:10

Temat: Odp: Do Dirka- kto nie chce niech nie czyta.
Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:

> A jesli jest to jeden nierozlaczny (chyba, ze za pomoca sekatora)
organizm,
> ktory nie ma centralnego systemu zarzadzania?

Ależ jest rozłączny! mówię o tym od początku.
Czy mówię aż tak niezrozumiale?

Odcinasz gałąź, ukorzeniasz i masz nową roślinę, ponieważ roślina to zbiór
odrębnych komórek.

Wycinasz człowiekowi np.jelito i z jelita tego nie odtworzysz człowieka.
Organizm człowieka jest nierozłączny, bo komórki połączone są w tkanki,
tkanki w układy a układy w jeden _nierozłączny_ organizm.

Pozdrawiam, coraz bardziej zrezygnowany:-)
p...@r...pl

25. Data: 2003-07-06 15:28:41

Temat: Odp: Winogron
Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:be98u0$t4k$...@n...news.tpi.pl...
> W wiadomości news:be8mb7$oel$6@atlantis.news.tpi.pl Piotr

> Hejka. Myślałem, że dla takiego eksperta nie stanowi to problemu. ;-)
> Ale skoro nie wiesz. :-)

:-)))
A jednak podśmiechujki.
To dobrze, że nie jesteś śmiertelnie poważny:-)

Dobrze wiesz, że chodziło mi o to abyś przeczytał to co poniżej:

> [...]
> np. w przypadku skaleczenia organów roślinnych; komórki w miejscu
zranienia
> zaczynają się dzielić, bowiem zostaje zniesiona blokada genów, dzięki
czemu
> wracają one do stanu embrionalnego. W wyniku podziału komórek wytwarza się
> początkowo kallus, składający się z niezróżnicowanych komórek, który
> zasklepia ranę. Następnie rozpoczynają się na nowo procesy różnicowania i
> następuje regeneracja (odtworzenie) utraconych tkanek lub nawet całych
> organów. Niektóre komórki wykazują nawet zdolność do totipotencji.

A jakie wysnuwasz wnioski? Prócz ogrodniczego rozmnażania.
Każda roślinna komórka może żyć oddzielnie?
Czy zdolność tworzenia kalusa wynika z właściwości rośliny jako ogranizmu?
tzn. czy tworzenie kalusa jest funkcją rośliny? czy komórki?

> Jakie znaczenie dla nas ogrodników ma zdolność roślin do regeneracji
nie
> muszę Ci chyba wyjaśniać. :-)

:-)))) No nie:-)))
Chyba, że coś nowego możesz mi powiedzieć:-)))

Pozdrawiam
p...@r...pl

26. Data: 2003-07-06 15:50:36

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Siciarski <p...@r...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:be9f84$752$...@a...news.tpi.pl...

> Wycinasz człowiekowi np.jelito i z jelita tego nie odtworzysz człowieka.

Z jelita to nie wiem. Ale widywałem jegomości, którzy zdawali sie być
oddtworzeni z zupełnie innch części ciała. :-))
Pozdrawiam :-)
Janusz

27. Data: 2003-07-06 15:52:02

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Siciarski <p...@r...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:be9f84$752$...@a...news.tpi.pl...

> Pozdrawiam, coraz bardziej zrezygnowany:-)

Ależ nie rezygnuj. Jak na sezon ogórkowy to zupełnie niezła dyskusja.:-)))
Pozdrawiam ;-)
Janusz

28. Data: 2003-07-06 15:52:51

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:be98nj$sic$1@nemesis.news.tpi.pl Piotr Siciarski

> Ja mam wrażenie Dirko, że piszę w innym języku niż Ty mnie czytasz.
> Nie mam zamiaru czegokolwiek Ci publicznie udowadniać (co chyba
> sugerowałeś w którymś poście).
> Nie chciałbym być także Dziadem, do którego obraz przemawia
> podśmiechujkami, kiedy mu się zachce.

Hejka. Ty pytasz, ja odpowiadam, mimo że wiem, iż nie chodzi Ci o
uzyskanie odpowiedzi, ale żeby obnażyć moją niewiedzę.
Jak wypisujesz bzdury, to trudno zachować olimpijski spokój, bo rośliny,
to organizmy żywe stanowiące całość (czy ja coś pisalem o centralnym
ośrodku), rośliny nie wytwarzają kapeluszy, nie zawierają też rośliny krwi
ani limfy a i ciśnienie onkotyczne najprawdopodobniej nie jest pojęciem z
fizjologii roślin lecz zwierząt.
W swoich postach, a szczególnie w tym, który napisałeś do mnie
prywatnie, dajesz do zrozumienia, jak nisko cenisz czyjś intelekt i zdolność
percepcji wiedzy, którą Ty posiadłeś. Mało tego, może nie zdajesz sobie z
tego sprawy, ale ton i treść twoich wypowiedzi jest obraźliwy. Mając taki
stosunek do innych trzeba samemu być bezbłędnym a tłumaczenie, że palce Ci
szybciej piszą niż pomyśli głowa jest żałosne.
Kończmy to przedstawienie.
Pozdrawiam finalnie Ja...cki

29. Data: 2003-07-06 15:54:40

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może mi powiesz np. coś na temat apogamii u Okrzemek, lub co to są
> hormogonia, albo heterocysty?
> Jak wygląda przewodzenia subst. mineralnych u roślin plechowatych?
> Czy wg Ciebie z pojedyńczej komórki rośliny (eksplantat z liścia) można
> odtworzyć roślinę osiową za pomocą auksyn i cytokinin? i o czym to
świadczy?

Panowie, błagam, najgorsze przeżycia szkolne na lekcjach biologii mi się
przypominają:-(
Nie wystarczy już????

Ja całkiem poważnie z tą biologią.

Pozdrawiam, Basia.

30. Data: 2003-07-06 16:13:05

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

(...)
> Panowie, błagam, (...)
> Pozdrawiam, Basia.

To może dla rozładowania sytuacji jeszcze nie dramatycznej, jakis przepis
kulinarny Ćwierciakiewiczowej.

Bierze sie chleb do gęby
I kładzie się miedzy zęby,
Potem się gęba rucha,