Re: Wplyw urody na ...

Data: 2000-05-11 13:49:39
Temat: Re: Wplyw urody na ...
Od: Ronan <r...@d...uni.wroc.pl>

On Thu, 11 May 2000 11:55:02 GMT, "<<Zefiros>>" <z...@k...net.pl> wrote:

>No wlasnie jaki jest wplyw urody na mozliwosc znalezienia pertnera w
>przypadku kobiety i mezczyzny. Czy ktos to bada i czy sa jakies statystyki.

A są. "Atrakcyjność wzajemna" Nęcki i "Ewolucja pożądania" Buss'a - na
początek.

>Co ma zrobic piekna kobieta ktorej mezczyzni "nie daja spokoju" :) a ona
>szuka szczerego partnera z ktorym moblaby sie emocjonalnie zwiazac ?

Kobieta rzadko kiedy jest atrakcyjna "sama z siebie" (powiedzmy - ubrana ;-)
Atrakcyjność to to stan, który osiąga się mniej lub bardziej ciężką pracą
nad swoim image. Skoro więc kobieta jest atrakcyjna i dlatego "męczą" ją
meżczyźni, to jest to ledwie spełnienie jej własnych życzeń.
Oczywiście nie ma nic złego w tym, że jest się atrakcyjnym - ale ma to swoje
skutki uboczne: ostatnią rzeczą, która przychodzi do głowy patrząc na
atrakcyjną kobietę, są jej potrzeby emocjonalne :-) Jest poniekąd tak
traktowana jak sama się "prosi".

>A co moze zrobic niezbyt przystojny i nismialy mezczyzna by zwrocila na
>niego uwage np. wyzaj opisana kobieta lub jakakolwiek inna ?

Przestać być bardzo nieśmiałym - nawet na siłę (ale zdstansowanym nalezy być
jak najbardziej). Trzeba z taką panną jak najwiecej rozmawić, bez czynienia
aluzji do jej atrakcyjności i bez tworzenia wrażenia naprzykrzania się.
Prędzej czy później można się przekonać, że takie osoby, choć często odnoszą
istotny sukces towarzyski, są całkiem sfrustrowane w pozostałych aspektach.
Jeżeli taka dziewczyna ma jeszcze intelektualne ambicje to sprawa jest dość
prosta.

Jak się pwenie domyślasz piszę o własnym doświadczeniu - wiem, że może być
cokolwiek mało przekonującym dowodem. Nie jestem przystojny, ale wszystkie
moje partnerki były grubo "ponad stan." Sam doświadczałem przeświadczenia
braku "startu" do takich dziewczyn, ale pewne wyznanie, dość drastycznie
zmieniło moje widzenie tej kwestii.

Warto mieć nietuzinkowe atuty. Nietrudno się zorientować, że np. poziom
intelektualny podrywaczy (a wiec kasty bardziej pasującej do takich obiektów
pożądania) oscyluje w granicach średniej, więc wyrafinowanie intelektualne
(zakładając że obiekt to ceni), daje ogromną przewagę. Opanowanie graniczące
z chłodem, wyrafinowanie, plus nieco drapieżności = sukces :-) (oczywiście
zależy to od charakterystyki "celów")

Tyle że to tylko jedna strona medalu - potem zaczyna się życie. Jest się z
osobą, którą każdy atrakcyjniejszy mężczyzna postrzega jako łatwą do
"odbicia" (na zasadzie kontrastu). Trzeba znosic świadomość, że są jej stale
czynione rozmaite propozycje - nie tylko niewerbalnie. Jeżeli ma sie
jakiekolwiek wątpliwości co do wierności takiej osoby, to lepiej sobie w
takiej sytuacji od razu strzelić w łeb...

Z drugiej strony, ona niekoniecznie musi dobrze znosić zmianę stylu życia.
Skończą się umizgi, imprezki, flirty itp i może się okazać, że to jednak
jest jej potrzebne. A więc należy mieć pewność, że jest to osoba dojrzała
emocjonalnie.

---
Pozdrawiam

Michał Kulczycki AKA Ronan