Zupa chrzanowa - przetestowana!

1. Data: 2002-01-09 21:06:33

Temat: Zupa chrzanowa - przetestowana!
Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprawozdanie w jednym egzemplarzu napisane na prosbe Mechci :o)))))).
Zupa chrzanowa zostala pzetestowana. Ufffff..... Ciezko jakos po tej
zupce.... Ale poza tym byla bardzo dobra, mialo zostac na jutro (to tak
zeby jutro nie gotowac ;o))) , ale bede musiala, bo nic mi nie zostalo,
zjadlam dwa duze talerze. Oj, brzuszek, moj brzuszek...

Jezeli chodzi o sama zupke, a nie o efekty, to przepis mi sie kiedys nawinal
na stronie Winiar. Troche go zmodyfikowalam i efektem jest objedzenie sie
;o).A robilam ja tak (przyznaje sie jak na spowiedzi):

Jedna kajzerke (wieku nie podam, bo ludzie tyle nie zyja) pokroilam i
wrzucilam do piekarnika, na grzanki. Do garnka wsypalam troche mrozonki
"Wloszczyzna" (w oryginale bylo - 1 marchewka, 1 pietruszka, 1 maly seler),
kostke rosolku drobiowego (w oryginale 3 kostki na 6 porcji, ale co tam
proporcje - bylam glodna i koniec...), zalalam wrzatkiem i zanioslam do
kuchni. W tym czasie przeczytalam kilka postow, potem przypomnialam o zupie,
wiec w panice rzucilam sie do kuchni, ale na szczescie jakas dobra dusza
dopilnowala moja zupe i zmniejszyla ogien :o))). Niech Pan jej w dzieciach
wynagrodzi :o))). Warzywa byly juz dobre, wiec do zupy dodalam lekka
zasmazke z maki, dorzucilam tak z pol kubeczka smietany i 3 lyzeczki chrzanu
(w oryginale bylo 1/2 szklanki smietany, 2 lyzki chrzanu na 3 kostki rosolu
i nie bylo zasmazki - smietana z chrzanem prosto do zupy, ale co mi tam...
oryginal ;o)). W tym momencie poczulam dziwny zapach z piekarnika... Ale
zdazylam, moja leciwa kajzerka, jeszcze zyla ;o). Niestety niedlugo, bo po
chwili utopilam ja w pachnacej chrzanem zupie :o) A i jeszce jeden wazny
moment - w mojej zupce plywaly male kluseczki z maki i smietany, tzn. w tym
glodnym pospiechu zle rozmieszana zasmazka ;o). Ludzie, jakie byly dobre...
Takie mieciutkie... A teraz moj brzuszek taki twardy i okragly...

Bozenka z Wilna :o)
ICQ 81838200
http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
Galeria grupy: http://www.pl-rec-kuchnia.prv.pl/
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2002-01-09 21:12:13

Temat: Poprawka
Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sprawozdanie w jednym egzemplarzu napisane na prosbe Mechci :o)))))).

Ojej, sprawozdanie na prosbe Dorotki - Wkn. Przepraszam. ;o)( <== to taki
usmiech "Nie chcialam, przepraszam..."
Zaduzo dzis postow, oj zaduzo...... czas chyba isc spac....

Bozenka z Wilna :o) dzis juz bez mozgu w mozgu...

1. Data: 2002-01-10 09:07:34

Temat: Re: Zupa chrzanowa - przetestowana!
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bozena <b...@s...pw.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a1ib70$mpo$...@s...icm.edu.pl...

> [...]
> zdazylam, moja leciwa kajzerka, jeszcze zyla ;o). Niestety niedlugo, bo po
> chwili utopilam ja w pachnacej chrzanem zupie :o)

Srawozdnako pierwsza klasa, a zupka wygląda apetycznie. Przyślij trochę do
Gdańska.
Ja będę dziś próbować zrobić wędzonego łososia w sosie śmietanowym z
makaronem i nie wiem co mi z tego wyjdzie.

Wkn

1. Data: 2002-01-10 09:37:43

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkn wrote:

> Srawozdnako pierwsza klasa, a zupka wygląda apetycznie. Przyślij trochę do
> Gdańska.

i w oddatku jedna z najprostszych w przyrzadzaniu :)

> Ja będę dziś próbować zrobić wędzonego łososia w sosie śmietanowym z
> makaronem i nie wiem co mi z tego wyjdzie.

jak to co? Cos pysznego. A gdyby udalo Ci sie jeszcze zdobyc i dorzucic
do sosu brokuly...poezja
To polaczenie z grupy oczywiscie-sama bym nie wpadla na cos tak prostego
:)) Zagoscilo na dobre w moim domu mimo, ze reszta domowników twierdzi,
iz nie lubi ryb...a to juz o czyms swiadczy :))))))))
pzdr
agi

--
ĐĎࡹá

1. Data: 2002-01-10 09:55:47

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik fghfgh <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...

> [...]
> :)) Zagoscilo na dobre w moim domu mimo, ze reszta domowników twierdzi,
> iz nie lubi ryb...a to juz o czyms swiadczy :))))))))

A fgfgfg, jak robiłas sos? Bo ja mam dwa przepisy albo trzy i nie wiem, czy
robić z kwaśną smietaną i cebulką, czy z kremówką, jeszcze w przepisach
wystepuje: brandy, w innym białe wino, jajka. Co doradzasz?

