Re: Wrzosy - przycinanie?

From: <h...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Wrzosy - przycinanie?
Date: 4 Nov 2001 17:23:00 +0100

> A po co?
>
> Gwoli wyjasnienia: sam nie mam wrzosow. Ale bywalem w roznych
> porach roku w lasach, gdzie rosna wrzosy i nie widzialem tam nic
> zlego ani brzydkiego, choc podejrzewam, ze nikt ich nie przycinal.
>
> Pozdrowienia,
>    Michal
>
> --
> Michal Misiurewicz
> m...@m...iupui.edu
> http://www.math.iupui.edu/~mmisiure
>
> Zapamiętałam Twoje wypowiedzi, Michale w podobnych sprawach, np formowania
drzew i krzewów i w zasadzie się z Tobą zgadzam. Diabeł jak zwykle tkwi w
szczegółach. Podobnie jak ty uważam że ogród powinien odzwierciedlać naturę a
ingerencja człowieka (czyli mnie) powinna być możliwie najmniejsza. Moim
marzeniem jest ogród w którym wszystkie krzewy i drzewa rosną w naturalnej dla
siebie formie, kwiaty same się wysiewają a byliny w naturalny sposób zasychają
by wiosną się odrodzić. Szkopuł w tym, że to co świetnie wygląda w naturze lub
w dużym ogrodzie niekoniecznie sprawdza się w ogródku wielkości chusteczki do
nosa, a takim wielu z nas dysponuje - niestety...
Dlatego niestety większość roślin w moim ogródku jest formowana a uschnięte
kwiatostany najczęściej usuwane. Są wyjątki - np budleja pięknie wygląda po
przekwitnięciu dlatego przycinam ją dopiero wiosną.
Pozdrawiam - Hania RL