Woki, frytkownice i inne...

1. Data: 2002-01-10 11:04:26

Temat: Woki, frytkownice i inne...
Od: j...@g...pl (Adam Jarosz) szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj wybralismy sie z moja lepsza polowa do Makro
w celu nabycia frytkownicy. Po obejrzeniu co bylo do
obejrzenia (kilka modeli) naszly nas watpliwosci typu:
1. Gdzie to w kuchni upchnac?
2. Zrobimy kilka razy fryty a potem bedzie stalo
3. Czy to w ogole ekonomiczne jest?
i inne.

W rezultacie odeszlismy z niczym.
Teraz pytanie mam takie: Co wlasciwie warto do
kuchni kupic oprocz typowego, prostego robota -
miksera ktory niewatpliwie sie przydaje?

Ktos gotuje w kombiwarze? Szybkowarze? Uzywa
malakserow i innych takich (nawet nie wiem jak to sie
nazywa)?

Dla ulatwienia dodam ze preferujemy kuchnie lekka,
troche miesna, z mala iloscia tluszczow (z wyjatkiem
mojej golonki od czasu do czasu ;)), nieco
eksperymentalna i co najwazniejsze - szybka.

Sa jakies urzadzenia ktorych uzywacie czesto?

Pozdrawiam,

______________
Adam Jarosz
www.adam33.net

1. Data: 2002-01-10 11:41:37

Temat: Re: Woki, frytkownice i inne...
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Adam Jarosz <j...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:009f01c199af$af399e80$6...@p...frk.pl.
..

> Sa jakies urzadzenia ktorych uzywacie czesto?

Toster, frytkownica! Czesto, bardzo lubimy grzanki i frytki. Wcale nam sie
nie nudzą.

Mamy tez gofrownicę i kombiwar, ale prawie ich nie używamy. szczególnie tej
biednej gofrownicy.

Jest mikrofalówka, bardzo praktyczna do podgrzewania posiłków.

Wkn

1. Data: 2002-01-10 12:02:31

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adam Jarosz" <j...@g...pl> wrote in message

> Sa jakies urzadzenia ktorych uzywacie czesto?

Toster a wlasciwie sandwich(er) czy jak to sie tam nazywa - taki co zapieka
dwie kanapki z wkladka.
Oraz sokowirowka, ale ta uzywana jest zrywami, czyli stoi nietknieta przez 2
m-ce a potem prze nastepny miesiac uzywam prawie codziennie.

Asia

1. Data: 2002-01-10 12:14:39

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Jarosz" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> Wczoraj wybralismy sie z moja lepsza polowa do Makro
> w celu nabycia frytkownicy. Po obejrzeniu co bylo do
> obejrzenia (kilka modeli) naszly nas watpliwosci typu:
> 1. Gdzie to w kuchni upchnac?

Najtrudniej jest upchnąć wok... Strasznie duże, a nie używa się
codziennie...

> 2. Zrobimy kilka razy fryty a potem bedzie stalo

Nie mam frytkownicy... Jak mnie najdzie na frytki to kupuję Avico takie
tylko do porządnego odgrzania w piekarniku... (Tylko jeść je trzeba super
gorące, bo jak zaczynają stygnąć, to ten tłuszcz, którym są nasączone staje
się obrzydliwy w smaku)

> 3. Czy to w ogole ekonomiczne jest?

Jedzenie to ma być smaczne, a nie ekonomiczne... Jasne jest że frytownica
żre prąd, a prąd jest droższy od gazu, więc lepsza patelnia... ;-)))
Moja kuzynka we frytownicy smaży kawałki kurczaka w panierce - ona robi
takie w głębokim oleju z panierką...

> W rezultacie odeszlismy z niczym.
> Teraz pytanie mam takie: Co wlasciwie warto do
> kuchni kupic oprocz typowego, prostego robota -
> miksera ktory niewatpliwie sie przydaje?

Mam bardo fajne i malutkie urządzonko, które jak dostałam (mąż mi kupił) to
się wkurzyłam, ze po co mi takie coś, ale potem się zachwyciłam...
Elektryczny otwieracz do konserw...

> Ktos gotuje w kombiwarze? Szybkowarze? Uzywa
> malakserow i innych takich (nawet nie wiem jak to sie
> nazywa)?

Szybkowar miałam kiedyś, ale aluminiowy i przestałam go używać jak
poczytałam o aluminium... To bardzo ułatwiało robienie pysznej wołowinki,
lub żołądków drobiowych.... znaczy skracało w bardzo istotny sposób czas
gotowania...
Kombiwaru chyba nie warto mieć - szczególnie jeśłi się planuje jakieś
remonty w kuchni lub nową kucnie i wtedy należy się zaopatrzyć w piekarnik
elektryczny z termoobiegiem... (polecam)

> Sa jakies urzadzenia ktorych uzywacie czesto?