Wkn

1. Data: 2002-01-10 10:24:12

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Srawozdnako pierwsza klasa, a zupka wygląda apetycznie. Przyślij trochę do
> Gdańska.

Niestety :o((((( Nawet garnek zostal wylizany ;o)

> Ja będę dziś próbować zrobić wędzonego łososia w sosie śmietanowym z
> makaronem i nie wiem co mi z tego wyjdzie.

To ja tez poprosze sprawozdanie ;o) , poniewaz brzmi bardzo smakowicie :o)))

Bozenka z Wilna :o) od samego rana z bolem glowy :o(((

1. Data: 2002-01-10 10:42:08

Temat: losos z makaronem
Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkn wrote:

> [...]
> robić z kwaśną smietaną i cebulką, czy z kremówką, jeszcze w przepisach
> wystepuje: brandy, w innym białe wino, jajka. Co doradzasz?

Ups..wiesz ja nie jestem specjalnym znawca kuchennym ale dzieki za
zaufanie i pytanie :)
Z brandy bymraczej nie zaryzykowala- ma zbyt konkretny posmak i
zdominuje Ci potrawe która jest delikatna w smaku.
Poniewaz u mnie to jedna z potraw na szybko wiec zawsze robilam ze
zwyklym beszamelowym / moja wersja to maka, bulion, smietana ( nie lubie
mleka i galki muszkatolowej w beszamelu ) czasem z zeszklona cebulka
czasem z koperkiem- róznie co tam pod reka.
Zoltek nigdy nie dawalam, smietana zwykla kwasna 12 lub 18 %. Z kremówka
chyba zbyt slodkawe by bylo?
A co do wina- powinno pasowac bardzo- zreszta czesto daje sie go do
beszamelu. Ja po prostu nie mam nawyku picia czy uzywania alkoholu w
gotowaniu- zwlaszcza odkad zaczelam jezdzic autkiem na co dzien-moze to
przeczulenie ale inaczej sie czuje wsiadajac do samochodu nawet jesli
wypilam doslownie lyk wina- czuje dyskomfort i juz.
pzdr
agi

1. Data: 2002-01-10 11:19:06

Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Ja będę dziś próbować zrobić wędzonego łososia w sosie śmietanowym z
>makaronem i nie wiem co mi z tego wyjdzie.

Pewnie wyjdzie przepyszne.
Ja zrobilam wczoraj. Wrtocilam z Wwy zla i zmeczona, i jakos na nic nie mialam
ochoty, zajrzalam do lodowki i zovaczylam tam postatnia paczuszke lososia.
Wiec stwierdzilam, ze zrobie sosik z lososia.
Ale ze bylam zla i zmeczona - jakos dziwny mi wyszedl. Albo cos pokrecilam z
wproporcjach (a zawsze robie "na oko"), albo cóś:))0
Wygladal bleee
ale smakowal...... REWELACYJNIE
jak zwykle
Bardzo goraco polecam
Pewnie nie moze wyjsc niesmaczne

Moniasiatko
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2002-01-10 13:28:38

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bożena <b...@s...pw.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a1jpuf$8nq$...@s...icm.edu.pl...
> To ja tez poprosze sprawozdanie ;o) , poniewaz brzmi bardzo smakowicie
:o)))

To już. Zrobione i czeka na powrót bardziej owłosionej części rodziny ;-)
1 cebula
30 dag łososia wędzonego
1 jajko
łyżeczka przecieru pomidorowego
trochę wina wytrawnego albo półwytrawnego (z cztery pięć łyżek, nie za dużo
raczej)
sól, pieprz, gałka muszkatułowa
pojemnik śmietany 18% (jakieś 250 ml) - jajko zagęszcza sos, można wtedy
dolac ciut więcej smietany, jesli sie ma ochotę

Cebulkę w kosteczke i podsmażyć na oleju albo oliwie, dorzucic małe kawałki
tuńczyka, podsmażyć. Zalac śmietana i chwile pogotować (w tym momencie
spróbowałam, ohydne było). Posolić, popieprzyć (białym albo czarnym, jak
wolisz), dodać wino i koncentrat i wymieszać. (spróbowałam, dużo lepsze).
Wbić jajko, szybko i dokładnie wymieszać. Sypnąc trochę gałki
muszkatułowej...
... i ostatecznie wyszło bardzo dobre :-)) Tylko buch na makaron.

wnioski ostateczne Wkn: łosoś ma tendencje do łamania sie na patelni na
malutkie kawałki - po czym sos wygląda trochę jak carbonara, ale inaczej
smakuje. Bez jajka i przecieru pomidorowego nie za bardzo mi podchodziło,
ale po dodaniu powyższych jestem usatysfakcjonowana.

Wkn

aha, najważniejsze, korzystałam z przepisów Monisiatko w połaczeniu z
przepisem Ani K.

1. Data: 2002-01-10 14:07:35

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

mmmm... wyglada jeszecze lepiej niz wygladalo... juz sobie chomikuje
przepisik ;o). Wyprobuje jakos niedlugo.

podwieczorek
super kanapka
bigos
ser zolty