podwieczorek

1. Data: 2002-01-09 19:48:46

Temat: podwieczorek
Od: "iza" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

co robicie dzieciom na podwieczorek?
albo co sami lubicie jesc :)

bo ja juz nie mam pomyslow :(

iza
GG 879972

1. Data: 2002-01-09 20:50:26

Temat: Re: podwieczorek
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik iza <i...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a1i9gs$1h4$...@h...uw.edu.pl...
> co robicie dzieciom na podwieczorek?
> albo co sami lubicie jesc :)
>
> bo ja juz nie mam pomyslow :(

hm, nie mam dzieci, ale jak byłam mała to jadałam różne rzeczy. Myśle, ze
nadzadza się:
przeróżne ciasta (kawałek, nie całe na raz ;-))
owoce, swieże albo z puszki w ładnej miseczki
galaretki z owocami
kisiele z owocami
wafelki, ciasteczka, żelki itp.

sama nie wiem
wKN

1. Data: 2002-01-09 21:53:03

Od: "iza" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

a pamieta ktos moze przepis na jablka w ciescie drozdzowym?
robie czasem w nalesnikowym maczam i smaze na patelni (jablka kroje w
poprzek w koleczka)
a chcialabym zrobic to w ciescie drozdzowym...
moze ktos pamieta?

iza
GG 879972

1. Data: 2002-01-09 22:41:13

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poprzek w koleczka)
> a chcialabym zrobic to w ciescie drozdzowym...

Znalazłam przepis na jabłka w szlafrokach (trzeba 12 godzin przetrzymywać
zarobione ciasto, więc podam innym razem) i jabłka lub gruszki zapiekane w
cieście:
ciasto: 15 dag mąki, 12 dag cukru, 5 jajek,2 szklanki mleka, mały kieliszek
rumu, 40 dag jabłek lub gruszek, masło do wysmarowania naczynia

1. Mąkę przesiać, dodać 3/4 ilości cukru, jajka i mleko, wymieszać. Gdy masa
będzie dobrze wyrobiona dodać rum.
2. Jabłka lub gruszki umyć, obrać, podzielić na ćwiartki, usunąć gniazda
nasienne, pokroić na cienkie plasterki.
3. Naczynie do zapiekania wysmarować masłem, włożyć jabłka, zlać je
przygotowanym ciastem i pozypać resztą cukru.
4. Wstawić do gorącego piekarnika (250 oC) na około 40 minut.
5. Podawać na ciepło lub zimno.

ciasto powinno być troszkę bardziej gęste od naleśnikowego, zapiekanka powinna
być ładnie zrumieniona.

Jeśli chcesz, to jutro Ci wyślę szlafroki.

Dobranoc
Agnieszka

PS. Moje dziecko ostatnio na podwieczorek (a także na śniadanie i kolację)
najchętniej zjada masło z kanapek - obiera po prsotu wszelkie pieczywo z masła
albo je bezpośrenio z kostki (mała ma niecałe 2 lata). Niedobór witaminy E?

1. Data: 2002-01-10 08:57:08

Od: "iza" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli chcesz, to jutro Ci wyślę szlafroki.

Pewno ze chce!!! bardzo prosze...

iza
GG 879972

1. Data: 2002-01-10 09:11:22

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pewno ze chce!!! bardzo prosze...
>

> pozdrawiam
> ---------------------
> iza
> GG 879972

Ciasto: 25 dag mąki, 22 dag masła, 1 jajko, 2 żółtka, 5 łyżek śmietany, 60 dag
jabłek, 15 dag marmolady lub uciernaej róży (Skąd to wziąć?), cukier puder z
wanilią do posypania.

1. Mąkę przesiać na stolnicę, posiekać z masłem lub margaryną, dodać jajko,
żłtka, śmietanę, szybko zarobić ciasto.
2. Ciasto włożyć do miski posypanej mąką, wynieść w chłodne miejsce na 12
godzin.
3. Jabłka umyć, obrać, pokroić na połówki, wyjąć gniazda nasienne.
4. Ciasto rozwałkować na grubość 1/2 cm, kroić w kwadraty długości 10 cm. Na
środku układać połówki jabłek, do których włożyć 1/2 łyżeczki gęstej marmolady
lub ucieranej róży.
5. Cztery rogi ciasta zlepić w środku dokładnie nad jabłkiem, tak aby owoc był
zakryty.
6. Piec w bardzo mocno nagrzanym piekarniku około 20-30 minut.
Gdy jabłka są miękkie i ciasto zrumienione na jasnozłoty kolor, wyjąć. Gorące
ciastka oprószyć cukrem pudrem z wanilią.

Pozdrowienia
Agnieszka

1. Data: 2002-01-10 09:58:30

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Ciasto: 25 dag m?ki, 22 dag mas?a, 1 jajko, 2 ?ó?tka, 5 ?y?ek ?mietany, 60 dag
>jab?ek, 15 dag marmolady lub uciernaej ró?y (Sk?d to wzi???),
<ciach>

pojechac po roze do Szczecina, Kudlata ma jakies zakamuflowane
miejsce, gdzie rozane rzeczy sprzedaja. daleko masz do Szczecina
? :))

Krysia

>Pozdrowienia
>Agnieszka

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-01-10 16:33:30

Od: "iza" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

a sama sobie zrobilam... te placuszki

wymieszlaam drozdze z mlekiem, cukrem, sola, wyroslo dodalam jajka i make i
pokrojone w kostke jablka..
usmazylam na patelni posypalam cukrem pudrem

pychaaaaaaaaaaa

ale zdazulam zjesc tylko 2 :(
wszyscy rzucili sie na talerz.. nie zdazylo nawet ostygnac :)

sprobujcie

iza
GG 879972

1. Data: 2002-01-10 16:42:57

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>pychaaaaaaaaaaa
>
>ale zdazulam zjesc tylko 2 :(
>wszyscy rzucili sie na talerz.. nie zdazylo nawet ostygnac :)
>
>sprobujcie
>

>pozdrawiam
>---------------------
>iza
>GG 879972

slowo daje, jak sie ma rodzine to wrecz nie warto robic
czegokolwiek mniej iz kope albo mendel albo tone...pamietam takie
jakies ciastkaowsiane, ktore sie szybko piekly i bylam w ciaglym
ruchu wahadlowych w kuchni - do pieca, z pieca, do pieca, z
pieca..ale drobna przerwa byla jak nakladalam te orzeszki na
blache. wsadzalam je do pieca, chcialam sprobowac te, co przed
minuta wyjelam z pieca i...talerz wylizany... i tak raz za
razem...te niewidzialne ludzie to byli moj maz - osoba dorosla i
synus, ktory wtedy mial niecale 2 lata

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-01-10 17:02:45

Od: "iza" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia!!!!!!

wklej ten przepis na orzeszki z platkow owsianych!!!
proszeeeeeeeee
bo ja umiem tylko takie mieszane z maslem, rodzynkami bez pieczenia :(

iza
GG 879972

super kanapka
bigos
ser zolty
zupa chilli
Prośba o przepis na bułeczki z żółtym serem