Maszynka elektryczna do mielenia mięsa... Szczególnie przydatna jak się robi
makowiec i trzeba zmielić mak... Bo odrobinę mięsa na kotlety to ciach i
ręczną zmielisz (jeśli nie jest żylaste za bardzo) Ale od maku to ręka
odpada...
Aha do maszynki do mięsa są takie przystawki do tarcia warzyw (znaczy tarki
takie jak na korbkę i to skutecznie zastępuje połowę funkcji malaksera...
(jestem posiadaczką malaksera, ale używam go głównie do pokrojenia na drobno
obieranych jabłek na szarlotkę - używając noża do krojenia ziemniaków na
frytki... Kiedyś sprawdziłam, ze nie nadaje się prawie do niczego więcej...
Bo miał się nadawać do rozdrabniania mięsa na kotlety mielone, ale się moim
zdaniem nie nadaje... Ciasta też nie wyrabia tak jak trzeba... He... Może
nowsze modele potrafią, ale już się zraziłam...
N iedługo będę musiała kupić nowy mikser, bo mój 15 letni już jest w stanie
rozpadu ale zastanawiam się mocno, czy próbować kupić robota, co to będzie
stał na stałe na wierzchu - takie duże wielofunkcyjne, coś, czego już nie
bardzo mam gdzie schować, czy taki sam mały ręczy mikserek...

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-01-10 13:14:16

Od: "Asia Slocka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Jarosz"

> Ktos gotuje w kombiwarze?
Ja piekę wszystkie ciasta w kombiwarze, robię tam lazanię
i zapiekanki.Generalnie robi za mały, bardziej ekonomiczny
piekarnik (duży piekarnik sobie stoi i ładnie wygląda;-))

>Szybkowarze?
Pyyyyszne zupy. Składniki nie tracą nic ze swojego aromatu, jak to się
dzieje
w garnkach.

> Sa jakies urzadzenia ktorych uzywacie czesto?
Mikser, kombiwar, toster, a w lecie (nie wiem jak to się
nazywa) - taki dołączony do całego robota kuchennego, dzbanek
z obrotowymi nożykami, którym można robić świetne koktajle owocowe.

Asia Słocka

1. Data: 2002-01-10 13:15:46

Od: "taxi1" <t...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mojej golonki od czasu do czasu ;)), nieco
> eksperymentalna i co najwazniejsze - szybka.
>
> Sa jakies urzadzenia ktorych uzywacie czesto?

Bardzo przydatny ciśnieniowy ekspres do kawy. Frytkownica - wspaniały zakup.
Robię w niej frytki z czosnkiem (korsykańskie), mielone sznycelki,
kurczaczki i kilka jeszcze innych fajnych rzeczy... Krajalnica do chleba i
wędlin, czajnik bezprzewodowy, toster, gofrownica (napadowo), to coś, co
robi sandwicze. Niezbędnie potrzebna jest kuchenka mikrofalowa.
Bardzo chętnie bym posiadał taki piekarnik z termoobiegiem, ale już go nie
zmieszczę (mam piekarnik elektryczny w kuchence Amica). Takie duże,
wielofunkcyjne roboty nie są zbyt praktyczne. Zresztą, zgodnie z jakimś tam
spotem reklamowym: "jeżeli coś jest do wszystkiego, to znaczy, że jest do
niczego".
Pozdrawiam.
PS.
Uwielbiam golonkę od czasu do czasu :)))

1. Data: 2002-01-10 13:19:37

Od: "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mojej golonki od czasu do czasu ;)), nieco
> eksperymentalna i co najwazniejsze - szybka.
>
> Sa jakies urzadzenia ktorych uzywacie czesto?

Najpotrzebniejszy z tego typu urządzeń co wymieniłeś, to robot
wieloczynnościowy. Stoi mi na wierzchu i absolutnie zdaje egzamin.Od
przyrządzania mięsa, poprzez surówki, aż do ciast. Co do innych nie mam
zdania, bo ich nie posiadam i nie odczuwam braku.
Pozdrawiam Ramzes.

1. Data: 2002-01-10 13:21:12

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "taxi1" <t...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> gofrownica (napadowo), to coś, co
> robi sandwicze.

To coś to trzeba kupić dwa w jednym - wtedy się wymienia wkładki, a ponieważ
są wymienne to są zdejmowalne, więc łatwo się myją...

1. Data: 2002-01-10 15:01:52

Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>miksera ktory niewatpliwie sie przydaje?
>
>Ktos gotuje w kombiwarze? Szybkowarze? Uzywa
>malakserow i innych takich (nawet nie wiem jak to sie

Ja uprawiam kuchnie podobna - lekka, sporo wloskich dan.
Przy czy pieke tez ciasta, lubie tarty i quiche, pizze, drozdzowe pierogi i
inne , ale tez pieczone.
Uzywam robota do wszytskiego - MutiRob Zelmera - uwazam, ze:
1. nie zajmuje za duzo miejsca - stoi w roku blatu
2. nie jest klopotliwy - myje wszystko w zmywarce (oprocz jednej malej czesci,
di ubijania piany, ktorej nie wolno pod biezaca woda)
3. ulatwia zycie - zagniatam w nim wszelkie ciasta - drozdowe, kruche,
polkruche, na pierogi, miele mieso, robi sok (i marchew, i pomarancze), sieka
warzywa, miele ziemniaki na placki. Wszystko , szybko i dobrze:)))

Poza tym uzywam:
1. piekarnika z bajerami (termoobieg, pizza, gril, grzalki dolne i gorne)
2. tostera
3. czajnika
4. ekspresu

I wedlug mnie to wystarczy:))))