cannelonni

1. Data: 2002-01-09 22:53:07

Temat: cannelonni
Od: "Nazgul" <n...@p...gery.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam poszukuje ciekawych przepisów na cannelloni

pozdrawiam

Tomek

1. Data: 2002-01-10 00:04:09

Temat: Re: cannelonni
Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-01-10 07:38:36

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nazgul" <n...@p...gery.pl> wrote in message
> witam poszukuje ciekawych przepisów na cannelloni

Witaj! Wklejam posta, ktorego wyslalam dosc dawno, a przepis wyprobowany i
pyszny.
"Na 4 osoby:
16 cannelloni - ugotowac
50 dag botwinki lub szpinaku
2 lyzki masla
3 obrane, posiekane szalotki
3 lyzki slodkiej smietany
3/4 filizanki grubo posiekanych orzechow wloskich
2 roztrzepane jaja
2 lyzki startego sera zoltego
galka muszkat., sol, pieprz
Rozgrzac maslo, dusic szaltoki do zeszklenia, dodac botwinke/ szpinak.
Orzechy lekko podprazyc na patelni, dodac do szpinaku, zmieszac mase z serem
i jajkami. Przyprawic do smaku sola, pieprzem i galka. Ugotowany makaron
napelnic i ulozyc w wysmarowanej maslem formie.
Sos:
1 1/2 lyzki masla
1 1/2 lyzki maki
1-2 filizanki mleka
2 zoltka
filizanka startego sera zoltego
2 lyzki plynnego masla
Rozgrzac maslo, dodac make i mieszac do zrumienienia. Rozprowadzic mlekiem i
gotowac 10 min na malym ogniu. Zdjac z ognia wmieszac ser , zoltka,
przyprawic sola i galka. Polac makaron, skropic maslem i posypac serem.
Zapiekac 15 min w 220 stopniach.

I jeszcze kilka slow komentarza - robilam z polowy porcji (8 sztuk
makaronu), rozmrozilam cale opakowanie szpinaku 0.5 kg i bylo w sam raz.
Reszte skladnikow nadzienia zmniejszylam o mniej wiecej polowe mniej. Wyszlo
idealnie :-)
Sos natomiast byl troche nie taki jak mi sie wydawalo ze powinien. Czy to
jest beszamel? Wyszedl troche za gesty i nie calkiem gladki, ale smaczny.
Polecam, bo pyszne i nawet nie zbyt czasochlonne."

Smacznego
Asia

1. Data: 2002-01-10 09:04:21

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> witam poszukuje ciekawych przepisów na cannelloni
>

> pozdrawiam
>
> Tomek

Cześć, podaję Ci mój sprawdzony i rdzennie włoski przepis na cannelloni
nadziewane ragu:
na ragu:
30 dag włowiny
15 dag karkówki wieprzowej
10 dag wędzonego boczku
jedna spora cebula
3 ząbki czosnku
oliwa z oliwek
200 mil czerwonego wina
pomidory z puszki - 500 gr lub przecier (passata) z pomidorów
mały kartonik soku pomidorowego
bazykia (najlepiej świeża, ale nadaje się też suszona
pieprz, sól, chili (można też dodać parę kropel tabasco)

na beszamel:
5 dag mąki
5 dag masła
pół litra mleka
sól, pieprz, gałka muszkatołowa

2 opakowania oryginalnej włoskiej mozzarelli
parmezan (najlepiej w kawałku i zetrzeć w domu, ale trudno kupić, więc może być
tarty - byle oryginalny - włoski)

1. Mięso i boczek zemleć w maszynce do mielenia mięsa.
2. Cebulę i czosnek posiekać, zeszklić na oliwie z oliwek.
3. Dodać mielone mięso, podsmażyć, jak puści sok i sok wyparuje, wlać wino.
4. Po odparowaniu wina dodać pomidory i sok, później przyprawy: sól, pieprz,
chili, bazylię (można też wrzucić kostkę smaku KNORRA tymiankowo-bazyliową).
Dusić na wolnym ogniu około 1 - 1,5 godziny

5. Masło rozpuścić w rondlu, dodać mąkę. Dokładnie rozprowadzić, powoli dodawać
zimne mleko (porcjami). Bardzo długo, dokładnie i powoli mieszać. Dodać sól,
pieprz i gałkę muszkatołową. Tajemnicą beszamelu jest brak grudek, więc trzeba
się namieszać.

6. Zetrzeć na tarce o grubych oczkach mozzarellę i na małych oczkach parmezan.

7. Do formy na dno wlać trochę ragu, trochę beszamelu i wsypać sera. Cannelloni
nadziewać ragu i układać. Po jednej warstwie klusek znowu: ragu, beszamel, sery
itd., aż do wykończenia klusek. Na wierzch: sery. Uwaga: naczynie przykryć
pokrywą lub folią aluminiową.

Piec w gorącym piekarniku: około 180-200 oC przez 45-60min. Podawać z czerwonym
winem - polecam Bardolino.

Smacznego - Agnieszka

sałatka z tuńczyka
Jak oczyscic patelnię?